آموزش پاک کردن ماژیک از روی دیوار

یکی از قاتلین معروف دیوار خانه، کودکان هستند. آن‌ها از طریق وسایلی مانند ماژیک، خودکار و مداد رنگی، سعی می‌کنند بافت و رنگ جدیدی به دیوار خانه بدهند. این کار مشکلات زیادی برای پدر و مادر ایجاد می‌کند. بنابراین نحوه پاک کردن ماژیک از روی دیوار، تبدیل به یک دغدغه مهم برای بزرگترها می‌شود. روش‌های مختلفی برای از بین بردن لکه ماژیک از روی دیوارهای رنگ‌شده وجود دارد، و بیشتر آن‌ها شامل استفاده از وسایل خانگی معمولی است. به طور مثال می‌توان از جوش شیرین استفاده کرد. در این مقاله به آموزش پاک کردن ماژیک از روی دیوار در روش‌های خانگی و صنعتی می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

ماژیک نقاشی روی دیوار

برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار، سه روش رایج وجود دارد:

۱- لکه ماژیک را با چیزی حاوی الکل مانند الکل صنعتی، اسپری مو یا ضدعفونی کننده دست، بمالید.

۲- روش دیگر، خمیر دندان سفید را بر روی لکه ماژیک بمالید و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

۳- برای لکه‌های سرسخت ماژیک، از WD-40 استفاده کنید.

پاک کردن ماژیک از روی دیوار رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک یک رنگ غیرقابل شستشو است که در برابر مواد شیمیایی، آبی و حتی نور خورشید هم دوام چندانی ندارد. استفاده از موادی مانند الکل برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار رنگ پلاستیک، می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ شود. بنابراین برای پاک کردن لکه ماژیک از روی دیوار رنگ شده با رنگ پلاستیک، باید از رنگ استفاده کرد. بنابراین مقدار خیلی کم از رنگ پلاستیک می‌تواند رد ماژیک را از بین ببرد.

آموزش پاک کردن ماژیک از روی دیوار

روش اول:

جوش شیرین

آموزش پاک کردن ماژیک از روی دیوار
  • از یک اسفنج با سمت ساینده سبز استفاده کنید.
  • اسفنج را خیس کنید و روی آن یک توده کوچک جوش شیرین قرار دهید.
  • اسفنج را در ناحیه دیوار آسیب دیده قرار دهید و به آرامی با حرکات دایره‌ای مالش دهید.
  • بسته به اینکه خط و رنگ ماژیک چقدر چشمگیر است، احتمالا باید سطح را دوباره آبکشی کرده و حرکت دایره‌ای اسفنج را تکرار کنید. (به همین دلیل است که مردم متوجه می‌شوند که خمیر دندان نیز برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار گچی کاربرد دارد. زیرا خمیر دندان حاوی مقدار زیادی جوش شیرین است!)

روش دوم:

لاک قلم گیر

آموزش پاک کردن ماژیک از روی دیوار

۱- با استفاده از لاک قلم گیر، لکه‌های ماژیک روی دیوار را محو کنید.

۲- با یک پارچه خشک و تمیز روی هر دو لکه ماژیک بمالید. هر دو علامت باید به سرعت از بین بروند. ممکن است لازم باشد این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا رد ماژیک به طور کامل حذف شود.

روش سوم:

خمیر دندان

خمیر دندان

۱- آموزش پاک کردن ماژیک از روی دیوار به وسیله خمیر دندان چگونه است؟ مقدار کمی خمیر دندان سفید را با یک پارچه مستقیما روی رد ماژیک بمالید. از خمیر دندان ژله‌ای استفاده نکنید. به نظر می‌رسد خمیر دندان ارزان و سفید بهترین کارکرد را برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار دارد. روش دیگر، می‌توانید خمیر دندان را با مقدار کمی آب در یک فنجان، رقیق کنید. این مخلوط رقیق شده را روی رد ماژیک بزنید.

۲- اجازه دهید خمیر دندان ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند.

۳- جای رد ماژیک را با پارچه بشویید. از یک حرکت دایره‌ای برای کمک به برداشتن جای ماژیک از روی دیوار استفاده کنید.

۴- خمیر دندان را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

روش سوم:

لوازم بهداشتی مبتنی بر مواد شیمیایی

الکل بهداشتی

۱- ایزوپروپیل الکل، ضدعفونی کننده دست، اسپری مو یا پاک‌کننده لاک ناخن را امتحان کنید. هنگام استفاده از این مواد پاک‌کننده از دستکش استفاده نمایید. این کار همچنین از ایجاد لکه ماژیک بر روی دست شما جلوگیری می‌کند. اگر روی قسمت بزرگی از دیوار کار می‌کنید که بر روی آن رد ماژیک وجود دارد، برای تهویه بهتر هنگام استفاده از الکل، یک پنجره را نیز باز کنید.

۲- ماده تمیزکننده را روی دیوار خود تست کنید. مقدار کمی از پاک کننده را روی یک قسمت کوچک و نامحسوس از دیوار قرار دهید. بسیاری از مواد شوینده می‌توانند رنگ را تغییر دهند یا از بین ببرند، بنابراین به دقت تمیز کنید تا ببینید دیوار شما چگونه واکنش نشان می‌دهد.

اگر رنگ دیوار شما از نوع اکریلیک و پلاستیک است، در مورد استفاده از مواد پاک‌کننده روی دیوار خود برای از بین بردن لکه‌ها بسیار مراقب باشید. اگر چیزی مانند ایزوپروپیل الکل یا پاک‌کننده لاک ناخن را روی آن بمالید، رنگ‌های پایه آب مانند رنگ پلاستیک شروع به چسبندگی یا جدا شدن می‌کند. همچنین مواد شوینده قوی، هرگونه براقیت رنگ روی دیوار را از بین می برد.

۳- پاک‌کننده را روی دستمال نرم یا پنبه بریزید. اگر از پارچه استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که چیزی است که از دور انداختن آن بدتان نمی‌آید.

۴- مایع تمیز کننده را روی رد ماژیک روی دیوار بمالید. اگر جواب نداد، سعی کنید با حرکات دایره‌ای مالش دهید. ممکن است این کار چند دقیقه طول بکشد تا جای ماژیک روی دیوار از بین برود.

روش چهارم:

اسپری WD-40

اسپری WD-40

۱- قبل از استفاده از WD-40 دستکش بپوشید. WD-40 یک روان‌کننده شیمیایی چند منظوره، پاک‌کننده کثیفی و آلودگی است. اگر روی قسمت وسیعی از دیوار کار می‌کنید که بر روی آن رد ماژیک وجود دارد، حتما از یک تهویه مناسب استفاده کنید. حتما به هشدارهای درج شده بر روی این محصول توجه نمایید.

۲- مقدار کمی از WD-40 را روی رد ماژیک روی دیوار اسپری کنید. هنگام اسپری کردن، یک پارچه را زیر علامت نگه دارید. این کار اطمینان حاصل می‎کند که محصول بر روی سطح مورد نظر اسپری می‌شود.

۳- با یک دستمال تمیز و خشک علامت را با حرکت دایره‌ای تمیز کنید.

۴- محل را با آب و صابون ملایم تمیز کنید.

روش پنجم:

لکه برهای خانگی

آموزش پاک کردن ماژیک از روی دیوار

۱- یک محصول لکه بر را امتحان کنید. این محصولات برای از بین بردن لکه‌های سخت از روی سطوح ساخته شده‌اند. همیشه دستورالعمل‌های درج شده روی آن را بخوانید تا مطمئن شوید که محصول برای دیوار مناسب است.

۲- پاک کننده لکه را روی رد ماژیک بمالید.

۳- با یک پارچه نرم به آرامی سطح مورد نظر را بشویید. این کار باعث پاک شدن ماژیک روی دیوار می‌شود.

۴- محل را با آب و صابون ملایم تمیز کنید.

روش ششم:

رنگ‌آمیزی روی لکه ماژیک

رنگ کردن

۱- روی لکه ماژیک رنگ‌آمیزی کرده تا آن را پنهان کنید. اگر جای ماژیک روی دیوار خیلی بزرگ است، یا به نظر نمی‌رسد هیچ یک از روش‌های پاک کردن ماژیک از روی دیوار جواب نمی‌دهد، ممکن است گزینه دیگری جز نقاشی روی علامت نداشته باشید.

۲- ابتدا نگاه کنید نوع رنگ دیوار شما چیست. بر اساس آن، رنگ را خریداری کنید. معمولا برای رنگ‌آمیزی دیوار گچی از رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیک استفاده می‌شود.

۳- روی علامت رنگ‌آمیزی کنید. برای اطمینان از پوشش آن، چندین لایه رنگ بزنید.

۵- در آخر اجازه دهید تا رنگ خشک شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به آموزش پاک کردن ماژیک از روی دیوار پرداختیم. برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار روش‌های مختلفی وجود دارد. از جمله روش‌های موثر در پاک کردن ماژیک از روی دیوار گچی، می‌توان به الکل، جوش شیرین، خمیر دندان و رنگ اشاره کرد. اگر رنگ دیوار شما از نوع رنگ پلاستیک است، به هیچ عنوان نباید به آن آب یا مواد شیمیایی مانند الکل بزنید. این کار باعث محو شدن رنگ دیوار می‌شود. برای دیوارهای رنگ روغنی و اکریلیک، موضوع متفاوت است. شما می‌توانید از آب و مواد شیمیایی برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار استفاده کنید.

سوالات متداول

برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار، چه روش‌هایی وجود دارد؟

روش‌های رایج پاک کردن ماژیک از روی دیوار شامل خمیر دندان، جوش شیرین، الکل و رنگ است.

بهترین راه برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار رنگ پلاستیک کدام است؟

با توجه به اینکه رنگ پلاستیک در برابر آب و مواد شیمیایی مقاومت چندانی ندارد بنابراین برای پاک کردن ماژیک از روی این نوع دیوار، بهتر است به سراغ رنگ‌آمیزی مجدد بروید.

برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار رنگ روغنی، چه راهی وجود دارد؟

بهترین راه برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار رنگ روغنی، استفاده از خمیر دندان و الکل است.

بهترین راه برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار رنگ اکریلیک چیست؟

خمیر دندان و جوش شیرین بهترین راه برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار رنگ اکریلیک است.

آیا اسپری WD-40 در پاک کردن ماژیک از روی دیوار موثر است؟

بله. WD-40 یکی از راه‌های پاک کردن ماژیک از روی دیوار رنگ روغنی محسوب می‌شود.

منبع تصاویر: www.wikihow.com

ممکن است شما دوست داشته باشید