رنگ کردن لباس مشکی در خانه

برای رنگ کردن لباس مشکی، می‌توانید به دو روش مصنوعی و طبیعی عمل کنید که ما در این مقاله قصد داریم به روش طبیعی رنگ کردن لباس مشکی بپردازیم. اگر قصد رنگ کردن لباس مشکی در خانه به صورت طبیعی را دارید، توصیه می‌کنیم از قهوه‌، چای، لوبیا سیاه و پوست گردو استفاده نمایید. در ادامه این مقاله به توضیح مراحل رنگ کردن لباس مشکی در خانه با استفاده از متریال مختلف، اشاره می‌کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

روش رنگ کردن لباس مشکی

رنگ کردن لباس مشکی شامل استفاده از رنگی است که به طور خاص برای رنگ کردن دائمی پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مراحل رنگ کردن لباس مشکی به شرح زیر است:

۱- رنگ مناسب را انتخاب کنید: اولین قدم برای رنگ کردن لباس مشکی، انتخاب رنگ مناسب برای پارچه است. دو نوع رنگ اصلی وجود دارد: مصنوعی و طبیعی. کار کردن با رنگ‌های مصنوعی آسان تر است و رنگ ثابت تری ارائه می‌دهد. با این حال، رنگ‌های طبیعی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند.

۲- پارچه را آماده کنید: سپسپارچه را بشویید و خشک کنید تا هرگونه کثیفی یا روغن از آن پاک شود. پارچه قبل از شروع رنگ‌آمیزی مرطوب کنید.

۳- رنگ را آماده کنید: دستورالعمل‌های روی بسته رنگ را برای تهیه رنگ دنبال کنید. بیشتر رنگ‌ها نیاز به افزودن آب، نمک و گاهی سرکه دارند. مخلوط رنگ را کاملا هم بزنید تا مطمئن شوید که به خوبی مخلوط شده است.

رنگ کردن لباس مشکی

۴- پارچه را رنگ کنید: پارچه را در مخلوط رنگ فرو کنید و آن را به طور مداوم هم بزنید تا رنگ به طور یکنواخت پخش شود. پارچه را برای مدت زمان توصیه شده که معمولا بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت است، در رنگ نگه دارید.

۵- پارچه را آبکشی کنید: پس از اتمام فرایند رنگ‌آمیزی، پارچه را با آب سرد بشویید تا آب شفاف شود. برای پاک کردن رنگ اضافی می‌توانید از مقداری شوینده ملایم استفاده کنید.

خرید اسپری رنگ مشکی براق

۶- پارچه را خشک کنید: پارچه را در فضای باز آویزان کنید تا خشک شود یا در صورت لزوم می‌توانید آن را در خشک کن ماشین لباسشویی خشک کنید.

۷- تمیز کردن: رنگ باقیمانده را به روشی مناسب دور بریزید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ آمیزی انواع پارچه، مقاله «رنگ کردن لباس؛ روش‌ها‌، ترفندها و نکته‌ها» را در مجله مینیاتور مطالعه کنید.

رنگ کردن لباس با پودر رنگ مشکی

توصیه ما این است که از پودر سیاه برای رنگ کردن لباس‌های خود استفاده نکنید. زیرا این ماده خطرات زیادی دارد. علاوه بر این، استفاده از پودر سیاه، روشی مناسب یا موثر برای رنگ‌آمیزی پارچه نیست. پیشنهاد ما این است که از جایگزین‌های مطمئن‌تر و موثرتر برای رنگ‌‌آمیزی لباس‌های خود مانند رنگ‌های طبیعی یا رنگ‌های مخصوص پارچه استفاده کنید.

رنگ کردن لباس مشکی با قهوه

قهوه را می‌توان به عنوان رنگ طبیعی استفاده کرد تا به پارچه‌ها رنگ قدیمی و کمی مایل به قهوه‌ای بدهد. برای رنگ کردن لباس مشکی با قهوه، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- با استفاده از حدود ۶ فنجان آب و  یک‌دومِ فنجان قهوه، یک قوری قهوه دم کنید.

۲- سپس اجازه دهید قهوه تا دمای اتاق خنک شود.

۳- یک ظرف بزرگ را با قهوه خنک شده پر کنید.

۴- لباس مشکی را به طور کامل در ظرف قهوه فرو کنید.

خرید رنگ اکریلیک مشکی

۵- اجازه دهید لباس برای چند ساعت یا حتی یک شب در قهوه بماند. هر چه لباس‌ها را بیشتر در قهوه رها کنید، رنگ آن تیره‌تر می‌شود.

۶- وقتی لباس‌ها به سطح رنگ دلخواه مورد نظر شما رسید، آن ها را از قهوه خارج کرده و با آب سرد، آبکشی کنید.

۷- لباس‌ها را آویزان کنید تا خشک شوند.

توجه: رنگ کردن لباس با قهوه ممکن است نتایج ثابتی به همراه نداشته باشد و همچنین می‌تواند دست‌های شما را لکه‌دار کند، بنابراین از دستکش لاتکس برای این کار استفاده کنید.

رنگ کردن لباس مشکی

رنگ کردن پارچه با چای

۱- یک قابلمه آب را بجوشانید و ۱۰ تا ۱۵ کیسه چای سیاه (بسته به مقدار پارچه) حدود ۳۰ دقیقه دم کنید. هرچه بیشتر چای را دم کنید، رنگ آن تیره‌تر می‌شود.

۲- چای کیسه‌ای را بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

۳- لباس‌های مشکی خود را در محلول چای قرار دهید و مطمئن شوید که کاملا در آب فرو رفته‌اند. اجازه دهید تا حداقل یک ساعت خیس بخورد؛ سعی کنید انجام این کار را در شب انجام دهید.

۴- لباس‌ها را از محلول چای خارج کرده و با آب سرد بشویید. در صورت نیاز می‌توانید از یک شوینده مناسب برای پاک کردن اضافه‌های باقیمانده چای بر روی لباس استفاده کنید.

۵- لباس‌ها را به دور از نور مستقیم خورشید آویزان کنید تا خشک شوند.

رنگ کردن لباس مشکی با مواد طبیعی

رنگ کردن لباس مشکی با مواد طبیعی می‌تواند یک راه مناسب و سازگار با محیط زیست برای به روز کردن کمد لباس شما باشد. در حالی که رسیدن به یک رنگ سیاه واقعی با رنگ‌های طبیعی چالش برانگیز است، اما همچنان می‌توانید با استفاده از موادی مانند لوبیا سیاه یا پوست گردو، موتیف‌های جالبی را بر روی لباس ایجاد کنید.

خرید اسپری مشکی مات گل پخش

در ادامه به فرایند رنگ کردن لباس مشکی با مواد طبیعی اشاره می‌کنیم:

۱- رنگ طبیعی خود را انتخاب کنید: برخی از گزینه‌های مناسب برای رنگ کردن لباس مشکی شامل لوبیا سیاه، آب آهن و پوست گردو است.

۲- متریال خود را جمع‌آوری کنید: علاوه بر رنگ، به یک قابلمه بزرگ، آب، ماست و لباس مشکی نیاز دارید. برای اینکه به راحتی رنگ به لباس بچسبد، می‌توانید از رنگ‌های موردانت یا سرکه و زاج است.

۳- پارچه خود را آماده کنید: لباس‌های خود را بشویید و قبل از رنگ‌آمیزی آن‌ها را خیس کنید.

۴- رنگ خود را آماده کنید: دستورالعمل‌های آماده‌سازی رنگ را دنبال کنید. برخی از رنگ‌های طبیعی نیاز به پخت و پز دارند؛ در حالی که برخی دیگر را می توان در آب خیس کرد.

۵- لباس‌های خود را رنگ کنید: آب را روی اجاق به جوش آورده و رنگ خود را اضافه کنید. سپس لباس‌های خیس را به قابلمه اضافه کنید و حدود یک ساعت بجوشانید و هر از گاهی هم بزنید. در نهایت لباس‌ها را از قابلمه خارج کرده و در آب خنک بشویید.

۶- اتمام: پس از خشک شدن لباس، آن‌ها را اتو کنید تا به تثبیت رنگ کمک کند.

رنگ کردن پارچه با پوست گردو

۱- پوست گردوها را از پوست آن جمع آوری کنید. بسته به شدت رنگی که می‌خواهید داشته باشید، به ۲ تا ۳ فنجان پوست نیاز دارید.

۲- پوست گردوها را در یک قابلمه بزرگ آب حدود یک ساعت بجوشانید. همچنین می‌توانید پوست گردو را به جای جوشاندن، یک شب در آب خیس کنید.

۳٫ پس از تیره شدن آب، قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مخلوط تا دمای اتاق خنک شود. برای سرعت بخشیدن به فرایند خنک شدن قابلمه، می‌توانید آب سرد را نیز به قابلمه اضافه کنید.

۴- مایع را از طریق یک پارچه یا صافی رد کنید تا ذرات باقیمانده پوست از بین برود.

۵- لباس مشکی را که می‌خواهید رنگ کنید، در قابلمه با مایع پوست گردو قرار دهید.

رنگ کردن لباس مشکی

۶- قابلمه را حدود یک ساعت تا زمانی که رنگ دلخواه به دست آید، روی حرارت ملایم گرم کنید. هر از گاهی لباس‌ها را هم بزنید تا مطمئن شوید که رنگ به طور یکنواخت پخش می‌شود.

۷- پس از به دست آوردن رنگ دلخواه، لباس‎ها را از قابلمه خارج کرده و با آب سرد آبکشی کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق چایخوری سرکه را به آب شستشو اضافه کنید تا به رنگ آن کمک کند.

۸- لباس‎ها را آویزان کنید تا در مکانی سایه دار و دارای تهویه مناسب، خشک شوند. آن‌ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید؛ زیرا ممکن است باعث از بین رفتن رنگ شوند.

۹- پس از خشک شدن لباس‌ها، می توانید آنها را اتو کنید تا رنگ آن برای همیشه ثابت شود.

خرید رنگ روغنی مشکی براق ربعی نقشینه

رنگ کردن لباس مشکی با لوبیا سیاه

رنگ کردن لباس مشکی با لوبیا سیاه راهی طبیعی و پایدار برای رسیدن به رنگ تیره است. در ادامه به مراحل رنگ کردن لباس مشکی با لوبیاه سیاه می‌پردازیم:

۱- لوبیاها را بشویید و یک شب در آب خیس کنید. این کار باعث آزاد شدن رنگدانه در آب می‌شود.

۲- مخلوط لوبیا و آب را روی حرارت قرار دهید و یک ساعت بجوشانید. در این پروسه، شما شاهد تیره شدن آب و نرم شدن لوبیاها خواهید بود.

۳-: مخلوط لوبیا و آب را از صافی رد و مایع را از لوبیا جدا کنید.

۴- لباس مشکی را ابتدا خیس کنید و دوباره آب اضافه آن را بگیرید.

۵- لباس خیس  شده را به قابلمه رنگ اضافه کنید.

۶- قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید لباس‌ها تا یک ساعت بپزند. هرچه مدت بیشتری آن‌ها در محلول بجوشانید، رنگ لباس‌ها تیره تر خواهد شد.

۸- لباس ها را از قابلمه خارج کرده و در آب سرد بشویید.

۹- برای تنظیم رنگ، یک فنجان سرکه سفید را به یک کاسه آب سرد اضافه کنید و لباس را به مدت ۱۵ دقیقه خیس نمایید.

۱۰- لباس مشکی را دوباره با آب سرد بشویید.

۱۱٫ خشک کردن: لباس را آویزان کنید تا در هوا خشک شود.

توجه: رنگ نهایی به وسیله این روش، ممکن است کاملا مشکی نباشد و به رنگ آبی مایل به خاکستری تیره تبدیل شود.

پاک کردن رنگ از لباس مشکی

برای از بین بردن رنگ لباس‌های مشکی می‌توانید از پاک‌کننده رنگ یا سفیدکننده استفاده کنید. هنگام استفاده از سفیدکننده، مهم است که آن را با آب رقیق کنید و دستورالعمل‌های روی برچسب را به دقت دنبال نمایید. علاوه بر این، باید محلول را روی قسمتی از لباس آزمایش کنید تا مطمئن شوید که به پارچه آسیب نمی‌زند یا رنگ آن تغییر نمی‌کند.

از طرف دیگر، می‌توانید لباس‌های مشکی را در آب داغ با سفیدکننده‌های بی‌خطر یا تقویت‌کننده‌های لباسشویی مانند جوش شیرین یا سرکه بشویید. مالش ملایم پارچه با قلم مو نیز ممکن است به بلند شدن رنگ کمک کند. با این حال، مهم است که قبل از هر روش پاک کردن رنگ، برچسب مراقبت روی لباس خود را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است برخی از پارچه ها بیشتر از بقیه در معرض آسیب قرار گیرند.

رنگ کردن لباس مشکی

پاک کردن رنگ روغنی خشک شده از روی لباس مشکی

در ادامه به نحوه پاک کردن رنگ خشک شده از روی لباس مشکی می‌پردازیم:

۱- رنگ خشک شده اضافی را با یک قاشق یا چاقو پلاستیکی پاک کنید.

۲- چند قطره صابون یا مواد شوینده لباسشویی را روی لکه بریزید و به آرامی با انگشتان خود بمالید.

۳- اجازه دهید صابون حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی لکه بماند تا رنگ شل شود.

۴- محل را با آب گرم بشویید تا صابون کاملا شسته شود.

۵- اگر لکه همچنان باقی مانده بود، مقدار مساوی ترکیب سرکه و الکل را روی لکه بزنید.

۶- مخلوط را با یک پارچه یا اسفنج تمیز روی لکه بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند.

۷- محل را با آب گرم بشویید و این کار را تکرار کنید تا لکه به طور کامل از بین برود.

۸- پس از پاک شدن کامل لکه، لباس‌ها را در ماشین لباسشویی بشویید.

اسپری رنگ لباس مشکی را از کجا تهیه کنیم

شما می توانید رنگ اسپری پارچه مشکی را در فروشگاه‌های صنایع دستی، دکمه سرا، خرازی یا خرده فروشی‌های آنلاین مانند فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تهیه کنید.

رنگ لباس از کجا بخریم

امروزه خیلی از فروشگاه‌ها به فروش رنگ لباس مشغول هستند. به طور مثال می‌توان به فروشگاه‌هاتی رنگ ساختمانی، خرازی، دکمه سرا، پارچه فروشی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ (هایپر مارکت) و … اشاره کرد. در صورت نیاز به رنگ لباس مورد نیاز خود، به یکی از مراکز اشاره شده سر بزنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع نحوه رنگ کردن لباس مشکی پرداختیم. برای رنگ‌آمیزی لباس مشکی، دو راه پیش روی شما وجود دارد؛ راه اول استفاده از رنگ‌های مصنوعی است که البته خیلی بدون چالش نیست. راه دوم استفاده از رنگ‌های طبیعی مانند رنگ پوست گردو و … است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی مینیاتور تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

بهترین رنگ‌های طبیعی برای رنگ کردن لباس مشکی چیست؟

برای رنگ کردن لباس مشکی به وسیله مواد طبیعی، بهتر است از قهوه‌، چای، پوست گردو، لوبیا سیاه و … استفاده کنید.

برای پاک کردن رنگ روغنی از روی لباس مشکی، چه باید کرد؟

بهترین راه برای پاک کردن رنگ روغنی از روی لباس مشکی، استفاده از آب و صابون است. در صورتی که رنگ به طور کامل پاک نشد، می‌توانید از ترکیب سرکه و الکل استفاده کنید.

رنگ لباس را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید رنگ لباس می‌توانید به فروشگاه‌های رنگ، چسب و ابزار، خرازی، هایپرمارکت‌های بزرگ، دکمه سرا و فروش لوازم صنایع دستی مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید