۷ کاربرد رنگ آبی اقیانوسی

رنگ آبی اقیانوسی یک پالت رنگی با ظرافت است که فضایی کلاسیک و مدرن برای دکوراسیون، لباس، خودرو یا گوشی تلفن همراه شما به وجود می‌آورد. این رنگ به عنوان نماد آرامش و ظرافت بی حد و حصر، از رنگ اعماق اقیانوس، الهام گرفته شده است. در این مقاله قصد داریم تا درباره رنگ آبی اقیانوسی و کاربردهای آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ آبی اقیانوسی

اگر به اعماق اقیانوس نگاه کنید، حتما متوجه رنگ آبی اقیانوسی آن خواهید شد. این رنگ منحصر به فرد، پر از آرامش و پیچیدگی پر رمز و راز است که انسان را به سکوت و تعظیم کردن در برابر طبیعت ترغیب می‌کند.

جدول مشخصات رنگ آبی اقیانوسی
نام فامنمادترکیب رنگبهترین ست رنگبهترین نوع رنگکاربرد
آبی اقیانوسیآرامش، پیچیدگی و البته ظرافتقرمز+سفید+آبی+سبزسفید، طلایی، سبز، مرجانی و نقره‌ایرنگ روغنی و اکریلیکدکوراسیون، خودرو، لباس، پارچه و موبایل

کد رنگ آبی اقیانوسی

  • Pms: 300 درجه سانتیگراد
  • HEX COLOR: #005EB8
  • RGB: (0,94,184)
  • CMYK: (100،۵۶،۰،۳)

رنگ آبی اقیانوسی از ترکیب چه رنگ‌هایی درست می‌شود؟

رنگ آبی اقیانوسی از ترکیب قرمز، سبز، آبی و سفید ساخته می‌شود.

رنگ آبی اقیانوسی به انگلیسی

رنگ آبی اقیانوسی از نظر ادبیات انگلیسی، با عبارت Ocean blue color شناخته می‌شود.

چرا رنگ اقیانوس ابی است

اقیانوس به رنگ آبی است؛ زیرا آب به مانند یک فیلتر ، رنگ‌های قسمت قرمز طیف نور را جذب می‌کند. این رنگ‌ها را برای ما در قسمت آبی طیف نور باقی می‌گذارد. اقیانوس همچنین ممکن است رنگ‌های سبز، قرمز یا رنگ‌های دیگری به خود بگیرد که نور از رسوبات و ذرات شناور در آب بازتاب می‌کند.

رنگ آبی اقیانوسی

رنگ آبی اقیانوسی روشن

رنگ آبی اقیانوسی روشن با کد رنگ #۸bc8d8، سایه کم رنگ آبی با ته رنگ سبز شبیه به رنگ آب‌های کم عمق استوایی است. همچنین می‌توان آن را به‌ عنوان رنگی لطیف و آرام توصیف کرد که احساس آرامش را برمی‌انگیزد.

رنگ آبی اقیانوسی تیره

رنگ آبی اقیانوسی تیره با کد رنگ #۱c3548، پالت عمیق آبی با رگه‌هایی از رنگ سبز است که شباهت زیادی به رنگ اقیانوس در اعماق دارد. همچنین می توان آن را به عنوان رنگی تیز و شدید توصیف کرد که نشان دهنده قدرت و ثبات است. این رنگ اغلب در دکوراسیون و رنگ مو برای افزودن حس پیچیدگی و ظرافت به یک ترکیب استفاده می‌شود.

ترکیب رنگ آبی اقیانوسی

برخی از ترکیب رنگ‌های آبی اقیانوسی عبارتند از:

  • ترکیب آبی اقیانوسی و سفید
  • ترکیب آبی اقیانوسی و خاکستری روشن
  • ترکیب آبی اقیانوسی و  زرد قناری
  • ترکیب آبی اقیانوسی و صورتی
  • ترکیب آبی اقیانوسی و مرجانی

ترکیب رنگ فانتزی آبی اقیانوسی

رنگ آبی اقیانوسی را می‌توان با رنگ‌های مختلف ترکیب کرد تا طرح و شکل فانتزی متفاوتی ایجاد کند. در ادامه به چند نمونه اشاره می‌کنیم:

۱- ترکیب آبی اقیانوسی و نقره‌ای: این ترکیب ظاهری آینده نگرانه و جادویی ایجاد می‌کند که یادآور  پری دریایی و مناظر زیر آب است.

۲- آبی اقیانوسی و صورتی روشن: این ست رنگ برای یک فضای رویایی و رمانتیک، مانند حضور یک شاهزاده خانم افسانه ای در کنار دریا، گزینه مناسبی است.

۳- آبی اقیانوسی و زرشکی: برای داشتن ظاهری جسورانه، آبی اقیانوسی را با رنگ زرشکی پر جنب و جوش ترکیب کنید. این ترکیب برای یک لباس تیز و الهام گرفته از پری دریایی عالی است.

۴- آبی اقیانوسی و اسطوخودوسی: این ترکیب یک اثر نرم و آرام بخش ایجاد می‌کند که برای ظاهری عرفانی و اثیری گزینه مطلوبی است.

۵- آبی اقیانوسی و طلایی: برای داشتن ظاهری مجلل و سلطنتی، آبی اقیانوسی را با رنگ طلایی ترکیب کنید. این ست رنگ برای یک لباس الهام گرفته از الهه دریا به خوبی کار می‌کند.

بهترین ترکیب رنگ آبی اقیانوسی

بهترین ترکیب رنگ آبی اقیانوسی به جلوه مورد نظر و ترجیح شخصی بستگی دارد. برخی از محبوب‌ترین ترکیب‌هایی که با آبی اقیانوسی به خوبی کار می‌کنند، عبارتند از:

۱٫ آبی اقیانوسی و سفید: این ترکیب حسی واضح، تمیز و با طراوت می‌دهد که برای دکور ساحلی خانه، گزینه مناسبی است.

۲٫ آبی اقیانوسی و نقره‌ای: وقتی آبی اقیانوسی با نقره‌ای ترکیب می‌شود، ظاهری جادویی ایجاد می‌کند.

۳٫ آبی اقیانوسی و مرجانی: این ترکیب یک پالت روشن و شاد ایجاد می‌کند.

۴٫ آبی اقیانوسی و سبز روشن: این ست رنگ نشان دهنده اقیانوس و سبزی طبیعت است و خلق و خوی با طراوت و آرامش را ایجاد می‌کند.

۵٫ آبی اقیانوسی و طلایی: این ستف جلوه‌ای غنی و مجلل ایجاد می‌کند که برای ظاهری ظریف و پر زرق و برق عالی است. رنگ طلایی به خنکی رنگ آبی اقیانوس، گرما و غنا می‌بخشد.

آبی اقیانوسی متالیک

آبی اقیانوسی متالیک یک پالت خیره‌کننده است که بیشتر برای دکوراسیون (اتاق خواب۹ و دنیای مد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به چند راه برای استفاده از رنگ آبی اقیانوسی متالیک اشاره می‌کنیم:

۱- لباس: آبی اقیانوسی متالیک را با یک لباس، بلوز یا دامن درخشان ست کنید. این رنگ در کنار اکسسوری‌های نقره‌ای یا مشکی، می‌تواند جذابیت زیادی را به هر لباسی اضافه کند.

۲- دکوراسیون منزل: با یک کوسن، پتو یا گلدان، رنگ آبی اقیانوسی متالیک را به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید. این پالت رنگی برای تم الهام گرفته از ساحل مناسب است.

پودر رنگ ابی اقیانوسی

پودر آبی اقیانوسی به پودر رنگی و ظریفی اشاره دارد که رنگ آبی اقیانوسی دارد. چنین پودرهایی را می‌توان برای اهداف مختلفی از جمله لوازم آرایشی، هنری و صنایع دستی استفاده کرد.

در لوازم آرایشی، پودرهای آبی اقیانوسی را می‌توان به عنوان رنگدانه اولیه برای ایجاد سایه‌های آبی یا به عنوان رنگدانه اضافی برای اصلاح سایه‌های موجود استفاده کرد. می‌توان از آن در رژ لب، سایه چشم، رژگونه و سایر لوازم آرایش مورد استفاده قرار داد.

در دنیای هنر، پودر آبی اقیانوسی را می‌توان با رنگدانه‌های پودری دیگر مخلوط کرد تا رنگ‌های سفارشی برای نقاشی ایجاد شود. از این پودر همچنین می‌توان برای ساخت کاغذهای رنگی، ماسه‌های رنگی و سایر مواد بافت دار برای افزودن به پروژه های هنری ترکیبی استفاده کرد.

در صنایع دستی، پودر آبی اقیانوسی را می‌توان به عنوان رنگ طبیعی برای پارچه یا لباس استفاده کرد. همچنین می‌توان با پودرهای دیگر مخلوط کرد تا صابون یا شمع‌های خانگی ساخت.

رنگ آبی اقیانوسی ماشین

آبی اقیانوسی یک پالت محبوب و زیبا از رنگ آبی است که در مدل‌ها و برندهای مختلف خودرو یافت می‌شود. این رنگ یادآور آب عمیق و پر جنب و جوش اقیانوس است که می‌‎تواند ظاهری جاودانه به خودرو ببخشد. رنگ آبی اقیانوسی بسته به رنگ، از پالت تیره و پررنگ تا رنگ روشن تر و ملایم در نظر گرفته شود.

این رنگ برای خودروهای اسپرت تا خودروهای سنتی، گزینه مناسبی است. به طور کلی، رنگ آبی اقیانوسی یک انتخاب مناسب برای رنگ ماشین است؛ به ویژه برای کسانی که از ظاهر کلاسیک و ظریف استقبال می‌کنند.

رنگ آبی اقیانوسی لباس

لباس آبی اقیانوسی برای هر موقعیتی، انتخابی زیبا و همه کاره است. یک لباس آبی اقیانوسی می‌تواند در سبک‌ها و پارچه‌های مختلف نمایان شود. به طوری که می‌توان برای یک لباس مجلسی رسمی، لباس کوکتل، لباس تابستانی معمولی مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید بسته به ظاهر و مناسبت مورد نظر، لباس آبی اقیانوسی را از جنس ابریشم، ساتن یا حتی پنبه تهیه کنید.

وقتی صحبت از مد می شود، رنگ آبی اقیانوسی انتخابی ظریف است که می‌توان آن را فصل به فصل پوشید. این رنگ به خوبی با رنگ‌های خنثی مانند سفید، بژ یا مشکی و همچنین سایر پالت‎‌های آبی، سبز و بنفش برای ایجاد ظاهری رنگارنگ و بازیگوش ست می‌شود.

در کنار لباس آبی اقیانوسی، از اکسسوری‎هایی مانند گوشواره، دستبند یا کفش، استفاده کنید. تا بر جلوه خاصی برای لباس به وجود آورد.

رنگ آبی اقیانوسی

رنگ پارچه آبی اقیانوسی

آبی اقیانوسی یک رنگ پارچه زیبا و محبوب است که می‎تواند حس طراوت و آرامش را به هر طرح یا لباسی اضافه کند. این رنگ را می‌توان در انواع پارچه‌ها مانند پنبه، ابریشم، ساتن، پارچه ابریشمی، کتان و غیره استفاده کرد.

به ویژه در لباس‌های تابستانی و پاییزی مانند لباس، دامن و شورت، و همچنین در دکوراسیون منزل مانند دیوار، پرده، کوسن و رومیزی، گزینه محبوبب است.

این رنگ به راحتی با رنگ‎های خنثی مانند سفید، بژ یا مشکی و نیز رنگ‌های آبی، سبز یا بنفش ست می‌شود. به طور کلی، آبی اقیانوسی یک رنگ همه کاره و زیبا است که می‌تواند ظرافت، آرامش و پیچیدگی را به هر طرح پارچه یا لباس اضافه کند.

رنگ ابی اقیانوسی ایفون ۱۲

آیفون ۱۲ به رنگ آبی اقیانوسی، در بین کاربران بسیار محبوب است؛ زیرا دارای سایه آبی عمیق و غنی با روکش براق است که ظاهری ظریف به آیفون می‌دهد. این رنگ در هر دو مدل آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی موجود است و یکی از منحصر به فردترین و چشم نوازترین رنگ‌های سری آیفون ۱۲ به حساب می‌آید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ آبی اقیانوسی و کاربردهای آن صحبت کردیم. این رنگ به عنوان یک رنگ از خانواده آبی، در دکوراسیون، لباس، موبایل، مو و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین ویژگی رنگ آبی اقیانوسی، ظرافت و آرامشی است که برای انسان به ارمغان می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید رنگ آبی اقیانوسی مخصوص دیوار ساختمان، با کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

رنگ آبی اقیانوسی از چه ترکیب رنگی ساخته می‌شود؟

رنگ آبی اقیانوسی از ترکیب رنگ آبی، قرمز، سبز و سفید به دست می‌آید.

رنگ آبی اقیانوسی نماد چیست؟

رنگ آبی اقیانوسی نماد آرامش و ظرافت است.

رنگ آبی اقیانوسی چه کاربردی دارد؟

مهم‌ترین کاربردهای رنگ آبی اقیانوسی شامل رنگ دیوار ساختمان، رنگ لباس، رنگ آرایش چشم، رنگ خودرو و موبایل می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید