رنگ شتری؛ نحوه ساخت، ترکیب رنگ و نمادها

رنگ شتری رنگی گرم و خاکی است که به راحتی بین بژ و قهوه ای روشن قرار می‌گیرد. این رنگ همه کاره یادآور پوست نرم و شنی شتر است و حس ظرافت و سادگی طبیعی را تداعی می‎‌کند. رنگ شتری که از مناظر بیابانی که در آن شترها پرسه می‌زنند سرچشمه گرفته است و در عناصر مختلف مانند طراحی دکوراسیون داخلی، مد و فشن و ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این رنگ اغلب در دنیای مد به دلیل جذابیت همیشگی و در طراحی داخلی برای ایجاد فضایی دنج و جذاب استفاده می‌شود. در این مقاله به رنگ شتری، نمادها و بهترین ترکیب رنگ شتری می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ شتری

کد رنگ شتری

رنگ شتری سایه‌ای غنی و گرم است که لطافت بژ را با عمق قهوه‌ای روشن ترکیب کرده و رنگی آرام‌بخش و پیچیده ایجاد می‌کند. این رنگ منحصربه‌فرد اغلب در عناصر طبیعی مانند تپه‌های شنی و برگ‌های پاییزی دیده می‌شود و زیبایی آرام و خاکی برای دکوراسیون داخلی ارائه می‌دهد.

مشخصات رنگ شتری
نام رنگالهام‌گرفتهنمادطیف رنگنحوه ساخت رنگ ۱نحوه ساخت رنگ ۲بهترین ترکیب رنگبهترین ست رنگ
شتریاز رنگ پوست و شخصیت شتراطمینان، لوکس بودن، طبیعت و بی زمانیگرمترکیب رنگ سفید، مشکی، زرد و سرخابیترکیب رنگ سفید، مشکی، قرمز و زردترکیب رنگ شتری با رنگ‌های خنثی مانند طوسی و مشکیست با رنگ سرمه‌ای و قهوه‎ای

معنی رنگ شتری

رنگ شتری معمولا با انواعی از ویژگی‌های قدرتمند و الهام‌بخش همراه است که عبارتند از:

  • بی زمانی
  • زیبا
  • همه کاره
  • طبیعی
  • گرم

روانشناسی رنگ شتری

رنگ شتری اغلب در دنیای مد برای ایجاد ظاهری کلاسیک و شیک و در طراحی داخلی برای ایجاد فضایی دنج و جذاب استفاده می‌شود. همچنین در برندسازی و بازاریابی به دلیل توانایی خود در انتقال قابلیت اطمینان و تجمل نادیده گرفته شده محبوب است. بنابراین رنگ شتری از نظر روانشناسی یک رنگ گرم است که تاب‌آوری بالایی دارد.

نماد رنگ شتری

در فرهنگ‌های مختلف، رنگ شتری نمادی از ویژگی‌های متنوع است. رنگ شتری در دنیای مد و فشن غربی، اغلب با پیچیدگی و تجمل مرتبط است، در حالی که در فرهنگ‌های خاورمیانه، می‌تواند نماد مناظر وسیع و آرام بیابان باشد.

رنگ شتری به انگلیسی

رنگ شتری در زبان انگلیسی با عنوان camel color شناخته می‌شود. این رنگ نمادی از استقامت شتر در کرانه‌های بی آب و علف صحرا است.

نحوه ساخت رنگ شتری

تصویری از روش اول ترکیب رنگ شتری

چگونه رنگ شتری درست کنیم؟ برای ترکیب رنگ شتری با استفاده از هشت رنگ اصلی (قرمز، سبز، آبی، فیروزه‌ای، سرخابی، زرد، سفید و سیاه)، باید ۲۰ درصد زرد، ۲۳ درصد قرمز، ۲۲ درصد مشکی و ۳۵ درصد سفید را یکدیگر ترکیب کنید. در زیر نشان داده شده است.

روش دوم ساخت رنگ شتری این گونه است که برای مخلوط کردن رنگ شتری با استفاده از پنج رنگ اصلی (فیروزه ای، سرخابی، زرد، سفید و مشکی)، باید ۱۱ درصد سرخابی، ۳۱ درصد زرد، ۲۲ درصد مشکی، ۳۵ درصد سفید را مانند شکل زیر ترکیب کنید.

تصویری از روش دوم ترکیب رنگ شتری

انواع رنگ شتری

انواع رنگ شتری عبارتند از:

۱- رنگ شتری روشن

رنگ شتری روشن یکی از سایه‎‌های شبیه به رنگ بژ با کد هگز #e6d2b6 است. برای ساخت رنگ شتری روشن، به مقدار رنگ سفید بیشتری نیاز دارید. این رنگ برای دکوراسیون و به ویژه در محیط پذیرایی و حال، به خوبی جواب می‌دهد.

۲- رنگ شتری تیره

رنگ شتری تیره شباهت زیادی به رنگ قهوه‌ای دارد. هر چقدر که مقدار رنگ مشکی و قرمز در ترکیب رنگ شتری بیشتر باشد، این رنگ به سمت تیرگی حرکت می‌کند. رنگ شتری تیره برای پذیرایی خانه‌های بزرگ مناسب است. همچنین رنگ شتری تیره بیشتر به پوست‌های روشن می‌آید.

ترکیب رنگ شتری

بهترین ترکیب رنگ‌های شتری عبارتند از:

۱- شتری و سرخابی

رنگ‌گرم و خاکی شتری را با رنگ‌های خنک و با طراوت سرخابی به خوبی ترکیب می‌شود. تضاد بین دو رنگ، پالتی متعادل و جذاب ایجاد می‌کند که می‌تواند به هر طرحی عمق و پیچیدگی اضافه نماید. برای ایجاد ظاهری مدرن و در عین حال جاودانه از ترکیب شتری و سرخابی استفاده کنید.

۲- شتری و سبز زیتونی

ترکیب شتری با سبز زیتونی دو رنگ طبیعی و خاکی را در کنار هم قرار می‌دهد که به زیبایی یکدیگر را تکمیل می‌کنند. این ست رنگ، حس آرامش و ثبات را برمی‌انگیزد و برای طرح‌هایی که هدفشان ایجاد فضایی آرام و زمینی است، ایده‎آل به نظر می‌رسد. ترکیب شتری و سبز زیتونی، یک انتخاب عالی برای تم‌های الهام گرفته از طبیعت است.

۳- شتری و نارنجی سوخته

سایه گرم و خنثی شتری به طرز شگفت‌انگیزی با رنگ پر جنب و جوش و پرانرژی نارنجی سوخته ترکیب می‌شود. این ترکیب گرما و سرزندگی را تراوش می‌کند و برای طرح‌هایی که نیاز به حسی از هیجان و پویایی دارند، گزینه مناسبی است؛ به ویژه در ایجاد یک محیط دنج و دلپذیر موثر است.

ترکیب رنگ شتری برای دیوار

رنگ شتری، رنگ گرم، خاکی و نمادی از تجمل است. این رنگ همه کاره، هم جاودانه و هم معاصر است و آن را به یک انتخاب محبوب برای دیوار تبدیل می‌کند. رنگ شتری حس گرما و آرامش را تراوش می‌کند. بهترین ترکیب رنگ شتری برای دیوار عبارتند از:

  • رنگ شتری و مشکی
  • رنگ شتری و سرمه‌ای
  • رنگ شتری و سبز
  • رنگ شتری و طوسی
  • رنگ شتری و آبی

رنگ‌های مشابه رنگ شتری

تصویری از انواع رنگ شتری

رنگ‌های مشابه رنگ شتری عبارتند از:

۱- رنگ شنی قهوه ای: شنی قهوه ای زردتر، کم رنگ تر و روشن تر از رنگ شتری است.

۲- رنگ خاکی: خاکی از شتری زردتر و روشن تر است.

۳- رنگ شیری- نارنجی (پوست سلطان جنگل): شیری- نارنجی، رنگ پریده و تیره تر از رنگ شتری است.

۴- رنگ ماسه‌ای: رنگ ماسه‌ای سبک تر از رنگ شتری است.

بهترین ست رنگ شتری

رنگ شتری آنقدر همه کاره است که می‌تواند تقریبا با هر چیزی از نظر رنگ که با آن ترکیب می‌شود مطابقت داشته باشد. سیاه و سفید، همراه با سایه‌ های مختلف آبی، خاکستری و قرمز، همگی با رنگ شتری ست می‌شوند. با این حال بهترین ست رنگ شتری عبارتند از:

۱- ست رنگ شتری با سبز

رنگ شتری به خوبی با رنگ‌های خنثی ست می‌شود. زیرا این رنگ جزو رنگ‌های گرم است. بنابراین رنگ‌های خانواده سبز مانند سبز زیتونی، سبز ارتشی، سبز آووکادو و سبز مریم گلی، به خوبی رنگ شتری ست می‌شوند.

۲- ست رنگ شتری با طوسی

رنگ طوسی یک رنگ خنثی است که در کنار رنگ گرم شتری، جلوه منحصر به فردی پیدا می‌کند. این ست رنگ برای دکوراسیون خانه، می‌تواند تعادل خوبی به وجود آورد. با این وجود، رنگ طوسی، خاکستری و مشکی، جزو رنگ‌های محبوب رنگ شتری هستند که می‌توانند حس نوسالوژیک و فوق مدرن را برای خانه ایجاد کنند.

۳- ست رنگ قهوه ای شتری

قهوه‌ای شبیه‌ترین رنگ به تیره‌ترین پالت رنگ شتری است. هر چقدر رنگ شتری به سمت تیرگی حرکت کند، شباهت آن به رنگ قهوه‎ای بیشتر می‌شود. بنابراین ست کردن رنگ شتری با رنگ قهوه‌ای می‌تواند تعادل خوبی در دکوراسیون به وجود آورد. این ست رنگ برای آشپزخانه، راهرو، درب ورودی و درب حیاط خانه، بهترین گزینه است.

۴- رنگ شتری با سرمه ای

رنگ سرمه‌‌ای جزو تیره‌ترین پالت‌های رنگ آبی است که بیشتر تمایل به خنثی بودن دارد. رنگ خنثی سرمه‌ای، نه گرم است و نه سرد؛ بنابراین گزینه مناسبی برای ست شدن با رنگ شتری گرم است.

ست کردن رنگ شتری با سرمه‌ای، می‌تواند خانه شما را به قرن هفدهم میلادی ببرد. جایی که کاخ‌هایی سلطنتی رنگ و بوی باروک داشت. به طوری که تم اصلی کاخ‌ها به رنگ شتری با رگه‌های سرمه‌ای در کاشی‌کاری و سنگ‌های به کار برده در معماری بود.

رنگ شتری در دکوراسیون

برای دکوراسیون منزل می‌توان رنگ شتری را در کنار رنگ‌های مختلف استفاده کرد. رنگ شتری برای هر کدام از فصول سال، برای استفاده در دکوراسیون پیشنهاد می‌شود. در تصویر زیر می‌توان مشاهده کرد که چه رنگ‎هایی برای فصول مختلف در کنار رنگ شتری ست می‌شوند:

رنگ شتری در فصول مختلف

مکمل رنگ شتری در دکوراسیون

یکی از ست‌های مناسب در دکوراسیون، ترکیب کلاسیک شتری و مشکی است. این ترکیب رنگی یکی از عناصر اصلی در مد و طراحی داخلی است که برای دکوراسیون، منظره زیبایی ایجاد می‎کند. رنگ مشکی جزو رنگ‌های مکمل رنگ شتری در دکوراسیون داخلی است. ترکیب این دو رنگ با نمادی از تجمل و ظرافت، ظاهر صیقلی به دکوراسیون می‎دهد.

رنگ شتری به چه پوستی میاد؟

رنگ شتری روشن‌ روی پوست‌های تیره شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، در حالی که رنگ شتری تیره‌تر برای افرادی که پوست روشن دارند، فوق‌العاده است. بیشتر رنگ‌های شتری برای پوست‌های آفریقایی‌ها جذاب هستند.

جمع‌بندی

استفاده از رنگ شتری می‌تواند حس گرما و پیچیدگی را القا کند. این رنگ خاکی با ظرافت طبیعی و جذابیت بی‌انتها ارتباط برقرار می‌کند و آن را به یک انتخاب همه کاره برای عناصر مختلف دکوراسیون خانه، ماشین، مد و فشن تبدیل می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیب رنگ شتری در دکوراسیون داخلی منزل، با کارشناسان متخصص مینیاتور مشورت کنید. گروه کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

‌سوالات متداول

رنگ شتری نماد چیست؟

رنگ شتری نمادی از اطمینان، لوکس بودن، طبیعت بیکران و بی زمانی است.

رنگ شتری چه رنگی است؟

رنگ شتری یکی از رنگ‌های خانواده قهوه‌ای است که به عنوان یک رنگ گرم شناخته می‎شود.

نحوه ساخت رنگ شتری چگونه است؟

برای ساخت رنگ شتری دو روش وجود دارد. در روش اول می‌توانید سفید و مشکی، قرمز و زرد را با یکدیگر ترکیب کنید. در روش دوم ساخت رنگ شتری، رنگ‌های سفید، مشکی، زرد و سرخابی مخلوط می‌شوند.

مبل شتری رنگ با چه رنگی ست می‌شود؟

رنگ مبل شتری در کنار رنگ دیوار مشکی یا سرمه‌ای، جلوه زیبا و لوکسی پیدا می‌کند.

بهترین ترکیب رنگ شتری چیست؟

رنگ شتری در کنار رنگ‌های خنثی، چهره گرم و درخشان خود را نمایان می‌کند.

منبع تصاویر: colors.artyclick.com

ممکن است شما دوست داشته باشید