قوی‌ترین چسب دنیا

چسب‌ها محصولاتی هستند که کاربرد زیادی در زندگی روزانه ما دارند. شاید در قرن حاضر نتوان زندگی انسان را بدون چسب‌ تصور کرد. با این وجود، چسب‌ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام، دارای کیفیت‌های مختلفی هستند. برای انتخاب قوی‌ترین چسب دنیا، دو دسته‌بندی روبروی ما وجود دارد که دسته نخست شامل چسب‌های صنعتی و دسته دوم شامل چسب‌های خانگی می‌شود.

بهترین و قوی‌ترین چسب دنیا شامل چسب Delo Monopox VE403728 تولید شده توسط شرکت دلو است که قابلیت تحمل وزن نزدیک به ۱۸ تن را دارد. این درحالی است که چسب قطره‌ای همه کاره یا چسب سیانواکریلات، به عنوان قوی‌ترین چسب خانگی دنیا شناخته می‌شود. در این مقاله سعی داریم تا درباره قوی‌ترین چسب دنیا (صنعتی و خانگی) صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

قوی‌ترین چسب دنیا چیست؟

در حال حاضر، انواع مختلفی از چسب‌ها در جهان وجود دارد. به طور نمونه می‌توان به چسب شفاف، چسب المر، چسب گوریلا، چسب رزین اپوکسی و حتی برخی از اشکال مختلف چسب PVA اشاره کرد. همه این نوع چسب‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند، اما سوال اصلی این است که قوی‌ترین چسب دنیا چیست؟

به طور خلاصه، پاسخ Delo Monopox VE403728 است. بسیاری معتقدند که چسب‌های اپوکسی قوی‌ترین نوع چسب در جهان هستند. Delo Delo Monopox VE403728 نوعی چسب رزین اپوکسی است. علاوه بر این، چسب‌های سیانواکریلات نیز بسیار قوی هستند.

بیایید با قوی‌ترین چسب دنیا و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم.

جدول قوی‌ترین چسب دنیا

قوی‌ترین چسب دنیا

چه برای صنایع دستی خانگی و چه برای پروژه‌های صنعتی، چسب همواره به عنوان یک عامل کلیدی به حساب می‌آید. اگرچه ممکن است ارزش این محصول را دست کم بگیریم، اما چسب‌ها در اغلب کارها و نیازهای ما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از قوی‌ترین چسب‌های دنیا، چسب Delo Monopox VE403728 ساخته شرکت دلو است. این محصول در سال ۲۰۱۳، برای نگهداری وزن ۱۶٫۳ تنی مورد استفاده قرار گرفت؛ به طوری که در زمان خودش به عنوان قوی‌ترین چسب دنیا به ثبت رسید.

با این حال در سال ۲۰۱۹،   Delo Monopox VE403728با بلند کردن یک کامیون بزرگ، رکورد جهانی قوی‌ترین چسب را از آن خود کرد. برای امکان‌سنجی این نوع چسب، تعدادی وزنه به کامیون اضافه شد تا علاوه بر افزایش وزن، عیار چسب مورد نظر سنجیده شود. این چسب نزدیک به ۱۷٫۵ تن وزن را تحمل کرد.

لازم به توضیح است که شرکت دلو به عنوان تولیدکننده قوی‌ترین چسب دنیا، به مدت ۶۰ سال است که در تولید چسب‌های صنعتی فعالیت می‌کند. مهم‌ترین کاربرد چسب‌های صنعتی تولید شده در این شرکت، برای مصرف در صنعت خودروسازی، اپتو الکترونیک، هوا و فضا و صنعت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید چسب قطره ای رازی

قوی‌ترین چسب خانگی

۱- چسب رزین اپوکسی

چسب رزین اپوکسی بیشتر در صنایع بزرگ و حساس کاربرد دارد. این چسب‌ها معمولا از دو قسمت رزین و هاردنر (سخت‌کننده) تشکیل است.

هنگامی که این چسب به درستی ترکیب شود، نه تنها چسبندگی بالایی از خود نشان می‌دهد بلکه در انواع شرایط آب و هوایی و حرارت، مقاومت بالایی خواهد داشت.

قوی‌ترین چسب دنیا

این چسب یک چسب با کارایی بسیار بالا است و بیشتر در صنایع خودروسازی، الکترونیک و یا حتی هواپیما و صنعت کشتی‌رانی استفاده می‌شود.  از آنجایی که این چسب دارای سطح براقی است، در قسمت بالایی مبلمان چوبی نیز استفاده می‌شود تا پوششی براق به آن بدهد.

مواد دیگری که با رزین اپوکسی یا چسب اپوکسی کار می‌کنند، شامل سطوح پلاستیکی، فلزی، فایبرگلاس، سنگی و حتی شیشه‌ای هستند.

۲- چسب قطره‌ای

در مورد قوی‌ترین چسب برای استفاده در مصارف خانگی باید اشاره کنیم که اکثر مردم معتقدند که چسب قطره‌ای همه کاره یا سیانواکریلات، قوی‌ترین نوع چسب در مصارف خانگی است.

وقتی صحبت از نسبت قدرت به حجم می‌شود، هیچ چسبی نمی‌تواند این نوع چسب را شکست دهد. شاید دیده باشید که برای چسباندن سطوح بزرگ به هم، فقط به چند قطره چسب همه کاره نیاز دارید.

حلال این نوع چسب آب است. حتی کوچکترین رطوبت موجود در هوا می‌تواند این چسب را فعال کند. به همین دلیل است که این نوع چسب تمایل دارد تا بلافاصله روی انگشتان شما خشک شود.

خرید محصول

مزایای چسب قطره‌ای

سال‌هاست که چسب قطره‌ای فوری در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شکی نیست که این نوع چسب مزایای زیادی دارد. بیایید کمی با مزایای چسب قطره‌ای سریع آشنا شویم.

۱- سرعت بالا در خشک شدن

چسب قطره‌ای پس از اعمال در سطوح مورد نظر، در کمترین زمان ممکن خشک می‌شود. به همین دلیل است که در بسیاری از نقاط جهان این نوع چسب را به عنوان چسب همه کاره نیز می‌شناسند. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که پیش از شروع استفاده از شیء یا سطح چسبانده شده، اجازه دهید ۲۴ ساعت خشک شود.

۲- ضد آب

پیوند شیمیایی موجود در چسب قطره‌ای همه کاره اجازه نفوذ آب را به آن نمی‌دهد. بنابراین، اگر به محصولی که در معرض دائمی آب قرار دارد، چسب قطره‌ای اضافه کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که چسبندگی و دوام آن حفظ شود.

قوی‌ترین چسب دنیا

۳- مصرف مقدار کم و تاثیر زیاد

برای چسباندن محصولات به یکدیگر فقط به یک یا دو قطره چسب همه کاره نیاز دارید. در واقع توصیه می‌شود از چسب قطره‌ای همه کاره در لایه‌های نازک استفاده کنید؛ زیرا امکان خشک شدن سریع و فوری را فراهم می‌کند.

۴- قابل استفاده در سطوح مختلف

از چسب قطره‌ای همه کاره برای چسباندن هر نوع ماده‌ای (از پلاستیک گرفته تا حتی لاستیک) می‌توان استفاده کرد. در واقع این نوع چسب به راحتی در انواع سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معایب چسب قطره‌ای

حال که در تمام مزایای چسب سیانواکریلات یا چسب قطره‌ای همه‌ کاره مطالبی را فرا گرفتیم، وقت آن است که در مورد معایب آن نیز به دانستنی‌های خود اضافه کنیم.

قوی‌ترین چسب دنیا

۱- بدون انعطاف

یکی از اشکالات اصلی چسب سیانواکریلات یا چسب قطره‌ای همه کاره این است که انعطاف‌پذیری بالایی ندارد. بنابراین، اگر قصد دارید از این چسب روی سطحی استفاده کنید که زیاد جابجا می‌شود، باید بدانید که احتمال ترک خوردگی در آن وجود دارد.

یک مثال خوب برای این موضوع زمانی است که چسب قطره‌ای همه کاره به پارچه اضافه می‌شود. به طوری که احتمال سوراخ یا پاره شدن سطح پارچه وجود دارد.

۲- آزاد کردن گرما و حرارت

هنگامی که چسب سیانواکریلات خشک می‌شود، مقدار زیادی حرارت یا گرما آزاد می‌کند. به همین دلیل است که اگر چسب همه کاره را به مواد حساسی مانند پنبه یا پارچه اضافه کنید، احتمال سوختن چسب و به تبع آن جسم مورد نظر، افزایش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره «قوی‌ترین چسب دنیا» صحبت کردیم. چسب چیزی است که مردم به طور مرتب به آن نیاز دارند. خواه صنعت خودرو باشد یا فقط یک کفش؛ ما همیشه به چسب نیاز داریم. پاسخ به این سوال که قوی‌ترین چسب دنیا چیست، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در حال حاضر، چسب Delo Monopox VE403728، رکورد قوی‌ترین چسب صنعتی جهان را در اختیار دارد. با این وجود بسیاری معتقدند که چسب قطره‌ای همه کاره یا همان چسب سیانواکریلات، به عنوان قوی‌ترین چسب خانگی شناخته می‌‌شود.

تماس با ما

سوالات متداول

قوی‌ترین چسب صنعتی جهان کدام است؟

چسب Delo Monopox VE403728، با تحمل بیش از ۱۷ تن، به عنوان قوی‌ترین چسب دنیا شناخته می‌شود.

قوی‌ترین چسب خانگی جهان کدام است؟

بدون شک چسب قطره‌ای همه کاره با نام علمی سیانواکریلات، در رتبه نخست بهترین چسب‌های خانگی قرار دارد. اگر به دنبال یک چسب سریع، با کیفیت و مورد استفاده در سطوح مختلف هستید، پیشنهاد می‌کنیم از چسب قطره‌ای همه کاره استفاده کنید.

چسب قطره‌ای همه کاره چه معایبی دارد؟

وقتی از معایب چسب قطره‌ای همه کاره صحبت می‌کنیم، باید بدانید که انعطاف‌پذیری این نوع چسب پایین است. در ضمن این محصول با آزاد کردن گرما و حرارت پس از خشک شدن، احتمال آتش گرفتن را نیز افزایش می‌دهد.

مهم‌ترین مزایای چسب قطره‌ای خانگی چیست؟

چسب قطره‌ای همه کاره خانگی، به سرعت خشک شده، ضد آب است و مقدار مصرف کم آن می‌تواند تاثیر زیادی بر چسبندگی سطوح مختلف داشته باشد.

بیشترین میزان مصرف چسب Delo Monopox VE403728 در چه صنایعی است؟

چسب Delo Monopox VE403728 به عنوان قوی‌ترین چسب صنعتی جهان، در صنایع خودروسازی، اپتو الکترونیک (دستگاه‌های الکترونیکی نور)، هوا و فضا و صنعت الکترونیک کاربرد دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید