نحوه ساخت رنگ سرخابی

کدام رنگ‌ها، باعث ساخت رنگ سرخابی می‌شود؟ در ابتدایی‌ترین سطح، می‌توانید سرخابی را با مخلوط کردن قرمز و آبی درست کنید. اما چند رنگ قرمز و آبی، به علاوه ترفندهایی وجود دارد که مهارت‌های ترکیب رنگ شما را افزایش می‌دهد. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه سرخابی را مخلوط کرده و از چه نسبت‌هایی استفاده کنید. ما حتی نحوه تنظیم اشباع و رنگ خود را تا زمانی که به یک سرخابی واقعا برسید، توضیح خواهیم داد. بنابراین اگر به دنبال نحوه ساخت رنگ سرخابی هستید، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۴ دقیقه

نحوه ساخت رنگ سرخابی

تصویری از سه رنگ اصلی برای ساخت رنگ سرخابی

با مخلوط کردن قرمز و آبی، سرخابی درست می‌شود. سرخابی یک رنگ ثانویه است، به این معنی که شما باید دو رنگ اصلی را با هم ترکیب کنید تا به رنگ دقیق مورد نظر خود برسید. همچنین سایه‌های بنفش و قرمز یا صورتی و بنفش نیز می‌تواند سرخابی ایجاد کند. رایج‌ترین ترکیب‌های رنگ‌هایی که برای ساخت سرخابی به خوبی کار می‌کنند عبارتند از:

۱- آبی کبالت و قرمز کادمیوم

۲- آبی اولترامارین  و زرشکی

۳- بنفش و زرشکی

جدول نحوه ساخت سرخابی
نام رنگروش اول ساختروش دوم ساختروش سوم ساخت
سرخابیترکیب کردن آبی + قرمزترکیب کردن آبی + زرشکیترکیب کردن بنفش + زرشکی

چگونه رنگ سرخابی درست کنیم؟

۱- رنگ آبی و قرمز را به نسبت ۵۰-۵۰ مخلوط کنید

تصویری از نحوه ساخت سرخابی

چه از رنگ اکریلیک، روغن یا پلاستیک استفاده می‌کنید، قلم مو خود را با رنگ قرمز آغشته کنید و رنگ را روی پالت یا سطح مخلوط خود انتقال دهید. دوباره قلم مو را با مقدار مساوی رنگ آبی پر کنید. به آرامی رنگ آبی را بر روی رنگ قرمز بکشید و رنگ‌ها را با هم در پالت خود هم بزنید.

اگر از آبی غنی مانند آبی اولترامارین یا آبی پروس استفاده می‌کنید، هر بار فقط کمی به آن اضافه نمایید. زیرا آبی تیره می‌تواند بر قرمز غلبه کند.

همیشه رنگ ها و نسبت های خود را آزمایش کنید. به آرامی رنگ های مختلف را اضافه کنید تا به مقدار مناسب (رنگ روشن یا تیره) و سپس به رنگ مناسب مورد نظر برسید.

۲- رنگ را با اضافه کردن آبی یا قرمز تنظیم کنید

تصویری از ترکیب آبی و قهوه ای

آبی بیشتری اضافه کنید تا سرخابی خود را بیشتر به سمت بنفش متمایل کنید. اگر به دنبال رنگ عنابی هستید، قرمز بیشتری اضافه نمایید.

۳- سرخابی را با مشکی یا سبز تیره ترکیب کنید

تصویری از ترکیب قهوه ای و سبز

مقدار کمی از رنگ تیره‌تر را روی قلم مو خود قرار دهید. آن را به سرخابی زده و مخلوط کنید. با اضافه کردن رنگ تیره بیشتر ادامه دهید تا زمانی که سایه دقیق مورد نظر خود را بدست آورید.

اگر رنگ مشکی ندارید، آبی اولترامارین را مخلوط کنید. سبز رنگ مکمل سرخابی است، بنابراین با اضافه کردن سرخابی، اشباع (یا غنای) آن را کاهش می‌دهد.

۴- سرخابی را با سفید یا زرد روشن کنید.

تصویری از ترکیب رنگ سفید و قهوه ای- شکلاتی

برای روشن‌تر کردن سرخابی می‌توانید سفید تیتانیوم اضافه کنید اما رنگ سفید رنگ کلی را نیز تغییر می‌دهد. در نتیجه، سرخابی ضعیف تر یا گچی تر به دست خواهید آورد. برای حفظ رنگ غنی سرخابی اما روشن کردن رنگ، به جای آن رنگ زرد را اضافه کنید. فقط به خاطر داشته باشید که اضافه کردن زرد، سرخابی شما را تغییر می‌دهد و آن را گرم‌تر می‌کند.

بهترین رنگ‌های جایگزین رنگ سرخابی

تصویری از رنگ بنفش در کنار آبی

۱- رنگ گل رز و آبی

اگر نقاشی شما رنگ‌های بسیار گرمی دارد، حتی ممکن است بتوانید به سادگی رنگ رز را با سرخابی عوض کنید. با این حال، رنگ رز صورتی‌تر از سرخابی است، بنابراین می‌توانید مقداری آبی به آن اضافه کنید تا به خانواده سرخابی نزدیک‌تر شود.

۲- بنفش تیره و قرمز

تصویری از رنگ بنفش تیره در کنار قرمز

رنگ بنفش مایل به قرمز تیره، یک جایگزین عالی برای سرخابی است.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی نحوه ساخت رنگ سرخابی پرداختیم. اینکه سرخابی چگونه ساخته می‌شود و از ترکیب چه رنگ‌های به دست می‌آید. سرخابی یک رنگ جذاب و دیدنی است که از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی به دست می‌آید. شاید فکر کنید که برای ساخت سرخابی تنها می‌توان از این دو ترکیب استفاده کرد، در حالی که روش‌های مختلفی برای درست کردن سرخابی وجود دارد که در این مقاله به آن پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان متخصص فروشگاه اینترنتی رنگ، چسب و ابزارآلات مینیاتور مشورت کنید.

سوالات متداول

رنگ سرخابی چه رنگی است؟

این رنگ از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی به دست می‎آید.

سرخابی نماد چیست؟

این رنگ نماد گرما و تحول است.

چه رنگ‌‌های به جای سرخابی استفاده می‌شود؟

بنفش، آبی، رنگ گل رز و قرمز.

منبع: www.wikihow.com

ممکن است شما دوست داشته باشید