پنج ترفند برای پر کردن جای میخ روی دیوار

وقتی زمان جابجایی خانه فرا می‌رسد، شما به سرعت عکس‌های خانوادگی خود را از روی دیوار برمی‌دارید. اینجاست که جای میخ باقی مانده از عکس‌های خانوادگی بر روی دیوار به طرز نگران‌کننده‌ای جلوی شما ظاهر می‌شود. شما با خود فکر می‌کنید اگر جای میخ دست نخورده باقی بماند، ممکن است صاحبخانه بخشی از پول ودیعه مسکن را بابت خسارت به دیوار از شما بگیرد. اما برای رفع این مشکل چه باید کرد؟

مجله مینیاتور در این مقاله به شما کمک می‌کند تا در اسرع وقت با امکانات خانگی، جای میخ روی دیوار را برطرف کنید. در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «پنج ترفند برای پر کردن جای میخ روی دیوار»، به موضوعاتی نظیر جای میخ روی دیوار، از بین بردن جای میخ روی دیوار، گشاد شدن جای رولپلاک روی دیوار، پر کردن جای میخ، پوشاندن جای میخ روی کاغذ دیواری، پوشاندن جای میخ روی چوب و جای میخ تابلو بپردازیم.  برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

آنچه در این مطلب می خوانیم

جای میخ روی دیوار

وقتی بر روی دیوار، عکس خانوادگی، ساعت یا یک وسیله تزئینی را به وسیله میخ نصب می‌کنیم، احتمالا به چگونگی پر کردن جای میخ روی دیوار فکر نمی‌کنیم.

برای اینکه بتوانید جای میخ روی دیوار را پر کنید، باید به برخی ترفندها در این زمینه توجه داشته باشید که در ادامه این مقاله به طور مفصل به آن می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

از بین بردن جای میخ روی دیوار

برای از بین بردن جای میخ روی دیوار، ابتدا باید راهی برای کندن و جدا کردن میخ از روی دیوار پیدا کنید. برای محافظت از خود از عینک محافظ استفاده کنید. در برخی موارد، وقتی این کار را انجام می دهید، میخ بیرون می‌زند.

اگر ۰٫۶۴ تا ۱٫۲۷ سانتی‌متر بین سر میخ و سطحی که در آن تعبیه شده است، فاصله وجود داشته باشد، احتمالا می‌توانید از انبردست برای برداشتن آن استفاده کنید. انبردست را به اطراف بچرخانید تا انتهای آن بتواند میخ را بیرون بکشد.

از انبر پنجه گربه برای میخ‌های بلندتر یا سفت‌تر استفاده کنید. انبر پنجه گربه‌ای ابزاری تخصصی با ۲ شکاف در هر طرف برای برداشتن میخ است. برای استفاده از انبر پنجه گربه‌ای، انتهای L شکل را زیر سر میخ بلغزانید. سپس پنجه گربه را از میخ دور کنید تا از شکافش خارج شود. این گزینه مخصوصا برای میخ‌های بلندتر یا سفت‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد

علاوه بر این، شما می‌توانید از انبر پنجه گربه‌ای برای بیرون کشیدن میخ‌‎هایی که هم سطح با دیواری هستند که در آن فرو رفته‌اند، با ضربه زدن به انتهای L شکل با چکش در حالی که انتهای صاف کنار میخ را با زاویه نگه دارید. از این طریق می‌توانید به راحتی شاهد جدا شدن میخ از روی دیوار باشید.

خرید بتونه اکریلیک همه کاره ۱ کیلویی نهنگ نشان

برای پر کردن جای میخ ابتدا سعی کنید راهی را انتخاب کنید که در دسترس باشد. استفاده از خمیر بتونه، که از بهترین و معروف‌ترین راه‌های برای پر کردن جای میخ روی دیوار است. با این حال گاهی دیوار شما با یک حفره بزرگی مواجه است که البته شما می‌تواند بدون دردسر، اقدام به پوشش‌دهی آن کنید. برای این کار تنها لازم است که یک کاغذ یا مقوا تهیه کنید و با این‌ها، سطح حفره را بپوشانید.

پس از اینکه سطح حفره را پوشش دادید، بر روی آن از رنگ اکریلیک یا رنگ روغنی بزنید تا امکان کنده شدن آن به مرور زمان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند. با این حال وسایلی هم وجود دارد که امکان پر کردن جای میخ رو دیوار به وسیله آن وجود دارد.

گشاد شدن جای رولپلاک روی دیوار

رولپلاک در انواع و سایزهای مختلفی وجود دارد. به طور مثال می‌توان به رولپلاک فلزی، پلاستیکی و چوبی اشاره کرد. برای جدا کردن یا بیرون آوردن هر کدام از این رولپلاک‌ها، روش‌های مختلفی وجود دارد. با این حال پس از بیرون آوردن، می‌توانید از بتونه برای پر کردن جای سوراخ رولپلاک استفاده کنید.

برای بیرون آوردن رولپلاک از روی دیوار به وسایلی مانند چکش، انبر دست، میخ گیر، پیچ بازکن، چاقو و اسکنه تیز نیاز دارید. پس از تهیه وسایل لازم می‌توانید برای بیرون کشیدن رولپلاک از روی دیوار اقدام کنید.

پر کردن جای میخ

می‌توانید سوراخ‌های میخ را به روشی مناسب و با ماندگاری طولانی با استفاده از خمیر بر روی دیوارهای گچی یا بتونه چوب بر روی دیوار چوبی پر کنید. برای رفع سریع، می‌توانید از اقلام روزمره مانند خمیر دندان، چسب کاردستی، صابون و … استفاده کنید. ابتدا مواردی را انتخاب کنید که با رنگ دیوار شما مطابقت داشته باشد تا پس از پر شدن، سوراخ‌ها را به طور مجزا رنگ‌آمیزی نمایید.

روش اول: پر کردن جای میخ با بتونه

۱- با یک کاردک و لیسه بتونه، خمیر مورد نظر را روی جای میخ بمالید. قبل از اینکه به اندازه یک چهارم از خمیر روی محل مورد نظر بمالید، ناحیه را با یک کاردک و لیسه بتونه صاف کنید. به آرامی کاردک بتونه را روی سطح جای میخ بکشید تا به وسیله آن پر شود.

تماس با ما

۲- خمیر اضافی را با یک کاردک بتونه تمیز بردارید. بتونه را با یک پارچه مرطوب از روی کاردک بتونه بردارید. ابزار تمیز را به صورت عمودی و افقی روی جای میخ بکشید تا بتونه اضافی پاک شود. این مرحله را تکرار کنید تا سطح دیوار یکدست به نظر برسد. اجازه دهید بتونه تا یک ساعت خشک شود.

  • برای این مرحله می‌توانید از کاردک بتونه، خط کش یا چاقوی آشپزخانه نیز استفاده کنید.

۳- محل را به آرامی سنباده بزنید تا سطح یکنواختی داشته باشید. هنگامی که بتونه خشک شد، یک تکه کاغذ سنباده را روی جای میخ بمالید. محل را به آرامی سنباده بزنید تا سطح یکدست به نظر برسد. گرد و غبار بتونه را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید. برای دریافت بهترین نتیجه، از یک کاغذ سنباده متوسط ​​برای پاک کردن خمیر اضافی استفاده کنید. سپس به وسیله  یک کاغذ سنباده نرم، ناحیه مورد نظر را صاف نمایید.

خرید سنباده ۱۲۰ اسمیر دکس

۴- با یک قلم مو کوچک یا غلطک رنگ، روی نقاط پر شده رنگ بزنید. یک پوشش سبک از رنگ دیوار را روی یک قلم مو کوچک یا دستمال کاغذی بمالید. جای پر شده میخ را به آرامی بکشید تا رنگ روی آن‌ها رسوب کند. از زدن یک لایه رنگ سنگین روی جای پر شده میخ که ممکن است لکه‌های آشکاری روی دیوار شما باقی بگذارد، خودداری کنید.

جدول انواع بتونه برای پر کردن جای میخ روی دیوار

روش دوم: استفاده از خمیر خانگی برای رفع جای میخ

۱- پر کردن جای میخ با خمیر دندان و قرص آسپرین

خمیر دندان و قرص آسپرین را با یکدیگر مخلوط کنید. برای خرد کردن یک قرص آسپرین از هاون یا یک کاسه و قاشق فلزی محکم استفاده کنید. حدود ۰٫۶۴ سانتی‌متر از خمیر دندان را روی قرص آسپرین پودر شده فشار دهید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. این مخلوط غلیظ را با یک چوب دستی یا ابزار کوچک و مسطح، روی جای میخ بزنید.

  • با استفاده از یک قاشق غذاخوری (۹ گرم) آرد، یک قاشق چایخوری (۵ گرم) نمک و چند قطره آب خمیر درست کنید.
  • اگر آسپرین و خمیر دندان به طور یکنواخت با هم مخلوط نمی‌شوند، یک قطره آب به مخلوط اضافه کنید. این پرکننده را می‌توان در دیوارهای گچی استفاده کرد.

۲- پر کردن جای میخ با صابون

یک تکه صابون روی جای میخ بمالید تا بدون ابزار پر شود. هنگامی که جای میخ روی دیوار پر شد، سطح سوراخ‌ها را پارچه خشک بکشید تا تکه‌های اضافی صابون پاک شود.

  • استفاده از پارچه خیس یا مرطوب که می‌تواند صابون را ذوب یا حل کند، خودداری کنید.
  • اگر دیوار خانه شما سفید است، صابون سفید را انتخاب کنید.
  • می‌توانید از این روش برای دیوارهای گچی استفاده کنید.

خرید محصول

۳- پر کردن جای میخ با چسب چوب کاردستی

چسب کاردستی را در جای میخ فشار دهید تا سریعا آنجا را پر کند. صبر کنید تا چسب خشک شود، سپس چسب اضافی را در اطراف جای سوراخ میخ بیرون بکشید. همچنین می‌توانید چسب کاردستی را به وسیله پنبه‌ روی جای میخ بزنید.

  • اگر می خواهید پرکننده‌ای با قوام و غلیظ‌ داشته باشید، مقداری جوش شیرین به چسب کاردستی اضافه کنید. این محلول را می‌توان برای دیوارهای گچی و دیوارهای خشک استفاده کرد.

۴- پر کردن جای میخ با مداد شمعی

یک مداد شمعی را روی جای میخ بمالید تا سوراخ به طور کامل پنهان شود. مداد شمعی را انتخاب کنید که نسبتا شبیه به رنگ دیوار شما باشد. نوک مداد شمعی را داخل سوراخ قرار دهید و آن را به جلو و عقب بچرخانید تا موم درون سوراخ قرار گیرد. وقتی پر شد، سطح آن را با پارچه تمیزی پاک کنید تا تکه‌های اضافی مداد شمعی پاک شود.

  • از مداد شمعی می‌توانید برای پر کردن جای میخ روی دیوارهای گچی استفاده کنید.

۵- پر کردن جای میخ با نوار مش فایبرگلاس و بتونه

فرآیند پر کردن سوراخ‌های میخ روی دیوار که اندازه بزرگ‌تری دارند، تقریبا مشابه پر کردن جای میخ کوچک است. با این تفاوت که برای اندازه بزرگ‌تر، باید مقداری تقویت‌کننده با استفاده از نوار مش فایبرگلاس با پشت چسب اضافه کرد.

اولین قدم شما این است که یک لایه مش فایبرگلاس با پشت چسب، روی جای میخ بگذارید. ابتدا اطراف سوراخ را سنباده بزنید تا مطمئن شوید که سطح صافی برای چسب دارید، سپس یک تکه مش را به اندازه آن ببرید. پس از اینکه مش در جای خود قرار گرفت، با استفاده از تکنیک‌های ذکر شده در بالا، بتونه  خود را اعمال کنید. برای اطمینان از اینکه قلاب به درستی به مش می‌چسبد، اجازه دهید مدت زمان بیشتری خشک شود (حداقل پنج ساعت، البته ترجیحاً در طول شب.)

وقتی خشک شد، از کاغذ سنباده ریز برای صاف کردن آن استفاده کنید. ممکن است متوجه شوید که لایه روی مش کمی نازک است، اما اشکالی ندارد. پس از سنباده زدن، لایه دوم بتونه را بمالید، آن را صاف کنید و دوباره اجازه دهید تا کاملا خشک شود. پس از خشک شدن لایه دوم، آن را دوباره سنباده بزنید. اگر هنوز به طور کامل مش را نمی‌پوشاند، لایه سوم را اعمال کنید. پس از خشک شدن و سنباده زدن لایه‌های مختلف، به وسیله یک قلم مو کوچک، سوراخ پوشانده شده را در صورت نیاز رنگ کنید.

۶- پر کردن جای میخ با جوش شیرین و چسب چوب سفید

اگر فقط چند سوراخ کوچک برای پر کردن جای میخ دارید، از جوش شیرین استفاده کنید. با مخلوط کردن نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین را با چسب چوب سفید ترکیب کنید تا به خمیری انعطاف‌پذیر تبدیل شود. با استفاده از یک چاقوی پلاستیکی، خمیر را روی سوراخ بمالید و آن را صاف کنید و قبل از سنباده زدن اجازه دهید به طور کامل خشک شود.

۷- پر کردن جای میخ روی دیوار با آرد سفید و نمک

چهار قاشق غذاخوری آرد سفید را با یک سوم قاشق غذاخوری نمک مخلوط نمایید. سپس با اضافه کردن آهسته رنگ، لاک یا پرایمر، مخلوط را به خمیر تبدیل کرده و به وسیله آن، جای میخ روی دیوار را پر کنید.

۸- پر کردن جای میخ روی دیوار با خمیر دندان

 می‌توانید از خمیر دندان برای پر کردن جای میخ روی دیوار استفاده کنید.

روش سوم: رفع سوراخ های میخ در دیوار چوبی

۱-بتونه چوبی بخرید که با روکش چوب شما مطابقت داشته باشد. با استفاده از خاک اره چوب و چسب چوب سفید، می‌توانید بتونه چوب خود را بسازید. ماده ساخته شده را بر روی جای میخ دیوار چوبی بزنید و اجازه دهید خشک شود. در نهایت دیوار چوبی را پرایمر و رنگ کنید.

خرید کاردک ۸ سانتی آزادی

۲- بتونه چوب را با کاتر یا کاردک بتونه روی سوراخ میخ بمالید. یک چهارم مقدار بتونه چوب را روی نوک کاتر یا کاردک بتونه تمیز قرار دهید. به آرامی کاتر یا کاردک را روی سوراخ میخ بکشید. بتونه بزنید تا سوراخ پر شود.

لوازم مورد نیاز برای پر کردن جای میخ روی دیوار

میخ روی دیوار

  • بتونه دیوار
  • خمیر خانگی
  • چسب کاردستی
  • مداد رنگی مومی
  • کاردک
  • لیسه
  • کاتر
  • کاغذ سنباده ریز و متوسط
  • دستمال کاغذی
  • پارچه مرطوب
  • خط کش
  • چاقوی آشپزخانه
  • رنگ
  • قلم مو

پوشاندن جای میخ روی کاغذ دیواری

  • برای پوشاندن جای میخ روی کاغذ دیواری، ابتدا وسایل ایمنی لازم همچون دستکش و ماسک را بزنید.
  • در اولین قدم سعی کنید به سوراخ دیوار نگاه کنید که عمق حفره به چه مقدار است.
  • اگر حفره کوچک بود، شما می‌توانید سوراخ را به وسیله کاغذ مچاله شده که با چسب همه کاره آغشته شده، پر کنید.
  • اگر حفره بزرگ بود، شما می‌توانید از پاپیه ماشه برای پر کردن سوراخ روی دیوار استفاده نمایید.
  • برای ست کردن دیوار با رنگ کاغذ مچاله شده و پاپیه ماشه (کاغذ جویده شده)، از رنگ مخصوص کاغذ دیواری استفاده کنید.

پوشاندن جای میخ روی چوب

وقتی روی چوب یک میخ یا پیچی زده می‌شود، باید به ظاهر چوب پس از نبود پیچ یا میخ نیز فکر کرد. زیبایی چوب به سطح صاف و بدون چاله آن است که می‌تواند جذب‌کننده باشد. برای اینکه شما بتوانید جای میخ روی چوب را پر کنید، چندین راه وجود دارد که در ادامه به برخی از ترفندهای پوشاندن جای میخ روی چوب اشاره خواهیم کرد.

روش اول: ترکیب خاک اره و چسب چوب

  • اگر قصد پر کردن جای میخ یا پیچ روی چوب را دارید، ابتدا پرزهای به وجود آمده از بیرون آمدن میخ و پیچ را تمیز کنید.
  • پس از تمیز کردن سطح چوب، مقداری خاک اره را با چسب چوب ترکیب کنید و در داخل سوراخ بزنید.
  • اجازه دهید تا ترکیب اشاره شده خشک شود.
  • پس از خشک شدن خاک اره و چسب چوب، سطح چوب را با رنگ مخصوص چوب رنگ‌آمیزی کنید.
  • در صورتی که قصد رنگ‌آمیزی چوب را ندارید، شما می‌توانید از سیلر و کیلر برای جلابخشی به سطح چوب و ست کردن بافت سوراخ پر شده با کل چوب استفاده کنید.
خرید چسب چوب ۷۵۰ گرمی شمال

روش دوم: برچسب چوب

  • ابتدا برچسب چوب را متناسب با رنگ چوب از بازار تهیه کنید.
  • درنظر داشته باشید که استفاده از این روش، بیشتر برای چوب‌های mdf مناسب است.
  • پس از تهیه برچسب چوب، آن را بر روی چوب بزنید و فشار دهید تا برچسب به طور کامل به چوب بچسبد.

روش سوم: بتونه مخصوص چوب

  • ابتدا سطح چوب را تمیز کنید و سپس با کاردک و لیسه، بتونه مخصوص چوب را اعمال کنید.
  • پس از اینکه بتونه خشک شد، سطح آن را سنباده بزنید.
  • هنگامی که سنباده زدن بتونه به پایان رسید، رنگ‌آمیزی سطح چوب را آغاز کنید.

روش چهارم: مغزه چوبی

  • برای پر کردن سوراخ یا جای پیچ روی چوب، از مغزه چوبی استفاده کنید.
  • مغزه چوبی در قطرهای مختلف وجود دارد؛ بنابراین شما می‌توانید به راحتی چای میخ یا جای پیچ روی چوب را پر کنید.
  • ابتدا حفره روی چوب را به وسیله مته تراش دهید تا امکان گذاشتن مغزه چوبی در آن فراهم شود.
  • پس از آن، مغزه چوبی را در حفره یا جای میخ بگذارید و با چکش بر روی آن بکوبید.
  • اگر ارتفاع مغزه چوبی از سطح چوب بالاتر زد، شما می‌توانید اضافه آن را به وسیله مغار یا اره دستی جدا کنید.
  • پس از همسان‌سازی ارتفاع مغزه چوبی با سطح چوب، نوبت به سنباده کاری می‌رسد.
  • وقتی سطح چوب را سنباده زدید، در صورت تمایل می‌توانید چوب را رنگ‌آمیزی کنید.

وسیله‌ای که با آن میخ را از دیوار می‌کنند

  • میخ‌کش دستی و برقی
  • انبردست
  • گاز انبر
  • چکش چوبی و لاستیکی

پنج ترفند برای پر کردن جای میخ روی دیوار

  • از درزگیر برای پر کردن جای میخ استفاده کنید. حتما مطمئن شوید که برچسب «قابل رنگ‌آمیزی» روی درزگیر نوشته شده باشد. بهترین راه برای پر کردن سوراخ‌های میخ در دیوار خشک، استفاده از خمیر بتونه دیواری است.
  • سنباده زدن طولانی پس از پر کردن جای میخ روی دیوار، ضرورتی ندارد. تنها چند حرکت سریع کفایت می‌کند.
  • پس از اینکه جای میخ روی دیوار را با بتونه مناسب پر کردید، حتما پرایمر بزنید تا ظاهر دیوار به صورت یکدست شود.
  • فراموش نکنید که قرنیزها (مگر اینکه قصد جدا کردن قرنیزها را داشته باشید) و تزئینات پنجره را نیز بررسی کنید. هرگونه سوراخ یا جای میخ را بر روی قرنیز به همان روش پر کردن جای میخ در دیوار انجام دهید.
  • اگر جای میخ دیوار شما بزرگ‌تر از یک سوراخ ساده در دیوار بود، برای پر کردن جای میخ به تقویت بیشتری نیاز دارید. برای این کار می‌توانید از نوار الیاف یا چسب دیواری آلومینیومی استفاده کنید.

جای میخ تابلو

روش جدا کردن میخ تابلو نقاشی یا یک قاب عکس خانوادگی، همانند سایر روش‌های مرسوم است. برای جدا کردن میخ تابلو، ابتدا تابلو مورد نظر را از روی میخ برداشته و در یک نقطه امن قرار دهید. سپس به وسیله انبر دست یا میخ کش، میخ تابلو را از روی دیوار جدا کنید. پس از اینکه میخ تابلو را از روی دیوار جدا کردید، به وسیله متریال‌های مختلف، اقدام به پر کردن سوراخ دیوار نمایید. بهترین مواد برای پر کردن جای میخ تابلو، بتونه ساختمانی است. برای استعلام قیمت بتونه ساختمانی و نحوه خرید آن، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید. همین حالا با ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی

میخ روی دیوار

در این مقاله تلاش شد تا انواع ترفند برای پر کردن جای میخ روی دیوار گچی و چوبی بررسی شود. برای پر کردن دیوار گچی می‌توانید از بتونه دیوار، ترکیب خمیر دندان و قرص اسپرین، جوش شیرین و چسب سفید، آرد سفید با نمک، مداد رنگی مومی، چسب کاردستی، صابون و ترکیب خمیردندان و قرص آسپرین استفاده کنید. برای رفع جای میخ روی دیوار چوبی نیز، بهترین راه استفاده از خمیر بتونه چوب و اعمال پرایمر در انتهای کار است.

سوالات متداول

چگونه جای میخ روی دیوار را پوشاند؟

پر کردن جای میخ روی دیوار یک فرآیند بسیار ساده است: ابتدا خمیر بتونه را اعمال کنید. با استفاده از گوشه تیز کاردک، مقدار کمی از خمیر را بردارید و به آرامی آن را به داخل سوراخ فشار دهید. اجازه دهید خمیر بتونه خشک شود و سپس سطح مورد نظر را سنباده بزنید. در انتها نیز ناحیه مورد نظر را رنگ کنید.

چگونه می‌توان جای میخ روی دیوار را بدون رنگ کردن پوشاند؟

به طور خلاصه می‌توانید جای میخ را تنها با خمیر بتونه پر کنید. این ترکیب در صورتی که دیوار شما سفید باشد، مناسب است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خمیر را در ناحیه مورد نظر اعمال کنید تا پس از ۱۵ دقیقه خشک شود.

آیا می‌توان از خمیر دندان برای پر کردن جای میخ استفاده کرد؟

بله. فقط رنگ خمیر دندان نزدیک به رنگ دیوار باشد. ابتدا خمیر دندان را در سوراخ فشار دهید و اضافه آن را به وسیله یک کاردک بتونه یا کارت بازی پاک کنید.

آیا می‌توان از درزگیر برای پر کردن جای میخ روی دیوار استفاده کرد؟

می‌توانید از درزگیر برای پر کردن جای میخ استفاده کنید. پیش از استفاده از درزگیر، حتما مطمئن شوید که برچسب «قابل رنگ‌آمیزی» روی آن نوشته شده باشد.

چگونه سوراخ‌های میخ را بدون سنباده پر کنیم؟

بهترین راه برای پر کردن سوراخ‌های میخ در دیوار گچی، استفاده از خمیر بتونه دیواری است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری خمیر را روی یک کاردک بتونه قرار داده و آن را درون سوراخ بزنید. سپس لبه مستقیم کاردک را بردارید و بتونه اضافی را از دیوار جدا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید