بهترین رنگ پارکینگ | نحوه رنگ آمیزی پارکینگ

خیلی تلاش کردیم تا مانند خارجی‌ها به دنبال بهترین‌ها بگردیم. البته خارجی‌های بهتر از ما نیستند ولی خب، آن‌ها اغلب به کم قناعت نمی‌کنند. با این حال، در برخی موضوعات لازم است که به سراغ بهترین‌‌ها برویم. رنگ پارکینگ هم جزو همان موضوعاتی است که باید بهترین آن انتخاب شود. منظور ما از بهترین رنگ پارکینگ، یعنی انتخاب مناسب‌ترین رنگ‎های برای درب، کف، دیوار و سقف پارکینگ است. در این مقاله به سراغ معرفی بهترین رنگ پارکینگ، نحوه رنگ آمیزی پارکینگ ساختمانی شامل کف، دیوار، درب و سقف پارکینگ می‌رویم.

فراموش نکنید هرگز به کم قانع نباشید. این را ما نمی‌گوییم، زندگی از ما می‌خواهد. بنابراین سراغ بهترین رنگ پارکینگ بروید که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. برای خرید رنگ اپوکسی با ارسال رایگان به سراسر کشور، به سایت فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید.

رنگ پارکینگ

خانه‌های آپارتمانی امروز عجیب است که اگر پارکینگ نداشته باشند. البته مستاجرین زیادی هستند که داغ پارکینگ را به دل دیده‌اند. البته اگر پول خوبی داشته باشید می‌توانید پارکینگ هم اجاره کنید. با این حال، گاهی از بد روزگار، وقتی وارد پارکینگ می‌شوید، کم از یک فیلم ترسناک ندارد. نه دیوار درستی دارد و نه سقف و کف. هر جایی که نگاه می‌کنید پر از ترک‌های عمیق و درزهای طولانی است.

با این حال مشکل از کجاست و چرا اغلب پارکینگ‌های خانگی نه رنگ دارند و نه دیزاین درست و حسابی. در این مقاله قصد داریم تا شما را با رنگ پارکینگ هم از نظر نوع و هم فام آشنا کنیم. شاید بپرسید فام چیست؟ فام همان تنالیته رنگ یا به زبان ساده، نام‌های رنگ‌هایی است که عموم مردم می‌شناسند. مثلا یک نفر وارد پارکینگ می‌شود و می‌گوید: «چقدر رنگ کف این پارکینگ قشنگه! تا حالا چنین رنگ طوسی ندیدم.» بنابراین فام به رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد، آبی، طوسی و سایر رنگ‌های موجود در جدول رنگ گفته می‌شود.

مشخصات رنگ پارکینگ
نام مکانبهترین رنگ کف پارکینگبهترین رنگ دیوار پارکینگبهترین رنگ سقف پارکینگبهترین رنگ درب پارکینگ
پارکینگرنگ اپوکسی/ فام طوسی و آبیرنگ روغنی و اکریلیک/ فام روشن-تیرهرنگ روغنی و اکریلیک/ فام سفیدرنگ روغنی / فام مشکی- طلایی یا سفید-طلایی

رنگ پارکینگ مسکونی

امان از رنگ پارکینگ مسکونی که سازنده آن نه سلیقه داشته است و نه به فکر این بوده که اصولی کار کند. باور کنید استفاده از رنگ در پارکینگ مسکونی یک موضوع بسیار مهم است. شمایی که خریدار خانه هستید یا قصد دارید یک واحد آپارتمان با پارکینگ پیش خرید کنید، حتما به رنگ پارکینگ توجه داشته باشید. اصلا این مقاله برای این نوشته شده است که شما بخوانید و بر اساس آن، با اصول رنگ پارکینگ آشنا شوید. بنابراین رنگ و نحوه رنگ آمیزی پارکینگ موضوع مهمی است که چه نوع و چه فامی دارد.

رنگ پارکینگ، نحوه رنگ آمیزی پارکینگ

رنگ پارکینگ منزل

برخی از مردم هم جالب هستند. گاهی به جای خانه مسکونی به منزل مسکونی اشاره می‌کنند. یعنی منزل و خانه یکی است و تفاوتی ندارند. با این حال اگر شما هم به دنبال رنگ پارکینگ منزل هستید، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه رنگ‌هایی مناسب آنجاست. چرا رنگ پارکینگ منزل مهم است؟ رنگ پارکینگ تفاوت زیادی با رنگ دیوار خانه دارد. مثلا اگر رنگ دیوار خانه نازک است، در پارکینگ ما با یک رنگ ضخیم روبرو هستیم. بنابراین یادتان باشد که رنگ پارکینگ ضخامت بیشتری با سایر رنگ‌ها دارد.

حال، چرا رنگ پارکینگ ضخیم است و رنگ دیوار خانه ضخامت کمی دارد؟ احتمالا هنوز انسانی پیدا نشده تا روی دیوار خانه راه برود. یا بهتر بگوییم خیلی زیاد از حد قدم بزند. بنابراین وقتی کاربری رنگ دیوار خانه بیشتری جنبه تزئینی و مقاومتی در برابر آّب و رطوبت دارد، پس نیاز نیست که ضخامت زیادی داشته باشد.

این در حالی است که پارکینگ محل عبور و مرور ماشین‌هاست. مشاین‌ها هم وزن زیادی دارند و استفاده از رنگ نازک نمی‌تواند وزن خودرو را تحمل کند. در نتیجه استفاده از رنگ با ضخامت زیاد در کف پارکینگ، یک موضوع منطقی است که باید در نظر داشته باشید.

از طرفی، ایا رنگی وجود دارد که به واسطه ضخامت زیاد، بهترین انتخاب برای پارکینگ باشد؟ بله. در حال حاضر رنگ اپوکسی هم ضخامت زیادی دارد و هم بهترین انتخاب برای استفاده در رنگ پارکینگ منزل است. بنابراین نوع رنگ پارکینگ همین رنگ اپوکسی است که به آن اشاره کردیم.

رنگ درب پارکینگ

احتمالا وقتی در حال خواندن این مطلب هستید، ریموت درب پارکینگ شما بر روی جاکفشی یا آویز درب منزل است. منظور ما این است که مثل قدیم نیازی نیست که درب‌های پارکینگ را با کلید باز کرد. یعنی از ماشین پیاده شد تا درب پارکینگ را باز و بسته کرد و به سر کار یا داخل منزل رفت. بنابراین وقتی دغدغه باز و بسته کردن درب پارکینگ به وسیله ریموت رفع شده، یک اولویت دیگر جایگزین آن شده است.

اولویت مهم نحوه رنگ آمیزی پارکینگ به ویژه درب‌ آن، نوع رنگ و فام است. یعنی چه نوع رنگ و فام برای رنگ درب پارکینگ مناسب است. به زبان ساده، همین رنگ روغنی که برای دیوار خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای درب پارکینگ نیز کاربرد دارد. چرا؟ چون این رنگ هم ضد آب و رطوبت است و هم در برابر نور و اشعه خورشید، مقاومت بالایی دارد. بنابراین اجازه نمی‌دهد که رنگ درب پارکینگ شما پوسیده شود.

از نظر فام نیز همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد. البته چون درب پارکینگ یک نقطه اشتراکی میان واحدهای مختلف یک آپارتمان است، بنابراین شاید بهتر باشد که برای انتخاب رنگ، با سایر واحدها نیز مشورت صورت گیرد تا گلایه‌ای در این زمینه پیش نیاید. در صورت کلی، رنگ‌های مشکی- طلایی و حتی آبی-سفید، جزو گزینه‌های مدرن رنگ درب پارکینگ هستند.

رنگ در پارکینگ

امان از این واژگان که یکی به در پارکینگ می‌گوید درب، یکی دیگر آن را با در نام‎گذاری می‌کند. خودمان هم متوجه نشدیم که درب درست است یا در. با این حال خیلی فسفر نسوزانیم و هر کسی مختار است که از واژگان آنطوری که دوست دارد استفاده کند. رنگ در پارکینگ، معمولا فلزی است. یعنی اگر درب پارکینگ شما فلزی است، حتما پیش از رنگ آمیزِی، آن را سنباده و ضد زنگ بزنید. در آخر هر رنگی که دوست دارید برای در انتخاب کنید.

رنگ پارکینگ، نحوه رنگ آمیزی پارکینگ

رنگ در پارکینگ سفید طلایی

اگرچه در پاراگراف‌های قبلی به رنگ در پارکینگ سفید طلایی اشاره نکردیم ولی گویا بسیاری از مردم به این رنگ علاقه دارند. البته اگر شما هم اهل دور دور زدن با ماشین در خیابان باشید، احتمالا چشمتان به رنگ سفید طلایی پارکینگ خورده است. بگذریم. این رنگ جزو رنگ‌‎های جذاب برای درب پارکینگ است که شما را به رنگ و رنگ‌‎آمیزی علاقه‌مند می‌کند. چرا؟ چون هم طیف روشن (سفید) دارد و هم طیف گرم (طلایی). بنابراین رنگ سفید طلایی سرشار از تعادل است. این نشان می‌دهد که ما ایرانی‌ها سرشار از تعادل هستیم! (استیکر خنده)

نقاشی پارکینگ ساختمان

یکی از کارهای متفاوتی که می‌توان در پارکینگ ساختمان‌های اداری و خانگی انجام داد، نقاشی است. رنگ آمیزی یا نقاشی پارکینگ ساختمان در انواع مختلفی از رنگ و فام صورت می‌گیرد که پیشتر به برخی‌ها اشاره کردیم و در ادامه نیز به جدیدترین رنگ پارکینگ ساختمانی اشاره خواهیم کرد.

جدیدترین رنگ در پارکینگ

اصولا هر چیز جدید، باب طبع همه است. هیچکس نیست که از چیزهای جدید خوشش نیاید. همه دوست دارند که وسایل جدید، رنگ جدید، خانه جدید و ماشین جدید داشته باشند. البته برای محیط پارکینگ، فقط رنگ است که اگر جدید باشد، خودش به تنهایی می‌تواند یک دنیای جدیدی را به وجود آورد. همه این‌ها را گفتیم که بگوییم، جدیدترین رنگ پارکینگ دم خانه شماست اگر که به چیزهای جدید علاقه دارید.

خب، حالا بیاییم سراغ اینکه چه چیزهایی برای نحوه رنگ آمیزی پارکینگ جدید است. معمولا نوع رنگ پارکینگ خیلی جدید نیست و اغلب همان رنگ اپوکسی است که همه استفاده می‌کنند. اما آیا رنگ جدید پارکینگ از نظر نوع هم وجود دارد؟ بله، فرنگ‌نشینان یا همان خارجی‌ها، رنگ‌هایی دارند با نام نانو؛ یعنی تحت فناوری نانو، رنگ‌های جدیدی تولید می‌کنند که هم ضد آب و مقاوم در برابر ضربه و سایش است و هم خاصیت خود ترمیم‌کنندگی دارد. البته بعید است با اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، این نوع رنگ در ایران تولید شود.

از طرفی، فام رنگ در پارکینگ هم می‌تواند جدید باشد. مثلا رنگ‌های سال؛ همان‌‌هایی که سالانه به عنوان رنگ سال انتخاب می‎شوند. برای سال ۱۴۰۳ یا رنگ سال ۲۰۲۴، رنگ هلویی انتخاب شد که این فام می‌تواند گزینه خوبی برای رنگ در پارکینگ شما باشد. البته رنگ‌هایی مانند خردلی، سبز و سرمه‌ای نیز جزو رنگ‌های جدید درب پارکینگ هستند.

رنگ دیوار پارکینگ

اشتباه نکنید رنگ دیوار پارکینگ با رنگ کف متفاوت است. شما نمی‌توانید رنگی که برای کف پارکینگ مورد استفاده قرار می‌دهید را برای دیوار به کار ببرید. چرا؟ به دلیل اینکه دیوار پارکینگ ممکن است از جنس گچ یا سرامیک باشد. اگر از جنس سرامیک بود که باز هم می‌توانید آن را با رنگ روغنی رنگ آمیزی کنید.

در صورتی که گچ بود، کار راحتی در پیش دارید؛ زیرا قرار است رنگ دیوار شما با رنگ روغنی یا اکریلیک تزئین شود. هر دو رنگ ضد آب و رطوبت هستند؛ با این تفاوت که حلال رنگ روغنی، تینر است و حلال رنگ اکریلیک آب. بنابراین انتخاب رنگ به شما بستگی دارد.

رنگ کف پارکینگ

امکان ندارد که آدم با دیدن کف خانه، پارکینگ و …، احساس سرخوشی نکند. گاهی کف اکلیلی در اتاق خواب می‌تواند حس رهایی بودن در کهکشان را به انسان بدهد. رنگ کف پارکینگ هم اینگونه است که با رنگ اپوکسی انجام می‌شود. برخی خانه‎های مدرن به سمت استفاده از پودرها و اکلیل‌هایی می‌روند که کف پارکینگ را به یک برکه کوچک تبدیل می‌کند. شما هم می‌توانید چنین منظره‌ای داشته باشید.

از نظر فام هم بیشتر پارکینگ‌های مدرن به سمت خاکستری، طوسی، آبی و حتی مشکی می‌روند. خیلی خوب نیست که رنگ کف پارکینگ را از رنگ‌های روشن استفاده کنید. به دلیل اینکه ممکن است چشم شما را اذیت کند. بنابراین بهتر است رنگ تیره یا رنگ‌های ترکیبی استفاده نمایید.

رنگ پارکینگ اپوکسی

اپوکسی رنگ بسیار جذابی است. در اسم و ظاهر کاملا صنعتی است اما وقتی اجرا می‌شود، شباهت زیادی به یک اثر هنری پیدا می‌کند. بدون شک بهترین گزینه برای پارکینگ مسکونی و عمومی، رنگ اپوکسی است. این رنگ تمام مزیت‌های مورد نیاز برای کف پارکینگ را دارد. هم ضد ضربه و سایش است و هم در برابر رطوبت، نم و کثیفی نیز مقاومت بالایی دارد.

بهترین رنگ برای پارکینگ

بهترین حرف، بهترین زمان، بهترین لباس، بهترین غذا، بهترین ماشین، بهترین همسر، بهترین دوست، بهترین فیلم و …، اصلا آدم با بهترین خیلی حالش خوب می‎شود. بعید است کسی پیدا شود که بهترین هر چیز را دوست نداشته باشد. برای رنگ هم اینگونه است. یعنی شما برای رنگ آمیزی خانه یا پارکینگ، باید به دنبال بهترین باشید.

خب، بهترین رنگ پارکینگ شامل چه رنگی است. از نظر نوع، شکی وجود ندارد که رنگ اپوکسی بهترین است. از نظر فام هم، نمی‌توان نظر قطعی داد ولی، سعی کنید به سمت رنگ‌های خانواده طوسی و آبی بروید. امتحانش ضرر ندارد.

رنگ پارکینگ، نحوه رنگ آمیزی پارکینگ

بهترین رنگ برای سقف پارکینگ

سقف را با کف اشتباه نگیرید. شما نباید رنگ کف را برای رنگ سقف پارکینگ استفاده کنید. دلیل این موضوع برمی‌گردد به میزان استفاده از هر کدام. طبیعتا استفاده از کف پارکینگ، صدها برابر بیشتر از سقف آن است. اصلا سقف پارکینگ چه استفاده‌ای می‌تواند داشته باشد؛ مگر احتمال نم دادن از خانه‌ی خانواده‌ای که در طبقه همکف زندگی می‌کنند.

از طرفی شما نباید از بهترین رنگ سقف خانه یا همان رنگ پلاستیک استفاده کنید. با این حال، چه رنگی برای سقف پارکینگ بهتر است؟ یا رنگ روغنی استفاده کنید یا رنگ اکریلیک! انتخاب این رنگ‌های باعث می‌شود که سقف پارکینگ در صورت وجود نم، دیرتر باد یا طبله کند.

نحوه رنگ آمیزی پارکینگ

خب به سراغ بحث شیرین نحوه رنگ آمیزی پارکینگ برویم. داستان رنگ آمیزی دیوار و سقف یا درب پارکینگ که مشخص است. شما به راحتی با غلطک، قلم مو و پیستوله، می‌توانید سقف و دیوار را رنگ آمیزی کنید. منظورمان این است که رنگ آمیزی درب، سقف و دیوار پارکینگ، نیاز به تخصص خاصی ندارد. با یک مقدار آموزش که در سایت یا اینستاگرام مینیاتور می‌توانید این کار را بدون دغدغه انجام دهید.

با این حال، موضوع کف پارکینگ متفاوت است. دلیل این موضوع به خاطر استفاده از رنگ اپوکسی است. خود رنگ اپوکسی و درست کردن آن چالش چندانی ندارد اما نحوه اجرای آن نیازمند متخصص است. همین جا هم به شما بگوییم که اگر مثلا قیمت رنگ مورد نیاز کف پارکینگ، یک میلیون تومان شد، مطمئن باشید که هزینه دستمزد اجرای آن، ۵ برابر می‎شود. زیرا اجرای آن کار سخت و تخصصی است و نیاز به مهارت بسیاری دارد.

اگر کسی که رنگ اپوکسی را اجرا می‌کند، مهارت کافی نداشته باشد، ممکن است رنگ شما یکدست نشود. بنابراین ریسک نکنید و کار را به یک متخصص بسپارید. هر کسی هم گفت که اجرای رنگ اپوکسی کاری ندارد، به حرفش گوش ندهید.

قیمت رنگ اپوکسی کف رنگ پارکینگ

خب، یک کمی از بحث تعریف و تمجید رنگ اپوکسی دور شویم و به سراغ قیمت آن برویم. برخلاف تصور عموم، رنگ اپوکسی قیمت بالایی ندارد. شاید قیمت آن همانند قیمت رنگ روغنی ساختمانی باشد. مهم‌ترین موضوع در رنگ اپوکسی، اجرای آن است که چند پاراگراف بالاتر درباره آن توضیح دادیم.

با این حال، برای اطلاع از قیمت رنگ اپوکسی، آن هم به صورت آنلاین و لحظه‌ای، به وب سایت فروشگاه اینترنتی رنگ مینیاتور مراجعه کنید. انصافا هم خرید از فروشگاه مینیاتور تخفیف دارد و هم ارسال آن به سراسر کشور رایگان است. باور ندارید، یک سر به سایت فروش به آدرس زیر بزنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ پارکینگ و بهترین رنگ برای کف، دیوار، سقف و در پارکینگ به همراه نحوه رنگ آمیزی پارکینگ پرداختیم. مطمئن هستیم که خواندن این مطلب برای شما خالی از لطف نخواهد بود. ولی اگر فرصت خواندن این متن را ندارید و صرفا در حال خواندن جمع‌بندی آن هستید، ابتدا توصیه می‌کنیم لینک این مقاله را ذخیره کنید.

در پایان بهترین نکته‌ای که بشود جان مطلب ما را نشان دهد این است: «هر چه زودتر، کف پارکینگ خود رنگ کنید؛ از رنگ اپوکسی استفاده نمایید. برای دیوار، در یا درب و سقف پارکینگ، می‌توانید  از بین رنگ‌‌های روغنی و اکریلیک، یکی را انتخاب کنید». تمام.

سوالات متداول

بهترین رنگ برای کف پارکینگ کدام است؟

رنگ اپوکسی.

بهترین رنگ برای دیوار پارکینگ، چه رنگی است؟

رنگ روغنی یا اکریلیک.

کارشناسان فروشگاه رنگ مینیاتور برای رنگ درب پارکینگ چه توصیه‌ای دارند؟

بهتر است از رنگ روغنی استفاده کنید.

چرا سقف پارکینگ باید با رنگ روغنی یا اکریلیک رنگ‌آمیزی شود؟

به دلیل اینکه ممکن است سقف پارکینگ دچار نم شود.

کدام فام برای مدرن نشان دادن کف پارکینگ مناسب است؟

بدون شک، رنگ طوسی و آبی، بهترین گزینه هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید