تفاوت رنگ ارغوانی و سرخابی

شاید برای شما هم سوال باشد که تفاوت رنگ ارغوانی و سرخابی در چیست؟ وقتی این ۲ رنگ از یک ترکیب رنگ شامل رنگ قرمز و آبی درست می‌شوند، پس تفاوت اصلی آن‌ها کجاست؟ درست است که مواد اولیه درست کردن رنگ ارغوانی و رنگ سرخابی شامل ترکیب رنگ قرمز و آبی می‌شود، اما تفاوت اصلی در میزان ترکیب هر کدام از رنگ‌ها به میزان قابل استفاده است. به طور مثال، برای درست کردن رنگ ارغوانی، حدود ۶۰ درصد رنگ قرمز و ۴۰ درصد رنگ آبی نیاز است.

این در حالی است که برای درست کردن رنگ سرخابی، میزان ترکیب رنگ قرمز و آبی، مساوی درنظر گرفته می‌شود؛ یعنی ۵۰ درصد رنگ آبی و ۵۰ درصد رنگ قرمز. با این حال، در این مقاله قصد داریم تا پیرامون عنوان «تفاوت رنگ ارغوانی و سرخابی»، به موضوعاتی نظیر رنگ ارغوانی، رنگ ارغوانی چه رنگی است، رنگ ارغوانی نماد چیست، زیباترین رنگ ارغوانی، بهترین رنگ ارغوانی، رنگ ارغوانی در دکوراسیون، ترکیب رنگ ارغوانی برای دیوار، خرید رنگ ارغوانی، رنگ سرخابی، رنگ سرخابی چگونه درست می‌شود؟ رنگ سرخابی روشن، رنگ سرخابی تیره، رنگ سرخابی با چی ست میشه، رنگ سرخابی در اتاق خواب، ترکیب رنگ سرخابی با اکریلیک بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

جدول تفاوت رنگ ارغوانی و سرخابی

رنگ ارغوانی

وقتی از رنگ ارغوانی صحبت می‌کنیم، منظور رنگی است که از ترکیب رنگ آبی و قرمز ساخته می‌شود. این نوع رنگ به عنوان یک رنگ خاص، شکوه و بزرگی را به نمایش می‌گذارد. مکمل رنگ ارغوانی شامل رنگ زرد می‌شود. همچنن استفاده از رنگ سبز در کنار رنگ ارغوانی، می‌تواند محیط خانه شما را بیش از پیش باکلاس کند.

معنی رنگ ارغوانی

رنگ ارغوانی برگرفته از گل خطمی است. در واقع نام دیگر این رنگ، گل خطمی است که اولین استفاده ثبت شده از آن به عنوان نام رنگ در انگلیسی، به سال ۱۶۱۱ برمی‌گردد.

رنگ ارغوانی روشن

رنگ ارغوانی روشن نشان دهنده فردی هنری و منحصر به فرد است که اغلب بسیار شهودی عمل می‌کند و عمیقا به معنویت علاقه دارد. همچنین گفته می‌شود که دوستداران رنگ ارغوانی، قاضی خوبی برای شخصیت و بینشی هستند که نیاز زیادی به مشارکت در مسائل بشردوستانه دارند.

لازم به توضیح است که برای درست کردن رنگ ارغوانی روشن، از ترکیب آبی روشن و قرمز روشن استفاده می‎شود.

رنگ ارغوانی تیره

رنگ ارغوانی تیره یک سایه از ارغوانی بسیار تیره با کد هگزا #۳۰۱۹۳۴ است که شباهت زیادی به رنگ نیلی و بنفش دارد. این رنگ یکی از کمیاب‌ترین رنگ‌های طبیعی است که از نظر تاریخی، نماد قدرت و اعتبار به حساب می‌آید.

همچنین برای ساختن رنگ ارغوانی تیره، از ترکیب آبی تیره و قرمز تیره استفاده می‎شود.

مکمل رنگ ارغوانی

رنگ زرد به عنوان مکمل اصلی رنگ ارغوانی است. زیرا این رنگ به خوبی با ارغوانی ست می‌شود. این بدان معنی است که پالت زرد تکمیل‌کننده رنگ‌های طیف ارغوانی به شمار می‎آید. همچنین رنگ‌های نارنجی و سبز لیمویی نیز به عنوان مکمل‌های رنگ ارغوانی درنظر گرفته می‌شوند.

رنگ ارغوانی چه رنگی است

همانطور که پیش از این گفتیم، رنگ ارغوانی از ترکیب رنگ قرمز و آبی به وجود می‌آید. میزان استفاده از هر کدام از رنگ‌های آبی و قرمز در تشکیل رنگ ارغوانی غیرمساوی است. در واقع برای ساختن رنگ ارغوانی، از رنگ قرمز بیشتر از رنگ آبی استفاده می‌کنند.

رنگ ارغوانی دارای طبع گرم و سرد است که به طور همزمان می‌تواند دو  طیف سرد و گرم را با خود همراه کند. با این حال رنگ ارغوانی یک نوع رنگ میانی در بین رنگ بنفش و زرشکی است.

تفاوت رنگ ارغوانی و سرخابی

رنگ ارغوانی نماد چیست

  • رنگ ارغوانی نماد شور و اشتیاق جوانی است.
  • این رنگ معنای رمز و راز را تکمیل می‌کند.
  • اگر به دنبال فردیت خود هستید، از رنگ ارغوانی استفاده کنید.
  • عشق و تخیل، بخش مهمی از نمادشناسی رنگ ارغوانی به حساب می‌آید.
  • داشتن اصالت یکی از نمادهای رنگ ارغوانی است.
  • از این رنگ بیشتر در ساختمان‌های سلطنتی استفاده می‌شود.
  • به عنوان رنگ ثروت نیز شناخته می‌شود.
  • بخش مهمی از کیهان یا هستی بیرون از سیاره زمین به رنگ ارغوانی است.

انواع رنگ ارغوانی

  • قرمز ارغوانی
  • آبی ارغوانی
  • بنفش ارغوانی
  • شرابی
  • صورتی ارغوانی
  • یاسی ارغوانی

زیباترین رنگ ارغوانی

برای اینکه بتوانید ترکیب رنگ قابل قبولی با رنگ ارغوانی داشته باشید، ابتدا بیایید بررسی کنیم که این رنگ برای چه محیطی مناسب است. رنگ ارغوانی عمدتا در دیوارها و دکوراسیون خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین شما می‌توانید از رنگ ارغوانی در لایف استایل یا طراحی‌های لباس‌های خود استفاده کنید. این رنگ می‌تواند شور و اشتیاق را برای افراد و محیط‌های مختلف داخلی و بیرونی فراهم کند.

زیباترین رنگ‌های برای ست کردن با رنگ ارغوانی عبارتند از:

  • ترکیب رنگ ارغوانی و صورتی
  • ترکیب رنگ ارغوانی و بنفش
  • ترکیب رنگ ارغوانی و آبی
  • ترکیب رنگ ارغوانی و مشکی
  • ترکیب رنگ ارغوانی و کرم
  • ترکیب رنگ ارغوانی و بژ
  • ترکیب رنگ ارغوانی و قهوه‌ای
  • ترکیب رنگ ارغوانی و زرد
  • ترکیب رنگ ارغوانی و نارنجی

لباس رنگ ارغوانی

رنگ ارغوانی اغلب برای نماد خلاقیت، سلطنت، زنانگی و معنویت استفاده می‎شود. در برخی موارد رنگ ارغوانی به عنوان نماد ثروت، جادو، صلح و غرور نیز کاربرد دارد. به همین خاطر اغلب زنان تمایل زیادی به پوشیدن لباس رنگ ارغوانی دارند.

تماس با ما

بهترین رنگ ارغوانی

رنگ ارغوانی با رنگ‌های ست می‌شود که بتواند اصالت و تخیل را برای افراد یا محیط به وجود آورد. برخی از بهترین رنگ‌هایی که با رنگ ارغوانی ست می‎شوند عبارتند از:

  • رنگ ارغوانی و طوسی: محیط خانه را به محیط خاص و معاصر تبدیل می‌کند
  • رنگ ارغوانی و آبی: این ست رنگ نه تنها آرامش را به محیط خانه بازمی‌گرداند بلکه موجب افزایش شکوه و عظمت خانه می‌شود.
  • رنگ ارغوانی و هلویی: استفاده از این نوع ست رنگ، به برجسته کردن دکور و آکسسوار خانه مانند مبلمان و صندلی‌ها کمک می‌کند.
  • رنگ ارغوانی، سفید و طوسی: وقتی این ۳ رنگ با یکدیگر ست می‌شوند، باید انتظار این را داشت که با خانه‌ای متفاوت و مدرن مواجه شوید.

خرید محصول

رنگ ارغوانی در دکوراسیون

استفاده از رنگ ارغوانی در دکوراسیون خانه، یکی از راهکارهای مدرن برای ایجاد پویایی و سرزندگی است. اگر قصد دارید که رنگ دیوار را به رنگ ارغوانی رنگ‌آمیزی کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای سقف و کف خانه از طیف رنگ‌های سفید و سبز استفاده نمایید.

علاوه بر این، ست کردن رنگ ارغوانی با رنگ طوسی نیز مزیت خاص خود را برای دکوراسیون داخلی دارد. همچنین سعی کنید از رنگ مشکی در کنار رنگ ارغوانی استفاده کنید. این ست رنگ باعث می‌شود که فضای خانه شما گرم و پرانرژی به نظر برسد. در صورتی که تمایلی به قرار دادن رنگ مشکی در کنار رنگ ارغوانی نداشتید، می‌توانید از رنگ آبی، کرم یا خردلی به جای آن استفاده کنید.

تفاوت رنگ ارغوانی و سرخابی

ترکیب رنگ ارغوانی برای دیوار

هر چقدر از رنگ ارغوانی برای دیوار استفاده کنید، پرسپکتیو و عظمت خانه شما بیشتر می‌شود. شباهت این رنگ به رنگ‌های موجود در کهکشان باعث شده است که وقتی به رنگ دیوار ارغوانی نگاه می‌کنید، انگار در مسیر کهکشان یا افق رویداد (جایی که می‌توان در زمان سفر کرد) گام برمی‌دارید.

اگر رنگ دیوار خانه خود را به رنگ ارغوانی رنگ‌آمیزی کردید، پیشنهاد می‌کنیم این رنگ را در کنار آکسسوار یا طرح‌بندی سبز و زرد رنگ استفاده کنید. اگر تمایلی به این کار نداشتید، نورپردازی خانه می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای برجسته‌سازی قاب‌ها و ایجاد عمق بیشتر در رنگ ارغوانی دیوار شما باشد.

علاوه بر این، رنگ کردن دیوار اتاق‌های کوچک نیز به ایجاد پرسپکتیو بیشتر و رمانتیک کردن آن کمک می‌کند. رنگ ارغوانی یک رنگ مناسب برای دیوار خانه است، پس تا جایی که راه دارد، این رنگ را در کنار طیف رنگ‌های گرم قرار دهید تا شادی و اشتیاق به صورت توامان ایجاد شود.

خرید رنگ ارغوانی

رنگ ارغوانی در ۳ نوع رنگ پلاستیک، اکریلیک و روغنی تولید می‌شود. برای تهیه این رنگ بهتر است سری به فروشگاه‌های رنگ، چسب و ابزار محل خود بزنید. فروشگاه مینیاتور با بیش از ۶۰ سال سابقه خدمت رسانی، آماده ارائه خدمات ویژه به شما عزیزان است. اگر قصد خرید رنگ ارغوانی را دارید، شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مینیاتور، اپلیکیشن یا به صورت تلفنی، ضمن اطلاع از قیمت، رنگ ارغوانی مورد نیاز خود را سفارش بدهید.

رنگ سرخابی

در ابتدا این پرسش را مطرح کنیم که سرخابی همان رنگ صورتی است یا بنفش؟ پاسخ به این سوال کمی پیچیده‌تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسد. سرخابی می‌تواند صورتی یا بنفش باشد، اما این دو رنگ بسته به نور و دید می‌توانند متفاوت به نظر برسند. همچنان در سال ۲۰۲۳ اعلام شد که رنگ نزدیک سرخابی مایل به قرمز یا ارغوانی، به عنوان رنگ سال انتخاب شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ سال، مقاله «رنگ سال ۲۰۲۳ مشخص شد | رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۳ را بشناسید» را در وب سایت مینیاتور مطالعه کنید.

رنگ سرخابی، جایی در بین قرمز و بنفش یا صورتی و بنفش قرار می‌گیرد. گاهی اوقات با صورتی یا بنفش نیز اشتباه گرفته می‌شود. این رنگ دارای ۵۰ درصد رنگ آبی و ۵۰ درصد رنگ قرمز است. در واقع رنگ سرخابی یک نوع رنگ قرمز تیره است که به رنگ بنفش نیز نزدیک می‌شود. اما با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که سرخابی در حال حاضر قرمز مایل به ارغوانی است.

رنگ سرخابی از نظر روانشناسی به عنوان نماد قدرت، توانایی و جسارت است. این رنگ، الهام‌بخش لذت و مثبت‌اندیشی است، بنابراین شما می‌توانید آن را در دکوراسیون خانه، لباس و پوشاک و … استفاده کنید.

تفاوت رنگ ارغوانی و سرخابی

رنگ سرخابی چگونه درست می‌شود؟

اگر به مناطق جنوب ایران سفر کرده باشید، حتما گذرتان به جزیره هرمز خورده است. در جزیره هرمز کوه‌هایی وجود دارند که به کوه‎‌های سرخ معروف هستند که البته رنگ واقعی آن‌ها به نام رنگ سرخابی شناخته می‌شوند. با توجه به نام‌گذاری رنگ سال ۲۰۲۳ به رنگ سرخابی از خانواده قرمز، بسیاری معتقدند که این رنگ برگفته از خاک خلیج فارس است که البته می‌تواند تا حدودی محتمل باشد.

برای درست کردن رنگ سرخابی، چند روش وجود دارد. ابتدا مقداری رنگ صورتی به رنگ آبی اضافه کنید تا سپس به رنگ سرخابی روشن دست پیدا کنید. روش دوم شامل اضافه کردن مقداری رنگ قرمز به رنگ بنفش تیره است که باعث ساخته شدن رنگ سرخابی تیره می‌شود.

رنگ سرخابی روشن

رنگ ارغوانی روشن یکی از رنگ‌های مطبوع برای دکوراسیون داخلی است که معمولا در کنار رنگ آبی ست می‌شود. این نوع رنگ بسیار آرام‌بخش است و می‌تواند فضای داخلی خانه شما را برای حضور خانواده در کنار مهمانان، گرم و شاد کند. در صورت استفاده از رنگ سرخابی روشن برای دیوارهای داخلی خانه، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌‎های خردلی یا زرد به همراه رنگ نارنجی و بنفش در کنار این رنگ استفاده کنید.

رنگ سرخابی تیره

رنگ سرخابی تیره برای کجا مناسب است؟ این رنگ با ترکیب قرمز و مقداری بنفش تیره ساخته می‌شود که برای دکوراسیون خانه کاربرد دارد. اگر به دنبال این هستید که رنگ سرخابی تیره را بر روی دیوار خانه خود بزنید، حتما از رنگ‌های روشن و گرم در کنار آن استفاده کنید.

رنگ سرخابی جیغ

  • رنگ سرخابی جیغ در درجه اول رنگی از خانواده رنگ بنفش است.
  • رنگ سرخابی جیغ یک رنگ بنفش تیره است که اغلب می‌توان آن را با تم رمانتیک توصیف کرد.
  • این رنگ برای اضافه کردن احساس لوکس بودن به اتاق خواب، پذیرایی و غذاخوری مناسب است.

طیف رنگ سرخابی

رنگ سرخابی یک رنگ فرا طیفی است. به این معنی که در طیف مرئی نور یافت نمی‌شود. بلکه از نظر فیزیولوژیکی و روانشناختی شامل ترکیبی از نور قرمز و بنفش/آبی بدون وجود رنگ سبز است.

رنگ سرخابی با چی ست میشه

  • طوسی
  • آبی
  • سفید و مشکی
  • کرم
  • صورتی
  • آبی کاربنی

رنگ سرخابی در اتاق خواب

اگر تا به امروز رنگ سرخابی را برای اتاق خواب امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر این کار را انجام بدهید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ اتاق خواب، رنگ سرخابی است. برای اینکه محیط اتاق خواب شما به یک محیط آرام‌بخش تبدیل شود، از رنگ‌های مکمل یا رنگ‌هایی که قابلیت ست شدن با رنگ سرخابی را دارند؛ استفاده نمایید.

کنار هم قرار دادن رنگ سرخابی با رنگ سبز، یکی از بهترین ست رنگ برای اتاق خواب است. در کنار این ست رنگ، سعی کنید از مبلمان یا صندلی سفید یا کرم رنگ بهره بگیرید. علاوه بر این، رنگ سرخابی در کنار رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و طلایی به خوبی کار می‌کند.

تفاوت رنگ ارغوانی و سرخابی

ترکیب رنگ سرخابی

بهترین ترکیب رنگ سرخابی عبارتند از:

  • رنگ سرخابی و سفید
  • رنگ سرخابی و مشکی
  • رنگ سرخابی و کرم
  • رنگ سرخابی و آبی متالیک
  • رنگ سرخابی و سبز

ترکیب رنگ سرخابی با اکریلیک

اگر به دنبال یک رنگ با کیفیت برای نمای داخلی خانه خود هستید، از رنگ اکریلیک سرخابی استفاده کنید. این رنگ علاوه بر اینکه ضد آب و قابل شستشو است، در مقابل اشعه خورشید نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. برای خرید رنگ اکریلیک سرخابی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

رنگ سرخابی لباس

چه رنگ‌‎هایی با لباس سرخابی ست می‎شود؟ شما می‌توانید با ست کردن رنگ ارغوانی و رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، آن را کمرنگ جلوه دهید.

با این حال بهترین ست لباس رنگ سرخابی عبارتند از:

  • ست رنگ سرخابی و نارنجی
  • ست رنگ سرخابی و سبز
  • ست رنگ سرخابی و زرد-سبز
  • ست رنگ سرخابی و فیروزه‎ای

تفاوت رنگ ارغوانی و سرخابی

سرخابی بیشتر مایل به قرمز است تا آبی. در حالی که رنگ ارغوانی جایی ما بین آبی و قرمز قرار دارد. همچنین باید اشاره کرد که رنگ سرخابی روشن تر از رنگ ارغوانی است. یعنی وقتی آن را مشاهده می‌کنید، شباهت زیادی به رنگ‎هایی مانند یاسی و صورتی دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «تفاوت رنگ ارغوانی و سرخابی» صحبت کنیم. رنگ ارغوانی و رنگ سرخابی جزو رنگ‌هایی هستند که از ترکیب رنگ قرمز و آبی ساخته می‌شوند. با این تفاوت که میزان استفاده از رنگ قرمز و آبی برای ساختن رنگ ارغوانی حدود ۶۰ (قرمز) به ۴۰ (آبی) درصد و برای ساختن رنگ سرخابی به میزان مساوی از رنگ آبی و قرمز استفاده می‎شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ ارغوانی و رنگ سرخابی، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید.

سوالات متداول

رنگ ارغوانی نماد چیست؟

این رنگ نماد رمز و راز، سلطنت، اصالت و اشتیاق جوانی است.

رنگ سرخابی نماد چیست؟

رنگ سرخابی نماد قدرت، توانایی و جسارت است.

بهترین ست رنگ با رنگ ارغوانی کدام است؟

طوسی، هلویی، سفید و طوسی

بهترین ست رنگ با رنگ سرخابی کدام است؟

طوسی، آبی، سفید و مشکی، کرم،  صورتی و آبی کاربنی.

مهم‌ترین کاربرد رنگ ارغوانی و سرخابی در کجاست؟

دکوراسیون خانه.

ممکن است شما دوست داشته باشید