مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی

اتاق‌هایی که با پالت‌های تک رنگ طراحی شده‌اند، باید در آزمون زمان مقاومت کنند. به طور مثال اتاق‌های شیک سیاه و سفید امکانات مختلفی را در مورد دکوراسیون ارائه می‌دهند. سیاه و سفید یک رنگ همه کاره است؛ زیرا می‌توان آن‌ها را با رنگ‌های برجسته ترکیب کرد تا حالت‌های مختلفی را ایجاد کند؛ از کلاسیک و نوستالژیک گرفته تا طرح‌های غیر عادی مدرن. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که چگونه از رنگ‌های تاکیدی برای اتاق‌های سیاه و سفید برای دستیابی به حالات متمایز استفاده کنید. در این مقاله به مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ چیست؟

وقتی صحبت از رنگ دکوراسیون به میان می‌آید، درک رنگ و نحوه عملکرد آن در کنار پالت‌های مختلف مهم می‌شود. از نظر علمی، رنگ بیانگر نور است. برخی از مواد، طول موج‌های خاصی از نور مرئی را جذب و منعکس می‌کنند که در نتیجه اشیا رنگ خاصی را برای چشم انسان به خود می‌گیرند. یک گل آبی، نور آبی را به سمت ما منعکس می‌کند؛ در حالی که تمام طول موج‌های نورهای دیگر را جذب می‌نماید. بنابراین آنچه می‌بینید رنگ آبی است. هنگامی که تقریبا تمام نور منعکس می‌شود، سفید را می‌‎بینید. وقتی هیچ نوری منعکس نمی‌شود، سیاه قابل مشاهده است.

جدول مقایسه رنگ سیاه و سفید
نام رنگنحوه ساختبهترین ترکیبکاربرد
سیاهرنگدانه مشکی و رزین اکریلیک یا روغنیسفید، آبی، سبز و زردپذیرایی، حمام و …
سفیدرنگدانه سفید و رزین اکریلیک یا روغنیسیاه، قرمز، آبی و زردپذیرایی، اتاق خواب و سرویس بهداشتی

آیا سیاه و سفید یک رنگ است؟

در ادامه مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی، به رنگ بودن سیاه و سفیبد اشاره می‌کنیم. همانطور که هر رنگین کمانی نشان می‌دهد، سیاه در طیف رنگی مرئی نیست. همه رنگ‌های دیگر بازتاب نور هستند، به جز سیاه. سیاه عدم وجود نور است. برخلاف رنگ‌های سفید و سایر رنگ‌ها، سیاه خالص می‌تواند بدون هیچ نوری در طبیعت وجود داشته باشد.

برخی سفید را به عنوان رنگ می‌دانند؛ زیرا نور سفید تمام رنگ‌های طیف نور مرئی را شامل می‌شود. از طرفی، بسیاری رنگ سیاه را به عنوان یک رنگ می‌شناسند؛ زیرا شما رنگدانه‎های دیگر را برای ایجاد آن روی کاغذ ترکیب می‌کنید. اما از نظر فنی، سیاه و سفید رنگ نیستند، آن‌ها بیشتر سایه هستند و به تقویت رنگ‌ها را کمک می‌کنند. جیمی پریسلر، طراح گرافیک، می‌گوید: «با این حال سیاه و سفید مانند سایر رنگ‌ها عمل می‌کنند. آن‌ها احساسات را برمی‌انگیزند.»

رنگ سیاه و سفید دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ سیاه و سفید

۱- رنگ قهوه ای + سیاه و سفید

مبلمان چوبی به رنگ قهوه‎ای جزء جدایی‌ناپذیر خانه‌های ایرانی است. هاله خنک و شیک دیوارهای سیاه و سفید کاملا با گرما و بافت دانه‎های چوب متعادل می‌شود. این ترکیب رنگ برای خانه‌هایی با تم کلاسیک و مدرن که در حال حاضر مد هستند، انتخاب محبوبی است.

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید رنگ های قهوه‌ای را به طرح سیاه و سفید خود اضافه کنید. این کار می‌تواند به اندازه مبلمان یا لوازم داخلی، کاغذ دیواری، کفپوش یا چیزهای کوچکی مانند سبدهای حصیری، کفپوش و غیره مفید باشد. از رنگ‌های مایل به سفید و خاکستری در کنار سیاه و سفید استفاده کنید.

۲- رنگ زرد + سیاه و سفید

زرد در حجم بالا ممکن است بسیار زیاد باشد اما زمانی که به عنوان یک رنگ برجسته در اتاق‌های سیاه و سفید استفاده می‌شود، رنگ‌ها را به زیبایی متعادل می‌کند. اضافه کردن رنگ زرد کنار سیاه و سفید، حس شادی می‌افزاید و می‌توان آن را در رنگ‌های مختلف از زرد قناری و زرد اخرایی گرفته تا خردلی روشن استفاده کرد.

با توجه به ماهیت جوشان رنگ زرد، می‌توانید سطوح زرد براق را با محیط اطراف مات مخلوط کنید یا برعکس، برای افزودن درخشش یا کاهش جلوه کلی سیاه و سفید استفاده نمایید. این موضوع در ادامه مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی، بررسی شد.

۳- رنگ سبز + سیاه و سفید

افزودن قسمتی از رنگ سبز در یک اتاق سیاه و سفید، یکنواختی محیط را می‌شکند و همه چیز را به طرز شگفت‌انگیزی زنده می‌کند. این ست رنگ یک انتخاب غیر متعارف است که مطمئنا شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تنالیته‎های مختلف سبز جلوه‌های متفاوتی در کنار سیاه و سفید به همراه خواهد داشت.

اگر اتاق نور طبیعی زیادی دریافت کند، این پالت منحصربه‌فرد، عملکرد بهتری خواهد داشت؛ زیرا تنالیته‌های سبز بدون زحمت به اتاق احساس بیرونی می‌دهد. یک راه ساده برای گنجاندن رنگ سبز در چنین فضاهایی، گذاشتن گیاهان سرپوشیده برگی است.

۴- رنگ قرمز + سیاه و سفید

رنگ‌های دلپذیر و قرمز تیره، بُعدی جذاب و زیبا به اتاق‌های سیاه و سفید می‌‎بخشد. این ست رنگ جالب توجه به ویژه در آشپزخانه به خوبی کار می‌کند. از رنگ قرمز روی فرش، میز، کوسن یا ظروف برای رسیدن به تعادل مناسب استفاده کنید.

چه در مقادیر کم یا زیاد از رنگ قرمز در کنار سیاه و سفید استفاده کنید، رنگ قرمز به زیبایی در موتیف سیاه و سفید ترکیب می‌شود تا تصویری جذاب ایجاد کند.

سیاه و سفید با هم چه رنگی است؟

وقتی رنگ مشکی و سفید را با هم مخلوط می‌کنیم، رنگ خاکستری خنثی به دست می‌آید. رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری رنگ‌های بدون رنگ محسوب می‌شوند.

رنگ سفید مشکی با چه رنگی ست میشه

مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی به ویژه از نظر ست رنگ چگونه است؟ چه رنگ‎هایی به دیوارهای سیاه و سفید می‌آید؟ زیبایی طرح تک رنگ این است که تقریبا هر رنگی را می‌توان به آن اضافه کرد. رنگ آبی سلطنتی یا سبز جنگلی را برای ایجاد حس لوکس، زرد یا قرمز روشن برای سرگرمی بیشتر، یا پالت‌های پاستلی صورتی برای ایجاد حس شیک و زنانه بودن را در کنار سیاه و سفید امتحان کنید.

ساخت رنگ سفید با سه رنگ اصلی

در ادامه مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی، به روش ساخت رنگ سفید می‌پردازیم. به هیچ عنوان نمی‌توانید با ترکیب رنگ‌های اصلی به رنگ سفید برسید. اساسا رنگ سفید از ترکیب رنگ‌های مختلف به دست نمی‌آید. بنابراین شما تنها از طریق ترکیب رزین اکریلیک یا روغنی و رنگدانه سفید یا همان تیتان، می‎توانید به رنگ سفید دست پیدا کنید.

چگونه رنگ سفید درست کنیم در خانه

توجه داشته باشید که رنگ سفید با نور سفید متفاوت است. یعنی برای ایجاد آن‌ها نیاز به دو روش مختلف دارید. اگر نور سفید از ترکیب رنگ قرمز، زرد و آبی به دست می‌آید، این روش برای درست کردن رنگ سفید کار نمی‌کند. در واقع سفید تنها رنگ در میان جدول رنگ‌هاست که بدون نیاز به ترکیب شدن انواع رنگ‌ها به دست می‌آید.

با این وجود، چگونه می‌توان رنگ سفید را درست کرد؟ رنگ سفید تنها از طریق ترکیب رنگدانه سفید  با رزین درست می‎شود. برای این کار لازم است که پودرهای معدنی، اکسید روی، کربنات سدیم و هیدروکسید کلسیم مورد استفاده قرار گیرد. یعنی موارد گفته شده باعث تولید رزین مورد نیاز برای تولید رنگ سفید می‎شود.

بنابراین اگر می‌خواهید که رنگ سفید را در خانه درست کنید، حتما باید رنگدانه سفید یا همان تیتان را با رزین روغنی یا اکریلیک ترکیب نمایید تا در نتیجه بتوانید رنگ اکریلیک پایه آب یا رنگ روغنی سفید پایه حلال را به دست آوردید.

رنگ سفید از چند رنگ تشکیل شده است؟

وقتی صحبت از دکوراسیون منزل به میان می‌آید، سفید یک انتخاب کلاسیک برای دیوارها است که می‌تواند با بسیاری از رنگ‌های دیگر ترکیب شود. سفید یک نقطه شروع مناسب برای هر ترکیب رنگ دیواری است؛ زیرا پس زمینه عالی برای هر رنگ دیگری که انتخاب می‌کنید، فراهم می کند. استفاده از ترکیب رنگ‎های سفید در دیوار مفهوم جدیدی نیست، اما یافتن ترکیب رنگ دیوارهای سفید مناسب برای خانه شما می‌تواند کاری مشکل باشد.

با این حال، رنگ سفید از چند رنگ تشکیل شده است؟ سفید یک پالت بدون رنگ است که ترکیب آن فقط برای نور وجود دارد. بنابراین رنگ سفید از هیچ رنگی تشکیل نشده است که بتوان آن‌ها را نام برد. رنگ سفید معمولا از رزین و رنگدانه درست می‌شود که در پاراگراف بالا به آن‌ها اشاره کردیم.

رنگ سیاه و سفید

ترکیب رنگ سفید

رنگ سفید همچنان بهترین انتخاب برای رنگ‌ها است. انتخاب رنگ سفید مناسب برای خانه‌تان ممکن است آسان به نظر برسد اما با وجود رنگ‌های سفید مختلف، می‌تواند بسیار مشکل باشد. این موضوع در ادامه مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی، بررسی شد.

چهار سایه سفید

مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی چگونه است؟ آیا رنگ سفید، سایه‌های مختلفی دارد؟ مردم معمولا رنگ سفید را یک رنگ ساده می‎‌دانند. در واقع در طیف وسیعی از سایه‎ها وجود دارد که هر کدام ظاهر و احساس منحصر به فرد خود را دارند. این سایه‌ها را می توان به چهار دسته اصلی تقسیم کرد:

  • سفید خنثی
  • سفید سرد
  • سفید روشن
  • سفید گرم

درک این دسته بندی‌ها برای یافتن رنگ سفید مناسب که بتواند سلیقه شخصی شما را منعکس کند، مهم است. در ادامه به توضیح دسته‌بندی رنگ سفید می‌پردازیم.

۱- سفید خنثی

سفید خنثی این برای هر کسی که می خواهد رنگی را داشته باشد که بتواند با هر محیطی ترکیب شود، مناسب است. این پالت رنگ در حد تعادل باقی می‌ماند و به رنگ‌های سرد یا گرم تغییر نمی‌کند. تطبیق‌پذیری سفید خنثی باعث می شود که برای هر اتاقی در خانه شما مناسب باشد. چه فضای شما مدرن باشد و چه سنتی، رنگ سفید خنثی به طور یکپارچه سازگار می‎شود و ظاهری تمیز و متعادل ارائه می‌دهد.

۲- سفید سرد

سفید سرد به طرز ظریفی با رنگ خاکستری ترکیب شده است تا ظاهری شیک و ظریف به ارمغان بیاورد برای ایجاد طیف مدرن در دکوراسیون، به رنگ سفید سرد و در عین حال کم رنگ نیاز است. این سایه به اندازه کافی رنگ سرد می‌افزاید تا بدون تسلط بر فضا، به اتاق حس شیک بودن بدهد.

۳- سفید روشن

سفید روشن به دلیل کیفیت سفید شفاف، عاری از هرگونه ته رنگ مشکی یا خاکستری است. این رنگ با درخشندگی بی‌نظیری می‌درخشد که تصویر پنبه تازه و ابریشم را تداعی می‌کند. این یک رنگ سفید واقعی است که حس شفافیت و طراوت را به ارمغان می‌آورد. به همین خاطر برای مناطقی در خانه شما که نیاز به حسی سرزنده و درخشان دارند، ایده‌آل است.

۴- سفید گرم

رنگ‌ سفید گرم برای کسانی که فضای دنج‌تری را ترجیح می‌دهند، ایده‌آل است. شاید برای تکمیل کف‌ اتاق با رنگ گرم یا ایجاد حسی راحت به اتاق، بتوان از رنگ سفید گرم استفاده کرد. در ادامه به دو رنگ سفید گرم اشاره می‌کنیم:

  • سفید یخچالی: یک سفید بی انتها با رنگ و گرمای اضافی است. این رنگ یک لحن ملایم و دعوت کننده را به هر فضایی می‌آورد و باعث می شود که خانه آرامش بیشتری داشته باشد.
  • سفید کبوتری یا سفید بلغور جو: از طرف دیگر سفید کبوتری یک رنگ سفید کلاسیک و تمیز است. این رنگ دارای ته رنگی گرم و شبیه بلغور جو دوسر و بال‌های کبوتر سفید است که به آن احساس گرم تری می‌دهد.

ترکیب رنگ سفید با چه رنگی زیباست

اکنون که نحوه ارزیابی رنگ‌های سفید را در ادامه مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی متوجه شدید، بیایید نگاهی دقیق‌تر به رنگ‌های سفیدی بیندازیم که کارشناسان بارها و بارها به آن‌ها اشاره می‌کنند.

۱- رنگ ترکیبی سیاه و سفید

سیاه و سفید یک ترکیب رنگ کلاسیک برای دیوار است که محبوبیت زیادی دارد. ظاهری زیبا و در عین حال مدرن این ست رنگ، جذابیت دکوراسیون خانه را دوچندان می‎کند. این طرح رنگ برای اتاق خواب‌ با دیوارهای سفید به خوبی ست می‌شود. زیرا کمدهای مشکی را می‌توان با دیوارهای سفید شفاف برای زیبایی چشم نواز ست کرد.

۲- ترکیب قرمز و سفید

قرمز رنگ قدرتمندی است که وقتی با دیوارهای سفید ست می‌شود، به سرعت حس زندگی را به اتاق تزریق می‌کند. چه از رنگ‌های قرمز تیره یا روشن انتخاب کنید، این ترکیب با حفظ ظرافت، گرما را به محیط خانه هدیه می‌دهد. دیوارهای قرمز به بهترین وجه با رنگ سفید روشن در تضاد هستند تا تاثیر فضای شما را به حداکثر برسانند.

۳- ترکیب قهوه‌ای و سفید

قهوه‌ای یک رنگ خاکی است که وقتی با رنگ‌های سفید کلاسیک روی دیوارها ست می‌شود، زیبا به نظر می‌رسد. ترکیب سایه‌های مختلف قهوه‌ای با رنگ‌های سفید گرم، به شما این امکان را می‌دهد تا فضایی پیچیده و در عین حال جذاب را در هر اتاقی از خانه (از اتاق پذیرایی گرفته تا اتاق خواب)، ایجاد کنید.

۴- ترکیب سبز و سفید

سبز رنگی طراوت بخش است که وقتی با رنگ سفید خالص روی دیوار ترکیب می‌شود، حال و هوای طبیعی را به خانه شما می‌آورد. از سبزهای نعنایی ملایم گرفته تا ترکیب رنگ‌های زمردی برای دیوارها با رنگ سفید، این ست رنگ به هر اتاقی احساس تازگی می‎بخشد و در عین حال ظاهری جاودانه ارائه می‌دهد که هرگز از مد نمی‌افتد.

۵- ترکیب خاکستری و سفید

خاکستری و سفید یک ترکیب کلاسیک است که ظاهری جاودانه را در هر اتاقی ایجاد می‌کند. خاکستری اغلب به عنوان یک رنگ خنثی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین به خوبی با رنگ خانه سفید قابل ترکیب است تا سبکی شیک و مدرن به وجود آورد. درعوض، رنگ خاکستری روشن را با جزئیات سفید شفاف برای ظاهری ظریف‌تر انتخاب کنید.

همچنین اگر می‌خواهید یک ست رنگ جالب توجه داشته باشید، تنالیه‎ خاکستری تیره را در مقابل دیوارهای سفید روشن قرار دهید. این موضوع در ادامه مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی، بررسی شد.

مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی

۶- ترکیب آبی و سفید

آبی و سفید مدت‌هاست که در طرح‌های تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در عین حال باعث شیک نگه‌داشتن وسایل و ایجاد فضایی آرام می‌شوند. دیوارهای آبی روشن را می‌توان با تزئینات سفید روشن ترکیب کرد تا پالتی آرام داشته باشید. از طرف دیگر، برای رنگ اتاق آبی و سفید، رنگ آبی تیره را انتخاب کنید تا محیطی تند اما همچنان آرامش بخش به وجود آید. فرقی نمی‌کند سایه‌های تیره یا روشن از رنگ آبی را ترجیح دهید، این ترکیب مطمئنا هر فضایی را روشن می‌کند.

۷- دیوار ترکیبی صورتی و سفید

صورتی و سفید راهی مناسب برای وارد کردن رنگ به خانه شما بدون ایجاد حس زرق و برق است. رنگ‌های صورتی روشن با رنگ‎های سفید شفاف کاملا هماهنگ می‌شوند تا حسی رویایی در اتاق شما به وجود آید. از سوی دیگر، سایه‌های روشن‌تر صورتی می‌توانند در کنار هم قرار گرفتن با رنگ‌های سفید شفاف به مرکز هر اتاق تبدیل شوند.

۸- ترکیب نارنجی و سفید

نارنجی و سفید برای تزریق انرژی به هر فضایی (فقط از طریق یک دیوار یا کل دیوارها) عالی است. مطمئنا خانه شما بدون داشتن سر و صدای زیاد، احساس انرژی و سرزندگی می‌کند.

۹- ترکیب سبزآبی و سفید

سبزآبی یک رنگ تیره‌ است که وقتی با رنگ‌های خنثی مانند سفید ترکیب می‌شود، خودنمایی می‎کند. این ترکیب به دلیل ته رنگ‌های سرد، فضایی آرام بخش را در هر محیطی به وجود می‎آورد. برای افزودن بافت یا کنتراست بیشتر به این ست رنگ، اضافه کردن رنگ‌‌های سیاه یا خاکستری را در نظر بگیرید. این ست رنگ برای  اتاق خواب با سفید گزینه مناسبی است.

۱۰- ترکیب هلویی و سفید

هلویی رنگی گرم است که در برابر تُردی رنگ سفید، زیبا به نظر می‌رسد. این ترکیب با ایجاد فضایی جذاب و در عین حال ظریف، محیطی دلپذیر را برای هر اتاقی فراهم می‎کند. برای جذابیت بیشتر، این رنگ را با لوازم جانبی طلایی ست کنید. بنابراین در ادامه بررسی مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی، می‌توان ترکیب هلویی و سفید را جزو بهترین ترکیب‌های داخلی عنوان کرد.

۱۱- ترکیب بنفش و سفید

بنفش اغلب به عنوان یک رنگ سلطنتی در نظر گرفته می‌شود که آن را به ترکیبی عالی برای سفید تبدیل می‌کند. کنار هم قرار گرفتن این دو رنگ باعث ایجاد حس تعادل در هر اتاقی می‌شود. سعی کنید پالت‌های نقره ای یا قطعات مبلمان به رنگ قهوه‌ای را در کنار این ست رنگ قرار دهید تا عمق بیشتری به ترکیب رنگ دیوار سفید اضافه به وجود آید.

۱۲- ترکیب زرد و سفید

زرد یکی از آن رنگ‎های شادی است که فورا هر فضایی را با حالات شاد خود پر انرژی می‎کند. این رنگ در ترکیب با رنگ‌های سفید می‌تواند فضایی پرانرژی و در عین حال متعادل را در محیط زندگی شما به وجود آورد. برای جذاب‌تر کردن این ترکیب، سعی کنید پالت‌هایی از رنگ‌های آبی یا سبز را نیز اضافه کنید.

مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی

سیاه و سفید دو رنگ مکمل هستند که امروزه به عنوان رنگ‌های مدرن برای دکوراسیون داخلی شناخته می‌شوند. رنگ سیاه و سفید در هر شرایطی می‌توانند با یکدیگر ست شوند و محیط خانه را به دو بخش مجزا تبدیل کنند. با این حال، برای استفاده از رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی، کدام یک بهتر است بیشتر مورد استفاده قرار گیرد؟

در جواب این سوال باید اشاره کنیم، همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد. اگر دوست دارید که دکوراسیون داخلی نور بیشتری را از خود منعکس کند، پس بهتر است که رنگ سفید بیشتر از سیاه باشد. در صورتی که نور خانه زیاد است و نمی‌خواهید انعکاسی داشته باشد، ترجیحا از رنگ سیاه بیشتری استفاده کنید.

به طور مثال، رنگ سیاه برای دیوار پشت تلویزیون گزینه بهتری نسبت به سفید است. زیرا محیط آنجا را به محیط سینما نزدیک می‌کند. از طرفی رنگ سفید برای پذیرایی می‌تواند مکالمه میان اعضای خانواده و مهمانان را پرشورتر نشان دهد. این در حالی است که اگر رنگ سیاه برای درب‌های اتاق استفاده شود، رمز و راز درون اتاق‌ها را بیشتر می‌کند.

بنابراین مقایسه رنگ سیاه و سفید برای دکوراسیون داخلی، به سلیقه و میزان اطلاعات شما از کاربرد این دو رنگ دارد. در صورت نیاز به مشاوره برای خرید رنگ سیاه و سفید و چگونگی استفاده از آن‎‌ها در دکوراسیون داخلی، با کارشناسان مینیاتور تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی پرداختیم. رنگ سیاه و سفید جزو رنگ‌های کلاسیک هستند که برای داشتن محیطی مدرن، مد نظر است. رنگ سیاه از ترکیب رنگدانه مشکی و رزین اکریلیک یا روغنی به دست می‌آید. از طرفی رنگ سفید تنها با رزین و رنگدانه سفید درست می‌شود. بنابراین شما نمی‌توانید با ترکیب کردن رنگ‌های مختلف، رنگ سفید را درست کنید.

سوالات متداول

رنگ سیاه بهتر است یا سفید؟

همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد که مقایسه رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی را چگونه ببینید. گاهی برای دیوار پذیرایی بهتر است از رنگ سفید استفاده کنید تا محیط اجتماعی‌تری داشته باشید. گاهی هم برای تبدیل کردن تلویزیون به پرده سینما، بهتر است که رنگ مشکی برای دیوار پشت تی وی استفاده شود.

رنگ سیاه از چه رنگ‌هایی درست می‌شود؟

رنگ سیاه از ترکیب رنگدانه مشکی و رزین اکریلیک یا روغنی به دست می‌آید.

رنگ سفید چگونه ساخته می‌شود؟

برخلاف عقیده عموم، رنگ سفید از ترکیب هیچ کدام از رنگ‌ها به دست نمی‌آید و تنها با اضافه کردن رزین به رنگدانه سفید می‌توان این رنگ کلاسیک را درست کرد.

رنگ سفید با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

بهترین ست رنگ سفید شامل سیاه، قرمز و آبی است.

رنگ سیاه با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

سفید، آبی، سبز و زرد، بهترین ست رنگ با سیاه هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید