بهترین رنگ سقف خانه

چه رنگی برای سقف مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال باید به دو روش نگاه کنیم. روش اول اینکه کدام فام می‌تواند رنگ سقف را زیباتر نشان دهد و روش دوم، کدام نوع رنگ (پایه آب یا روغن) بهتر جواب می‌دهد. با این حال اکثر خانواده‌های ایرانی ترجیح می‌دهند که رنگ سقف خانه خود را سفید کنند.

با این حال یک فام غیرمنتظره رنگ سقف می‌تواند شخصیت اتاق شما را به شیوه‌ای با طراوت و کاریزماتیک افزایش دهد. در حالی که هیچ پاسخ واحدی به این سوال «چه رنگی باید سقف مناسب است؟» وجود ندارد، با این حال راهی تازه به شما می‌دهد تا رنگ سقف دلخواه خود را انتخاب کنید. با دانستن این نکته شروع کنید که سقف شما چه عیبی دارد و چگونه می‌توان آن را درست کرد؟ برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

چه رنگی برای سقف مناسب است؟

رنگ‌های مختلفی برای سقف وجود دارد که البته باید بر اساس سلیقه شما انتخاب شود. بنابراین در ادامه به انواع رنگ‌های مناسب برای سقف داخلی خانه می‌پردازیم.

مشخصات بهترین رنگ سقف
نام محلبهترین فامبهترین نوع رنگ
سقفسفید، آبی و خاکستریپلاستیک

۱- رنگ سفید

تصویری از سقف

برای هر اتاقی، رنگ تمام سفید یا مایل به سفید همیشه یک انتخاب تازه و تمیز است. برعکس، رنگ‌های پر جنب و جوش یا همان رنگ‌های گرم دیوارها به زیبایی با سقف‌های سفید ست می‌شوند.

سقف سفید باعث می‌شود فضاهای کوچکتر بزرگتر به نظر برسند. برای جریان یکپارچه رنگ، رنگ سفیدی را برای سقف خود انتخاب کنید که ته رنگی مشابه رنگ دیوار شما دارد.محبوب‌ترین رنگ‌های سفید ما را در صفحه خانواده سفید رنگ در سیستم هوشمند پیشنهاد رنگ مینیاتور بررسی کنید، سپس برای خرید نمونه رنگ با ما تماس بگیرید یا سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

۲- رنگ پاستلی یا روشن

تصویری از رنگ سقف کرم روشن

رنگ‌های پاستلی یا روشن به راحتی می‌تواند رنگ سقف شما را بالاتر از سطح چشم بالا ببرد. در هر اندازه اتاق، رنگ آمیزی سقف با پالت روشن (اغلب یک نوع رنگ روشن تر از رنگ دیوار) یک انتخاب طراحی هوشمندانه است. این رویکرد، کنتراست ظریفی را فراهم می‌کند و علاوه بر عمق دادن به محیط، در عین حال وحدت رنگ‌های موجود را حفظ می کند.

همچنین ممکن است بخواهید رنگ روشن-تیره را در نظر بگیرید، که چشم را به سمت بالا می‌کشد و در عین حال ظاهر کلی باز و هوا را حفظ می‌کند. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از رنگ صورتی تیره استفاده کنید تا اتاق یا سقف پذیرایی شما توجه لازم را کسب کند.

۳- رنگ آبی

سقف آبی که یادآور آسمان‌های باز و محیط های آرام است، یک سنت دیرینه برای رنگ آمیزی سقف محسوب می‌شود. رنگ آبی سقف عملا بیرون را به داخل می‌آورد. بهترین رنگ‌های آبی برای سقف می‌توان به آبی آسمانی، آبی نفتی، لاجوردی و فیروزه‌ای اشاره کرد.

۴- مشکی

تصویری از سقف مشکی

سقف مشکی می‌تواند یک پالت جذاب و دیدنی برای سقف داخلی باشد که عملا باعث می‌شود که هر محیطی تحت تاثیر قرار بگیرد.  این رنگ عمیق مرزهای اتاق را محو می‌کند و آن را بی پایان و در عین حال صمیمی به نظر می‌رساند. این رنگ برای سقف پذیرایی و اتاق خواب بهترین گزینه است.

اگر می‌خواهید با رنگ‌های تیره‌تر، سقف خانه خود را رنگ آمیزی کنید، رنگی را در نظر بگیرید که سقف شما دو تا سه درجه تیره‌تر از دیوارها باشد. اتاق‌هایی با سقف‌های تیره، احساس راحتی را به وجود می‌آورند.

۵- رنگ خاکستری

سقفی که به زیبایی نقاشی شده است، توجه به ویژگی‌های معماری مانند قالب‌های گچی یا سقف های طاقدار را جلب می‌کند. خاکستری یکی از رنگ‌هایی است که برای رنگ سقف بهترین گزینه است. زیرا این رنگ هم خنثی است و هم به راحتی با سایر رنگ‌های گرم دیوار ست می‎شود.

انتخاب رنگ خاکستری برای سقف، هم ارتفاع و هم زوایای سقف را برجسته می‌کند. استفاده از رنگ خاکستری روشن در تزئینات، فضای خنثی و عمیق‌تری را در سراسر اتاق خواب به وجود می‌آورد که یک عنصر طراحی شیک به محیط می‌افزاید.

۶- رنگ سربی

تصویری از رنگ سقف سربی

ترکیب تک رنگ دیوار و سقف (به خصوص در رنگ تیره) حال و هوای گرم و دنج را تداعی می‌‎کند. اگر به ظاهری تماما یک رنگ تمایل دارید، رنگ خاکستری تیره را انتخاب کنید. این رنگ مخصوص سقف، جذابیت طراحی ظریفی را در برابر یک دیوار براق بالاتر ایجاد می‌کند.

بهترین نوع رنگ برای سقف

تا اینجا وقتی به این سوال رسیدیم که چه رنگی برای سقف مناسب است، بیشتر تمرکز ما بر معرفی پالت رنگ بود. در ادامه به سراغ نوع رنگ خواهیم رفت که اساسا برای چه رنگی برای سقف از نظر نوع آن مناسب است؟

سه نوع رنگ برای ساختمان در نظر گرفته می‌شود که شامل رنگ‌ روغنی، رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک است. هر کدام از این رنگ‌های، ویژگی‌های مختص به خود را دارند که باید در حین انتخاب رنگ مناسب سقف، به آن‌ها توجه کنید.

۱- رنگ روغنی

رنگ روغنی ضد آب است و در برابر مواد شیمیایی نیز مقاومت بالایی دارد. با این حال، آیا رنگ روغنی برای سقف مناسب است؟ در یک جواب کلی باید گفت که این رنگ برای سقف مناسب است اما به ضرورت. یعنی زمانی از این رنگ برای سقف استفاده می‌شود که رطوبت محیط یا میزان چربی محیط بیش از حد باشد. مثلا برای سقف آشپزخانه، حمام و دستشویی می‌توان از رنگ روغنی استفاده کرد. زیرا محیط آنجا اغلب مرطوب است و احتمال پاشش چربی به ویژه برای آشپزخانه وجود دارد.

۲- رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک نیز ضد آب است و قابلیت شستشو دارد. این رنگ پایه آب است و برای رقیق کردن آن می‌توان از آب استفاده کرد. رنگ اکریلیک به مانند رنگ روغنی برای رنگ سقف مناسب است اما از نظر هزینه صرفه ندارد. زیرا محیط سقف به گونه‌ای است که تردد افراد در آن اثر نمی‌گذارد. وقتی احتمال کثیف شدن سقف نزدیک به صفر باشد، باید از رنگ‌هایی استفاده کرد که هزینه کمی داشته باشد. اگرچه برای محیط‌هایی مانند سقف آشپزخانه، حمام و دستشویی می‌توان از رنگ اکریلیک براق استفاده کرد اما پیشنهاد می‌کنیم رنگ روغنی را برای این کار انتخاب کنید.

۳- رنگ پلاستیک

بدون تردید بهترین نوع رنگ برای سقف داخلی، رنگ پلاستیک است. این رنگ اگرچه ضد آب نیست اما برای سقف اتاق خواب، پذیرایی و راهرو بهترین گزینه محسوب می‌شود. زیرا محیط پذیرایی و اتاق خواب، رطوبت چندانی ندارد که بر رنگ پلاستیک اثر منفی بگذارد. بنابراین رنگ پلاستیک بهترین انتخاب برای سقف داخلی است.

جمع‌بندی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چه رنگی برای سقف مناسب است و بهترین رنگ سقف چیست. رنگ‌هایی برای سقف مناسب است که بتوانند توجه را به خود جلب کنند. رنگ‌هایی مانند سفید کلاسیک، آبی و خاکستری، بهترین گزینه برای فام سقف است. با این حال اگر سوالی در این زمینه ذهن شما را مشغول کرده است، با کارشناسان مینیاتور مشورت کنید.

سوالات متداول

چه رنگی برای سقف مناسب است؟

رنگ‌های آبی، سفید و خاکستری بهترین فام برای سقف هستند.

چه نوع رنگی برای سقف بهتر است؟

رنگ پلاستیک بهترین نوع رنگ برای سقف است.

رنگ روغنی برای سقف کجا کاربرد دارد؟

آشپزخانه، حمام و دستشویی.

ممکن است شما دوست داشته باشید