همه چیز درباره رنگ آبی فولادی

اشتباه است اگر فکر کنید منظور از رنگ آبی فولادی همان ماده اولیه فولاد است. رنگ آبی فولادی یک رنگ ساختمانی است که برای رنگ آمیزی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ نماد اعتماد و ثبات است که با رنگ‌های سفید و سبز، به خوبی کار می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا درباره رنگ فولادی یا رنگ آبی فولادی صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ فولادی

رنگ آبی فولادی یکی از رنگ‌های خانواده آبی است که به عنوان یک رنگ سرد و آرامش بخش شناخته می‌شود. از طرفی رنگ فولادی یک سایه آبی است که شباهت زیادی به رنگ فولاد ذوب شده در دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد دارد. این رنگ اغلب در طراحی داخلی، مد و برندسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جدول مشخصات رنگ فولادی
فامترکیب رنگمکمل رنگبهترین ستنمادکاربردها
فولادیآبی + مقداری خاکستریسفید، مشکی، خاکستری و آبیآبی، خاکستری، سفید و سبزقدرت و ثباتدکوراسیون خانه، محل کار، لباس، ماشین و مو

کد رنگ آبی فولادی

کد هگزادسیمال آبی فولادی #۴۶۸۲B4 است.

معنی رنگ فولادی

از نظر تاریخی، رنگ فولادی یا رنگ آبی فولادی با مردانگی، تفکر و سخت کوشی همراه بوده است. این رنگ بیشتر بر حس اعتماد و وفاداری به همراه احساس خلاقیت و نبوغ تمرکز می‌کند.

رنگ آبی فولادی

رنگ فولادی به انگلیسی

هر عبارتی از نظر انگلیسی، ترکیب مختص به خود را دارد. به طور مثال، رنگ فولادی یا آبی فولادی از نظر ادبیات انگلیسی، به عنوان Steel Blue Color شناخته می‌شود. اگرچه رنگ فولادی در ایران بیشتر به همین عنوان معرفی می‌شود اما در زبان انگلیسی به معنای رنگ آبی فولادی است.

رنگ فولادی چه رنگی است

رنگ فولادی یک رنگ آرامش بخش و متعادل است که  گزینه مناسبی برای دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. برای اینکه بتوانید رنگ آبی فولادی جذاب و منحصر به فرد داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که آن را با رنگ‌های گرم و متنوع ترکیب کنید.

رنگ آبی فولادی

روانشناسی رنگ آبی فولادی

تاریخچه رنگ فولادی را می‌توان در دوران قرون وسطی جستجو کرد؛ زمانی که ساخت وسایل و اقلام از ماده‌ای مانند فولاد رایج بود. رنگ آبی فولادی بیشتر مایل به رنگ سبز  یا خاکستری است. همچنین اصطلاح Steel Blue اولین بار در اواسط قرن نوزدهم در کشور انگلیس پدید آمد و در اواخر قرن نوزدهم به طور گسترده شناخته شد.

در اوایل قرن بیستم، این رنگ در میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محبوبیت زیادی پیدا کرد؛ به طوری که در این دوره، محصولات زیادی از جمله ماشین آلات صنعتی، مبلمان و کالاهای خانگی به رنگ آبی فولادی تولید شد.

رنگ فولادی در اغلب موارد منجر به احساس امنیت و استحکام فردی می‌شود. تاثیرات روانشناسی آبی فولادی به زمینه ای که در آن استفاده می‌شود، بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر رنگ فولادی در زمینه تجارت استفاده شود، مانند لوگوها، می‌تواند احساس ثبات و قابلیت اطمینان را ایجاد کند.

از سوی دیگر، اگر آبی فولادی در محیط خانه یا محیط کار مانند روی دیوارها یا مبلمان استفاده شود، می‌تواند فضایی آرام ایجاد کند و احساس آرامش را برای افراد حاضر در آن فضا افزایش دهد.

نماد رنگ فولادی

برای بسیاری، آبی فولادی به عنوان رنگ قدرت و ثبات است که نه تنها می‌توان به آن اعتماد کرد بلکه به عنوان نماد سخت کوشی نیز شناخته می‌شود. هچنین رنگ فولادی، نماد رمز و رازی است که توانایی برانگیختن احساساتی مانند اعتماد، امنیت و آرامش را دارد.

ترکیب رنگ آبی فولادی

برای اینکه بتوانید رنگ آبی فولادی را درست کنید، نیاز به رنگ آبی و مقداری رنگ خاکستری دارید. پس از اینکه رنگ آبی را در یک ظرف قرار دادید. نوبت به اضافه کردن رنگ خاکستری می‌رسد. هر دو رنگ را با یکدیگر ترکیب کنید تا رنگ فولادی یکدست و زیبایی ایجاد شود.

مکمل رنگ فولادی

برای ست کردن رنگ فولادی در محیط خانه یا محل کار، بهتر است که در کنار رنگ‌‎های مکمل قرار گیرد. از جمله رنگ‌های مکمل رنگ فولادی می‌توان به رنگ سفید، مشکی، خاکستری و آبی تیره اشاره کرد.

رنگ آبی فولادی

رنگ آبی فولادی

همانطور که اشاره کردیم، رنگ فولادی یک نوع رنگ از خانواده آبی است که با نام آبی فولادی نیز شناخته می‎شد. این رنگ نه تنها برای فضای داخلی خانه مناسب است بلکه محبوبیت زیادی نزد خانم‌های برای استفاده در موی سر دارد.

آبی فولادی اغلب در ترکیب با رنگ‌های دیگر مانند سفید، مشکی و نقره ای برای ایجاد ظاهری پیچیده و مدرن استفاده می‌شود. همچنین می‌توان آن را با رنگ‌های گرم‌تری مانند زرد یا نارنجی ست کرد تا جلوه‌ای متضاد ایجاد کند.

رنگ فولادی روشن

برای اینکه بتوانید رنگ فولادی روشن بسازید، سعی کنید مقدار رنگ خاکستری ترکیب شده با رنگ آبی را از نوع روشن انتخاب نمایید. یعنی برای ساخت رنگ فولادی روشن، رنگ‌های آبی و خاکستری روشن را ترکیب کنید. در ضمن رنگ آبی فولادی روشن، با رنگ‌های گرم مانند خردلی و قرمز، به خوبی ست می‌شود.

رنگ آبی فولادی خانه

بدون شک استفاده از رنگ فولادی برای محیط خانه، یک اتفاق جالب است. منظور از اتفاق جالب، حسی است که با دیدن آن رخ می‌دهد. در واقع مشاهده رنگ آبی فولادی در دکوراسیون خانه مانند اتاق، سالن پذیرایی، آشپزخانه و …، می‌تواند حس یک اتفاق جالبی را  ایجاد کند که به تازگی صورت گرفته است. بنابراین استفاده از رنگ فولادی خانه به ویژه برای محیط آپارتمانی کوچک، گزینه خوبی می‌تواند باشد.

رنگ آبی فولادی

رنگ آبی فولادی در دکوراسیون

استفاده از رنگ آبی فولادی در دکوراسیون خانه، کمک زیادی به خلق فضای مدرن می‌کند. اگر قصد استفاده از رنگ فولادی در دکوراسیون داخلی را دارید، پیشنهاد ما این است که آن را با رنگ‌های سفید و خاکستری ست کنید تا محیط شما به یک محیط براق و مینیمال تبدیل شود. از طرفی، ترکیب رنگ فولادی با رنگ‌های گرم‌تر، مانند طلایی و خردلی، احساس دنج‌ و جذابی را به وجود می‌آورد.

رنگ فولادی اتاق

چرا استفاده از رنگ فولادی در اتاق، باعث خوشحالی ما می‌شود؟ رنگ فولادی یک رنگ آرامش بخش است که وقتی در کنار رنگ‌های مکمل و متضاد قرار بگیرد، می‌تواند لبخند را برای مات به ارمغان بیاورد. با این وجود، سعی کنید رنگ آبی فولادی اتاق را در کنار رنگ‌های سفید و خردلی به کار ببرید.

بهترین ست رنگ آبی فولادی

استفاده از رنگ‌های سرد و تاحدودی گرم در کنار رنگ فولادی، گزینه مناسبی برای ایجاد یک محیط آرامش بخش و خلاق است. در ادامه به بهترین ست رنگ آبی فولادی برای خانه اشاره می‌کنیم.

جدول بهترین ست رنگ آبی فولادی
ست رنگویژگی
فولادی و آبیایجاد آرامش
فولادی و خاکستریایجاد تعادل
فولادی و سفیدایجاد روشنایی و کنتراست
فولادی و سبزایجاد فضایی گرم و متنوع
رنگ آبی فولادی

رنگ فولادی لباس

لباس رنگ فولادی انتخاب خوبی برای ظاهری باکلاس و شیک است که می‌توان برای مناسبت‌های رسمی و غیر رسمی پوشیده شود. همچنین برای یک مراسم رسمی، استفاده از لباس بلند و راسته به رنگ فولادی، ظاهر شما را زیبا و جذاب نشان می‌دهد. یکی از اکسسوری‌هایی که با لباس رنگ فولادی ست می‌شود، اکسسوری رنگ نقره ای مانند گوشواره، دستبند است.

اگر یک لباس استیل برای یک مراسم غیر رسمی می پوشید، می توانید یک لباس کوتاه تر با تناسب راحت تر انتخاب کنید. بسته به حال و هوای مراسم می توانید آن را با لوازم خنثی یا بازیگوش ست کنید.

به طور کلی، یک لباس رنگ استیل می تواند افزودنی عالی برای کمد لباس شما باشد، زیرا ظاهری مدرن و صیقلی ارائه می دهد که همیشه شیک است.

رنگ آبی فولادی

رنگ آبی فولادی ماشین

رنگ استیل ماشین رنگ متالیک خاکستری است. این یک گزینه رنگ محبوب برای خودروها است زیرا ظاهری شیک و مدرن به خودرو می بخشد که هم درجه یک و هم کم رنگ است. رنگ استیل می تواند هم برای خودروهای لوکس و اسپرت و هم برای وسایل نقلیه کاربردی مانند شاسی بلندها و کامیون ها به خوبی کار کند.

سایه رنگ استیل بسته به سازنده و نوع رنگ مورد استفاده می تواند متفاوت باشد. برخی از رنگ‌های استیل دارای تن گرم‌تر و قهوه‌ای هستند، در حالی که برخی دیگر رنگ سردتر و مایل به آبی دارند. به طور کلی، رنگ استیل یک گزینه همه کاره است که می تواند با انواع رنگ های داخلی و خارجی کار کند.

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری خودرو به میان می آید، رنگ استیل می تواند آلودگی ها و خراش ها را بهتر از برخی رنگ های دیگر پنهان کند، اما همچنان به شستشو و تمیز کردن منظم نیاز دارد تا به بهترین شکل ظاهر شود. اپیلاسیون رنگ نیز می تواند به محافظت از آن در برابر آسیب و بازگرداندن درخشندگی آن کمک کند.

رنگ آبی فولادی

رنگ آبی فولادی ۲۰۷

رنگ فولادی ۲۰۷ یکی از رنگ‌های خودرو است که دارای یک رنگ خاکستری فلزی متالیک است. این رنگ به طور عمده در خودروهای سواری استفاده می‌شود و به دلیل ظاهری ارگانیک و مدرن که به آن می‌بخشد، بسیار محبوب است.

رنگ فولادی ۲۰۷ اصلاح شده است، بنابراین با توجه به شرکت سازنده و نوع رنگ استفاده شده، ممکن است دارای تغییراتی در روشنایی و طیف رنگ باشد. اما در کل، رنگ فولادی ۲۰۷ می‌تواند با طیف گسترده‌ای از رنگ‌های داخلی و خارجی خودرو همخوانی داشته باشد.

در نگهداری از این نوع رنگ برای خودرو، منظم شستشو و تمیز کردن به همراه واکس زدن رنگ می‌تواند باعث نگهداری ثبات رنگ و صداقت آن بماند.

رنگ فولاد در دماهای مختلف

فولاد در دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد معمولا به رنگ قهوه‌ای درآمده، در دمای ۲۷۰ درجه به رنگ زرشکی، در دمای ۳۰۰ درجه به رنگ آبی و همین‌طور در دمای ۴۲۵ درجه نیز به رنگ خاکستری در می‌آید.

رنگ روغنی فولادی

رنگ روغنی فولادی یا رنگ فولادی روغنی، یکی از رنگ‌های صنعتی است که در پوشش‌دهی به فلزات از آن استفاده می‌شود. این رنگ دارای ظاهری شبیه به رنگ فولادی مات است و به عنوان یک پوشش مانع از زنگ زدایی، خوردگی و ایجاد خط و خش بر روی سطوح فلزی کاربرد دارد.

رنگ آبی فولادی روغنی معمولا به صورت پودری عرضه می‌شود و برای استفاده باید با افزودن حلال مناسب (مثل روغن موتور) به حالت مایع تبدیل شود. سپس روی سطوح فلزی با استفاده از روش‌هایی مانند پاشش پوشش داده می‌شود.

برای حفظ رنگ روغنی فولادی و جلوگیری از خراشیدگی و خوردگی، این رنگ نیاز به مراقبت و نگهداری مناسب دارد. بهترین روش برای این منظور، شستشوی منظم سطوح فلزی و استفاده از روش‌های خاصی از جمله روشن‌کننده‌ها و واکس‌های خاص برای پوشش دادن به سطوح فلزی است.

رنگ آبی فولادی

خرید رنگ آبی فولادی

اگر به دنبال خرید رنگ آبی فولادی یا انواع رنگ خانواده آبی هستید، همین حالا به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید. فروشگاه مینیاتور، عرضه کننده انواع رنگ‌های قوطی و ترکیب رنگ کامپیوتری است.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ آبی فولادی پرداختیم. رنگ فولادی از ترکیب آبی و مقداری خاکستری درست می‌شود که نشان دهنده قدرت و ثابت است. این رنگ از خانواده رنگ آبی، برای رنگ آمیزی دیوار یا آکسسوار دکوراسیون داخلی مناسب است و می‌تواند با رنگ‌هایی مانند مشکی، و آبی، به خوبی ست شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ فولادی یا رنگ آبی فولادی، با کارشناسان مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

رنگ آبی فولادی چیست؟

رنگ فولادی یک رنگ از خانواده رنگ‌های آبی است که اغلب در دکوراسیون برای رنگ آمیزی دیوار خانه استفاده می‌شود.

رنگ فولادی از چه ترکیبی درست می‌شود؟

برای درست کردن فولادی، ابتدا مقداری رنگ خاکستری در رنگ آبی بریزید و هم بزنید. در نهایت شما با یک رنگ فولادی منحصر به فرد همراه خواهید بود.

رنگ فولادی نماد چیست؟

رنگ فولادی نماد اعتماد، ثبات و قدرت است.

بهترین ست رنگ آبی فولادی کدام است؟

رنگ‌های سفید، سبز، آبی و خاکستری، بهترین ست رنگ فولادی یا رنگ آبی فولادی به حساب می‌آیند.

رنگ‌های مکمل رنگ آبی فولادی چیست؟

رنگ‌هایی مانند سفید، مشکی و آبی، به عنوان مکمل رنگ فولادی شناخته می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید