جذاب‌ترین رنگ‌ خودرو برای سال ۲۰۲۳

هنگام جستجوی یک ماشین جدید، غیر معمول نیست که احساس کنید ایده‌ای ندارید. به معنایی بهتر، وقتی به یک خودرو جدید نگاه می‌کنید، نمی‌دانید کدام رنگ آن بهتر یا حتی کدام رنگ بر اساس تم رنگ سال ست شده است. امروزه بسیاری از وسایل نقلیه جدید در رنگ‌های ملایم و خنثی عرضه می‌شوند که تاثیر چندانی برای ایجاد احساس، هیجان یا نوآوری انجام نمی‌دهند.

در حالی که خودروهای سیاه، خودروهای سفید و سایر رنگ‌ها در مقایسه با رنگ خاکستری بسیار محبوب‌تر هستند. بنظر می‌رسد این نوع رنگ‌ها هم چندان هیجان‌انگیز نیست. خوشبختانه، برخی از رنگ‌های جدید خودرو برای مدل‌های ۲۰۲۳ وجود دارند که عطر و طعمی چشم‌نواز را به بازار خودرو می‌بخشند. در این مقاله قصد داریم تا به جذاب‌ترین رنگ‌ خودرو برای سال ۲۰۲۳ بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

جدول جذاب ترین رنگ خودرو سال 2023

رنگ خودرو

دنیای رنگ‌ها به ما کمک می‌کنند تا با ایده ها و احساسات یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. در واقع رنگ‌ها به ما کمک می‌کنند تا در دنیای اطراف خود حرکت کرده و به زندگی خود را غنای بیشتری بدهیم. رنگ خودرو هم از آن دسته رنگ‌ها است که به عنوان یک کالای مصرفی، تاثیر زیادی بر خلق و خو، احساسات و رفتار انسان به جای می‌گذارد.

با این حال، بسیاری از خریداران خودرو، تمایل دارند تا اتومبیل‌هایی به رنگ سفید، مشکی، خاکستری یا نقره‌ای را انتخاب می‌کنند؛ زیرا ارزش خود را بیش از سایر رنگ‌ها نگه می‌دارند. این در حالی است که خودروهای پر زرق و برق نسبت به رنگ‌های اشاره شده، شانس کمتری برای فروش مجدد دارند.

رنگ خودرو آلمانی

محبوب‌ترین رنگ در میان خودروهای آلمانی شامل رنگ خاکستری/نقره‌ای است. به طوری که این رنگ از سال ۲۰۱۵ تا به امروز در جایگاه نخست بهترین رنگ خودروی آلمانی قرار گرفته است.

ارزیابی انجمن صنعت خودرو آلمان (VDA)  برای سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که بیش از سه‌چهارم (۷۷٫۳ درصد) خریداران در آلمان همچنان رنگ‌های خاکستری/نقره‌ای، مشکی یا سفید را انتخاب می‌کنند.

خاکستری/نقره ای همچنان محبوب ترین رنگ خودرو باقی مانده است: تقریباً هر یک سوم خریدار غیر از این رنگ ها را انتخاب می کنند (۳۰٫۸%). در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، خاکستری/نقره ای حتی توانسته سهم خود را ۰٫۹ درصد افزایش دهد.

رنگ مشکی در جایگاه دوم قرار دارد که بیش از ۲۶٫۳ درصد انتخاب‌های مشتریان را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه بر این، رنگ سفید در جایگاه سوم محبوب‌ترین رنگ‌ خودرو آلمانی قرار دارد. سهم این رنگ در سال ۲۰۲۲ با ۱٫۲ درصد کاهش به ۲۰٫۲ درصد رسید.  از طرفی رنگ سبز در بین رنگ‌های کروماتیک رتبه سوم را به خود اختصاص می‌دهد.

رنگ خودرو اسپری

گرمای موتور خودرو به مرور می‌تواند منجر به پوسته پوسته شدن رنگ کاپوت شود. از طرفی سنگ‌ها و زباله‌هایی که توسط وسایل نقلیه دیگر به بیرون پرتاب می‌شوند، یا قرار گرفتن مداوم در معرض برف و باران نیز می‌توانند باعث جدا شدن رنگ بدنه خودرو شوند.

با این حال، وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد، بهترین گزینه برای رنگ‌آمیزی خودرو، اسپری رنگ است. این رنگ نه تنها کارایی ساده و آسانی دارد بلکه باعث افزایش طول عمر رنگ نیز می‌شود. برای این کار سعی کنید از بهترین رنگ‌های اتومبیلی استفاده نمایید.

رنگ خودرو نقره ای متالیک

نقره‌ای متالیک، رنگی شبیه به خاکستری است که سطحی صیقلی دارد. یکی از مزیت‌های این رنگ، پنهان کردن خاک و گرد و غبار است که تا چندین روز می‌تواند دوام داشته باشد.

رنگ خودرو متالیک؛ گرانترین رنگ ماشین

در حال حاضر بهترین و گران‌ترین رنگ خودرو، رنگ متالیک است. این رنگ از پودر آلومینیوم تولید می‌شود که باعث می‌شود رنگ خودرو در زیر نور خورشید، جلوه زیباتری داشته باشد. از طرفی، رنگ متالیک ماندگاری بالایی دارد و نسبت به سایر رنگ‌ها، هزینه بیشتری را برای نگهداری به خود اختصاص می‌دهد.

رنگ خودرو تیتانیوم

تیتانیوم یکی از رنگ‌های خاص و غیر معمول است که امروزه محبوبیت زیادی دارد. با ترکیب کردن رنگ خاکستری و قهوه‌ای می‌توانید به رنگ خودرو تیتانیوم دست پیدا کنید.

یکی از رنگ‌های جدید خودرو لکسوس IS که در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد، تیتانیوم متالیک است که بین رنگ خاکستری و نقره‌ای قرار دارد.

قیمت رنگ خودرو

به طور قطع و یقین، رنگ خودرو تاثیر زیادی بر قیمت نهایی خودرو دارد. هر چقدر یک رنگ محبوبیت زیادی داشته باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال می‌توان به رنگ‌های متالیک، مشکی، سفید و خاکستری اشاره کرد که نسبت به سایر رنگ‌ها، از قیمت بالاتری برخوردار است.

بهترین رنگ برای خودرو

رنگ سبز-آبی متالیک خودرو Hyundai: Digital Teal

در دنیایی که خنثی بودن، رنگ‌های تیره و براق معمول است، خودرو Digital Teal هیوندای یک محصول خوش‌آمدگو و زیبا به شمار می‌آید. رنگ سبز-آبی متالیک این خودرو وقتی در زیر آفتاب قرار می‌گیرد، تمایل به رنگ سبز نشان می‌دهد. اما در سایه آفتاب، بیشتر شبیه آبی اقیانوسی است.

این نوع جلوه‌های بصری تغییر رنگ Digital Teal هیوندای، فوق‌العاده جسورانه است و نوعی از آینده‌نگری منحصر‌به‌فرد را برای خودرو به ارمغان می‌آورد. این ظاهر و احساس مدرن برای خودرویی که برای آن فرموله شده است، عالی به نظر می‌رسد.

رنگ بنفش خودرو BMW: Thundernight Metallic

سال‌های سال است که BMW به ایجاد رنگ‌های جذاب برای وسایل نقلیه خود شُهرت دارد. با این حال، این نوع رنگ‌های شگفت‌انگیز تا امروز، فقط برای مدل‌های بالاتر در دسترس بودند. اما در حال حاضر این شرکت توانست خودرو بی ام و سری ۲ را با عنوان Thundernight Metallic در دسترس عموم قرار دهد. رنگ این خودرو بنفش است که سایه‌های تیره و ملایم آن هر اهل فنی را به ذوق می‌آورد.

BMW: Thundernight Metallic

این رنگ به خوبی با جذابیت قدیمی سری ۲ مطابقت دارد و راهی برای متمایز شدن به شما می‌دهد. در عین حال زیبایی و حس ظرافت خود را حفظ می‌کند که سایر وسایل نقلیه در کلاس خود (مانند آئودی A3) ممکن است نداشته باشند. اگر از رنگ‌های کارخانه‌ای قدیمی خسته شده‌اید، انتخاب BMW: Thundernight Metallic یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید.

رنگ نارنجی خودرو Chevrolet: Amplify Orange

نارنجی رنگ خودرویی است که کار کردن با آن دشوار است اما با استفاده درست بر روی ماشین مناسب، می‌تواند خیره‌کننده باشد. Amplify Orange شورلت جایگزین مدل نارنجی قبلی خود، Sebring Orange Metallic شده است. برخلاف رنگ نارنجی قبلی،Amplify Orange یک رنگ مسطح و غیر فلزی است که به رنگ واقعی اجازه می‌دهد خودش به تنهایی صحبت کند. از آنجایی که مدل‌هایی که این رنگ روی آن‌ها موجود است در حال حاضر فوق‌العاده پر زرق و برق هستند، کاملا منطقی است که Amplify Orange به خوبی با آن‌ها کار کند. این امر باعث می‌شود که بار نمایشی و دراماتیک یک وسیله نقلیه بیش از پیش نمایان گردد.

رنگ ارغوانی خودرو Porsche: Ruby Star

پورشه Ruby Star یکی از ترندهای بازگشتی با پیچ و تاب مدرن است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی برای خود دست و پا کرد. این موضوع در هیچ کجا به اندازه معرفی مجدد رنگ ارغوانی پورشه آشکار نیست. این رنگ قبلا قرمز سنگی یاقوتی نامیده می‌شد و در اوایل دهه ۹۰ در دسترس بود و برای خودروی الکتریکی مانند تایکان ۲۰۲۲، با تمام شکوه جسورانه و قدیمی خود بازگشته است.

Porsche: Ruby Star

تغییر نام این خود رو به Ruby Star، تا حدی به این دلیل است که به صورتی نزدیک‌تر از قرمز است و تنالیته رنگی روشن‌تری نسبت به خودرو قبلی دارد. این یک رنگ غیر فلزی است و ظاهر رادیکال و براق تایکان را با عمق شگفت‌انگیزش کاملا نمایان می‌کند.

رنگ سبز زیتونی خودرو ferrari: verde volterra

در حالی که بیشتر مردم در شرایط اقتصادی کنونی به دنبال خودروهای معقول‌تری هستند، ولی باید بدانید این به معنای کنار گذاشته شدن  خودروهای سطح بالا در رنگ‌های جدید و جسورانه نیست. یک نمونه Verde Volterra فراری است که در حال حاضر با قیمت بسیار بالا به تولید می‌رسد.

این رنگ برای جشن ۱۰ سالگی سری فراری Cavalcade ساخته شده و از رنگ‌های سبز عمیق و خاکی توسکانی الهام گرفته است. بخش‌های مساوی سبز، نارنجی و طلایی این خودرو، بسته به این دارد که شما از چه زاویه‌ای به آن نگاه می‌کنید؛ این رنگ واقعا منحصر به فرد است و چیزهای زیادی برای ارائه به چهره خیابان دارد. رنگ‌های رنگین کمانی آن یکی از مواردی است که آن را از سایر رنگ‌های خودروهای فراری متمایز می‌کند و ظاهری پویا و دائما در حال تغییر دارد که برای این وسایل نقلیه عالی به نظر می‌رسد.

تماس با ما

رنگ‌ خودرو Acura: Long Beach Blue Pearl

بخش خودروهای لوکس هوندا شامل آکورا، اخیرا ساخت خودرو NSX را دوباره آغاز کرده است. این وسیله نقلیه در دهه ۹۰ محبوبیت زیادی داشت و برای جشن بازگشت خود طی چند سال اخیر، به رنگ آبی یکپارچه‌ درآمد. این رنگ جدید به طرز زیبایی عمیق و پررنگ است و برخی از فلاش‌های نئونی دهه ۹۰ را با پیچ و تاب مدرن به یاد می‌آورد. این رنگ پس از جایزه بزرگ لانگ بیچ که Acura حامی مالی آن بود، نامگذاری شد. رنگ این ماشین، آبی است که در نسل اول NSX با ترکیب مرواریدی جدید و روشن‌تر خود را به نمایش می‌گذارد.

رنگ صورتی روشن خودررو Jeep: Tuscadero Pink

رنگ صورتی روشن لزوما به عنوان یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های رنگ خودرو شناخته نمی‌شود، اما افرادی که آن را دوست دارند، سعی می‌کنند به محض ورود این خودرو به بازار، آن را خریداری نمایند. این موضوع در مورد جیپ Tuscadero Pink که سطح جدیدی از سرگرمی و هیجان را برای Wrangler به ارمغان می‌آورد، صادق است. اگر به دنبال وسیله نقلیه‌ای هستید که نه تنها با رنگ خود، بلکه با اعتبار آفرود، شما را به وجد آورد، Jeep: Tuscadero Pink بهترین گزینه به حساب می‌آید.

Jeep: Tuscadero Pink

رنگ بادمجانی خودرو Porsche: Frozen Berry

برای کسانی که به دنبال یک رنگ ملایم هستند، Frozen Berry پورشه بهترین انتخاب است. Frozen Berry قبلا با نامRaspberry Red شناخته می‌شد که با پیروی از سنت دیرینه پورشه در تجدید رنگ‌های قدیمی از دهه ۹۰ میلادی برای خودروهای جدید، رنگ جدیدی به خود گرفت. با این حال این نوع خودرو دارای رنگ فوق‌العاده شاداب و مطبوعی است که از آن به رنگ بادمجانی نام می‌برند.

رنگ قهوه‌ای خودرو Chevrolet: Caffeine

اگر وسیله نقلیه جدید می‌خواهید اما رنگ‌های روشن مورد علاقه شما نیست، شورولت قهوه‌ای می‌تواند گزینه خوبی باشد. این رنگ قهوه‌ای متالیک. یکی از زیباترین رنگ‌های موجود در برند شورولت است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های فرمول رنگ قهوه‌ای این است که نسبت به هر رنگ دیگری که قبلا در برند شورولت ارائه شده بود، پوسته‌های فلزی بیشتری در آن وجود دارد. یکی از ویژگی‌های رنگ شورولت قهوه‌ای تغییر رنگ خودرو در زیر نور خورشید و در سایه آن است.

Chevrolet: Caffeine

رنگ سبز مغز پسته‌ای خودرو Toyota: Electric Lime

تویوتا مدت‌ها است که به عنوان تولیدکننده خودروهای کاربردی و اقتصادی شناخته می‌شود. با این حال، این بدان معنا نیست که این شرکت نمی‌تواند خودروهای لوکس و درخور شان برند خود تولید کند. اگر به دنبال اضافه کردن یک سبک اضافی به شاسی بلند یا کامیون تویوتا خود هستید، Electric Lime TRD سبز مغز پسته‌ای می‌تواند یک گزینه عالی باشد. برخی ویژگی‌های این خودروی فلزی به رنگ سبز مغز پسته‌ای شباهت زیادی به سری TRD دارد. این ویژگی به همراه قابلیت حرکت در جاده‌های صعب‌العبور و کوهستانی، از Toyota: Electric Lime به رنگ مغز پسته‌ای، یک خودرو منحصربه‌فرد ساخته است.

رنگ سربی مات خودرو Hyundai: Shooting Star

در حالی که بسیاری از رنگ‌های منحصر به فرد موجود در حال حاضر در دسته متالیک قرار دارند، این بدان معنا نیست که همه آن‌ها برای جلب توجه باید متالیک یا درخشان باشند. Shooting Star هیوندای با رنگ سربی مات، یکی از محصولات جدید شرکت هیوندا به حساب می‌آید که رنگ خاصی را برای خود انتخاب کرده است. این کراس اوور برقی، نگاهی مدرن به خودروهای SUV است که رنگ آن به جادو هزاره ششم شباهت دارد.

Hyundai: Shooting Star

چیزی که رنگ سربی مات خودرو Shooting Star را منحصربه‌فرد می‌کند، این است که ظاهر براق خود را برجسته نمی‌کند. در برخی موارد، تنها چیزی که برای متفاوت بودن لازم این است که تا حد امکان کم حاشیه باشید یا سعی کنید خود را کمتر در معرض توجه قرار دهید. کاری که شوتینگ استار هیوندای به خوبی از پس آن برآمده است.

جمع‌بندی

خریداران خودرو همیشه به دنبال چیزی هستند که آن‌ها را به سرعت جذب کند. با دانستن اینکه جسورانه‌ترین و جالب‌ترین گزینه‌های رنگی برای سال‌های ۲۰۲۳ کدامند، می‌توانید آنچه در دسترس است را ببینید و امیدواریم چیزی را بیابید که توجه شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن جلب کند و در عین حال ارزش فروش مجدد خودرو را افزایش داده و استهلاک آن را کاهش دهد. گاهی اوقات، رنگ ماشین شما می‌تواند باعث شود که دوباره عاشق رانندگی شوید و برای سوار شدن در خودرو، هیجان‌زده باشید.

سوالات متداول

جذاب ترین رنگ برای ماشین چیست؟

سفید، مشکی، خاکستری و نقره ای همچنان در صدر فهرست بهترین رنگ ها برای خودروها قرار دارند.

چه رنگی برای خرید خودرو بهتر است؟

کارشناسان گمان می کنند که طیف رنگ سیاه و سفید همچنان بهترین رنگ خودرو باقی می ماند، زیرا آنها به عنوان ساده ترین رنگ برای نگهداری در نظر گرفته می شوند. همانطور که گفته شد، راحت ترین رنگ ها برای نگهداری به احتمال زیاد خاکستری و نقره ای هستند که گرد و غبار و کثیفی را به خوبی پنهان می کنند.

رنگ ماشین کلاسیک چیست؟

اکثر خودروها، چه لوکس و چه غیر لوکس، در رنگ های همیشگی مانند سفید و مشکی عرضه می شوند. فقط به این دلیل که به ندرت می توانید با چنین سایه هایی اشتباه کنید. در حالی که این رنگ های ملایم ممکن است چندان چشم نواز نباشند، آنها غیرقابل انکار کلاسیک و زیبا هستند. به همین دلیل است که بسیاری هنوز آنها را انتخاب می کنند.

کدام خودرو رنگی ارزش فروش مجدد بیشتری دارد؟

اگر سفید نباشد، نقره ای دومین رنگ مطمئنی است که ارزش فروش مجدد آن بیش از حد معقول است. به علاوه نقره ای رنگی است که تقریباً بخشی از تمام خودروها صرف نظر از سگمنت آنها است. و این رنگ مناسب هر نوع وسیله نقلیه ای است.

کدام رنگ خودرو ایمن تر است؟

تصمیم MAURC این است که رنگ سفید امن ترین رنگ خودرو است. چرا؟ در همه انواع آب و هوا و روشنایی، میزان دید یک وسیله نقلیه سفید رنگ بسیار بالاتر است، به خصوص در شب. در واقع، این مطالعه نشان داد که احتمال تصادف در یک ماشین سفید رنگ ۱۲ درصد کمتر از یک ماشین سیاه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید