آموزش ساخت رنگ رزگلد | بهترین ترکیب رنگ رزگلد

رنگ رزگلد در سال‌های اخیر به رنگ محبوبی تبدیل شده است و در همه جا از جواهرات و اکسسوری‌ها گرفته تا دکور خانه خودنمایی می‌کند. این سایه فلزی منحصر به فرد جایی بین رنگ طلایی و صورتی قرار دارد که اغلب به عنوان ترکیبی از مس و طلا توصیف می‌شود. اگرچه رزگلد ممکن است بیشتر در تزئینات داخلی دیده شود، ولی با این وجود می‌توان آن را برای خودرو، چوب، لباس و … مورد استفاده قرار داد.

رزگلد به عنوان یک رنگ لوکس، برای داشتن ظاهری شیک در اتاق ایده‌آل است. رنگ رزگلد به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به سرمایه گذاری بر روی مبلمان یا لوازم جانبی جدید، رنگ مد روز را در خانه خود بگنجانید. در ادامه به رنگ رزگلد و بهترین ست آن می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ رزگلد

رزگلد، یک رنگ مابین صورتی ملایم و طلایی است. کد رزگلد شامل #B76E79 می‌شود.

مشخصات رزگلد
نام رنگرنگ‌های مشابهترکیب رنگنمادبهترین ستکاربرد
رزگلدصورتی و یاسیطلایی+نقره‌ای+قرمزثروت، تجمل و زنانگیآبی، خاکستری و بنفشدکوراسیون خانه، چوب، مو، لباس و …

آیا رزگلد یک رنگ است؟

رزگلد بیشتر به عنوان نوعی فلز شناخته می‌شود که در همه چیز از حلقه نامزدی گرفته تا آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این یک رنگ نیز هست؛ با این وجود محبوب بودن فلز به این معنی است که نام «رزگلد» اکنون برای توصیف هر چیزی در سایه‌ای مشابه از صورتی کم رنگ استفاده می‌شود.

رنگ رزگلد چه رنگی است؟

رزگلد که به عنوان طلای صورتی یا طلای قرمز نیز شناخته می‌شود، یک آلیاژ طلا است که حاوی مقدار مس بالاتری نسبت به طلای زرد معمولی است. غلظت بالاتر مس به طلا، رزگلد را به رنگ صورتی متمایل به قرمز نزدیک می‎کند.

رنگ رزگلد طی ۱۰ سال اخیر به طور گسترده‌ای مد شده است. زیرا یک رنگ گرم و زنانه است که برای بسیاری از مصرف‌کنندگان جذابیت دارد. همچنین یک رنگ همه کاره است که به آن اجازه می‌دهد با لباس‌های رنگی سرد و گرم، سنگ‌های قیمتی و دکوراسیون منزل هماهنگ شود. ترکیب زیبایی و تطبیق پذیری منجر به افزایش محبوبیت رزگلد در صنایع مختلف از مد گرفته تا طراحی داخلی شده است.

نحوه ساخت رنگ رزگلد

تاریخچه رزگلد

رزگلد یک رنگ نسبتا جدید است. قدمت این فلز به اواخر قرن نوزدهم روسیه برمی‌گردد؛ زمانی که جواهرساز کارل فابرژ (مشهور به درست کردن تخم مرغ‌های تزئینی پرآذین به عنوان تخم مرغ فابرژ)، طلای زرد را با مس ترکیب کرد تا ترکیبی با رنگ سرخ ایجاد کند. منشا این فلز به این معنی است که در ابتدا به عنوان «طلای روسی» شناخته می‎شد اما این نام اکنون کاربردی ندارد.

در طول دهه ۱۹۲۰ رزگلد یک انتخاب مد روز در جواهرات بود؛ زیرا برندهایی مانند Cartier آن را به طور برجسته در خطوط خود استفاده می‎کردند. علاوه بر این، رزگلد از سال ۲۰۱۵ که اپل آیفونی را عرضه کرد، محبوبیت زیادی داشت. صورتی‌های ملایم، مانند رنگی که در محاوره به عنوان «صورتی هزاره» شناخته می‌شود، نیز در آن زمان برای مد و طراحی برجسته شد.

امروزه جذابیت رزگلد بسیار گسترده است. اکنون در همه چیز، از دکوراسیون منزل، لوازم آشپزخانه گرفته تا اتومبیل، به کار می‌رود.

روانشناسی رنگ رزگلد

رزگلد به دلیل ارتباط با فلز گرانبها و استفاده متداول در جواهرات، نماد تجمل است. طلا نشانگر ثروت است، بنابراین رزگلد اغلب با ظرافت و ثروت همراهی می‌کند. در روانشناسی رنگ از رزگلد برای ایجاد حس آرامش و کاهش خشم استفاده می‌شود.

رنگ ملایم رزگلد همچنین می‌تواند یک رنگ عاشقانه نیز به نظر برسد. در حالی که بخش عمده‎ای از طیف رزگلد شامل رنگ صورتی است، بنابراین شمایل زنانه دارد. یعنی زنان علاقه بیشتری برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی، جواهرات و رنگ مو نشان می‌دهند.

چگونه رنگ رزگلد بسازیم

فلزی که به رزگلد معروف است در واقع شامل یک آلیاژ طلا-مس می‌شود؛ یعنی ترکیبی از این دو فلز است. هر چه آلیاژ حاوی مس بیشتری باشد، رنگ این فلز قرمزتر به نظر می‌رسد. رزگلد واقعی حاوی ۷۵ درصد طلا، ۲۲٫۲۵ درصد مس و مقدار کمی نقره است.

در مورد نحوه ساخت رنگ رزگلد چه کاری باید انجام داد؟ شما می‌توانید رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و قرمز را با هم ترکیب کنید تا رنگ گرم و فلزی رزگلد درست شود. با این حال ترکیب قرمز و سفید نیز سایه ای مشابه رزگلد به شما می‌دهد.

نحوه استفاده از رزگلد

رزگلد که کمتر از صورتی شیک‌تر و از طلایی زرق و برق کمتری دارد، می‌تواند جایگزینی مناسبی برای سایه‌های دراماتیک‎تر باشد. بسیاری در حال حاضر رزگلد را رنگی خنثی می‌دانند؛ رنگی که به رنگ‌های مختلف پوست جذابیت می‌دهد و می‌تواند با طیف وسیعی از رنگ‌ها ست شود.

ارتباط آن با ثروت و ظرافت، این رنگ را به انتخابی مناسب برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال ایجاد حس تجمل هستند. با این حال می‌تواند برای مناسبت‌های عاشقانه مانند مراسم عروسی نیز به خوبی کار کند. در طراحی داخلی، رزگلد گرم و جذاب به نظر می‌رسد.

رنگ رزگلد با چی ست میشه

برای یک پالت زنانه، از رزگلد به همراه سفید یا کرم استفاده کنید. این رنگ همچنین در کنار یاسی و سایر سایه‌های صورتی ملایم یا آبی-سبز عالی به نظر می‌رسد. حتی در کنار خاکستری روشن یا آبی دودی نیز به خوبی ست می‌شود.

رزگلد با رنگ های دیگری مانند آبی، قرمز، بنفش، سفید و قهوه ای به زیبایی ست می شود. حتی رنگ مشکی نیز در مقابل رزگلد خیره‌کننده به نظر می‌رسد؛ زیرا کنتراست ظاهری چشم نواز و گیرا ایجاد می‌کند.

رنگ‌هایی که به خوبی با رزگلد ست می‌شوند، عبارتند از:

  • آبی
  • خاکستری
  • بنفش
  • یاسی
  • سفید
  • کرم
  • صورتی
  • سبز
  • قهوه‌ای
رنگ رزگلد

رنگ‌های مشابه رزگلد

اگر به دنبال رنگ‌های متفاوتی هستید؟ رنگ های زیر شباهت زیادی به رنگ رزگلد دارند:

  • رز کوارتز
  • گل رز غبارآلود
  • مرجانی
  • صدفی گوش ماهی
  • گلاب
  • طلایی
  • صورتی

ترکیب رنگ رزگلد نسکافه ای

یکی از بهترین ترکیب رزگلد، رزگلد نسکافه‌ای است که به خوبی در دکوراسیون ست می‌شود. این رنگ برای اتاق پذیرایی بهترین گزینه است. بنابراین شما می‌توانید در کنار رنگ دیوار رزگلد، از مبلمان و وسایل دکوری به رنگ نسکافه‌ای استفاده کنید.

رنگ رزگلد صورتی

ترکیب رزگلد و صورتی در داخل خانه بسیار خوب عمل می‌کند و اغلب در کنار سنگ مرمر دیده می‌شود. وقتی این دو رنگ در کنار هم قرار می‌گیرند، صورتی معمولا به عنوان رنگ غالب دیده می‌شود که شما می‌توانید رزگلد را برای دیوار، مبلمان و اکسسوری مورد استفاده قرار دهید.

کاربرد رنگ رزگلد در دکوراسیون خانه

در ادامه به چند روش مناسب برای استفاده از رزگلد در دکوراسیون خانه اشاره می‌کنیم:

۱- دیوار اتاق خواب: یک دیوار کانونی اتاق خواب را برای رزگلد انتخاب کنید. این رنگ با منسوجات نرم به رنگ خنثی برای ایجاد یک فضای استراحت جذاب ست شود.

۲- مبلمان و وسایل خانه: یک کمد قدیمی، میز یا ست غذاخوری را با یک لایه رزگلد انتخاب کنید. مبلمان نیز می‌توانند به رزگلد انتخاب شوند.

۳- کابینت آشپزخانه: کابینت‌های رزگلد بهترین (و کم هزینه) گزینه برای کابینت آشپزخانه شما هستند. برای دگرگونی کامل، بالا، پایین یا تمام کابینت‌ها را با رزگلد رنگ‌آمیزی کنید.

۴- اتاق کار: با رنگ آمیزی دیوارهای اتاق یا میز کار، انرژی آنجا را چند برابر کنید. زیرا این رنگ انگیزه خوبی برای کار کردن به شما می‌دهد.

۵- درب ورودی: با رنگ آمیزی درب واحد خود با رزگلد متالیک، به خوبی از مهمانان پذیرایی کنید. برای این کار بهتر است قسمت بیرونی درب ورودی واحد با رزگلد و قسمت داخلی با رنگ صورتی رنگ آمیزی شود.

۵- دیوار حمام: دیوارهای حمام به رزگلد در کنار روشویی سفید، انتخاب خیره‎کننده برای محیط حمام است.

رنگ رزگلد دیوار

در مقایسه با خرید دکور و وسایل جدید خانه نسبت به رزگلد، رنگ دیوار رزگلد مزایای بزرگی به شما ارائه می دهد:

۱- مقرون به صرفه: چند قوطی رنگ رزگلد همان ظاهر فلزی لوکس را در مقایسه با قیمت مبلمان یا وسایل کاملا جدید ایجاد می‎کند.

۲- کاربرد آسان: نقاشی دیوار خانه کار راحت‌تری نسبت به تغییر دکوراسیون با وسایل جدید است.

۳- به روزرسانی سریع: یک لایه رنگ تازه برای دیوارهای خانه نتایج سریعتری به شما ارائه می‌دهد.

۴- قابل تنظیم: به راحتی می‌توانید تمام بخش‌های خانه را نسبت به رزگلد، تنظیم کنید. گاهی نیاز است که چند دیوار با این رنگ تزئین شود و گاهی فقط کابینت‌های آشپزخانه. همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد.

نکاتی برای کار با رنگ رزگلد

در حالی که رزگلد ظاهری زیبا به ارمغان می‌آورد، این رنگ می‌تواند پیچیدگی‌هایی برای شما به همراه داشته باشد. برای اینکه بتوانید رزگلد را به خوبی در دیوار دکوراسیون استفاده کنید، به نکات زیر توجه نمایید:

۱- آماده سازی سطح: این رنگ کوچکترین ایرادات و عیوب را در سطح اجرا نمایان می‌کند. مطمئن شوید که دیوارها را به درستی آماده کرده‌اید تا یک سطح فوق‎العاده صاف برای نتایج بی عیب و نقص ایجاد کنید.

۲- شرایط نور: رنگ و درخشش رزگلد می‌تواند تحت نورهای مختلف تغییر کند. نمونه‌ها را زیر نور طبیعی و مصنوعی آزمایش کنید تا مطمئن شوید که این پالت رنگ را دوست دارید.

۳- تعداد لایه‌ها: رنگ‌‌های فلزی مانند رزگلد، اغلب به چند لایه رنگ‌آمیزی روی دیوار نیاز دارند تا این فام بتواند بازتاب خوبی از خود ارائه دهد. بنابراین سعی کنید برای دیوارها، از سه لایه رنگ رزگلد استفاده نمایید.

۴- استفاده هوشمندانه از اکسسوری: از قطعات تزئینی مانند کوسن، قالی و … در کنار رزگلد به صورت هوشمندانه استفاده کنید. تلاش شما بر این باشد که این رنگ به خوبی با وسایل منزل مانند مبلمان و قالی ست شود.

خرید رنگ رزگلد

با توجه به محبوبیت این رنگ در سال‌های اخیر، طبیعی است که شرکت‌های رنگ به دنبال ارائه سایه‌های طلایی رز برای دیوارها و مبلمان داخل خانه شما باشند. چند برند در بازار وجود دارند که رنگ‌هایی را ارائه می‌کنند که به طور خاص با برچسب رزگلد یا فرموله شده برای رسیدن به رنگ دلخواه طراحی شده‌اند. سایه‌ها از رنگ‌های متالیک صورتی-بژ لطیف تا قهوه‌ای رز تیره با پوششی درخشان متغیر است.

همچنین شما می‌توانید رنگ رزگلد را از فروشگاه اینترنتی مینیاتور سفارش دهید. زیرا این فروشگاه قابلیت تولید رزگلد با استفاده از دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری را دارد. همه گزینه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که پالت رزگلد مورد نظر خود را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با فضای و سبک مورد نظر شما باشد.

از دیوارهای متالیک جسور گرفته تا مبلمان و لوازم جانبی ساده، رزگلد به شما کمک می‌کند تا رنگ لوکس را در نمای دکوراسیون منزل خود به کار ببرید. همین حالا تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی رنگ رزگلد، کاربرد آن در دکوارسیون، چوب و … پرداختیم. رزگلد راهی آسان و مقرون به صرفه را برای ترکیب سایه متالیک گلگون در هر اتاقی ارائه می‌دهد. چه رزگلد روشن و ظریف را ترجیح دهید یا درخشش متالیک جسورانه این رنگ، رنگ‌های رزگلد به شما این امکان را می‌دهند که فضای خود را با یک ضربه قلم مو شخصی‌سازی کنید.

رزگلد با آماده‌سازی و کاربرد مناسب، با کسری از قیمت دکور گران، حسی عالی و پر زرق و برق را بر روی دیوارها، مبلمان، کابینت‌ها و فراتر از آن القا به وجود می‌آورد. اگر به ظاهر رزگلد علاقه دارید، رنگ را به عنوان یک گزینه در دسترس و مقرون به صرفه برای القای رنگ مد روز در خانه خود نادیده نگیرید.

سوالات متداول

ترکیب رنگ رزگلد در نقاشی چگونه است؟

شما به راحتی می‌توانید با ترکیب کردن رنگ طلایی، نقره‌ای و قرمز، رنگ رزگلد را برای نقاشی دیوار خانه درست کنید.

رنگ رزگلد نماد چیست؟

این رنگ نماد تجمل، ثروت و زنانگی است.

رنگ رزگلد چه رنگی است؟

این رنگ شباهت زیادی به صورتی دارد. بنابراین نام دوم این رنگ صورتی نسبتا تیره است.

رزگلد با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

رزگلد به خوبی با رنگ آبی، یاسی، بنفش، سبز و … ست می‎شود.

بهترین مکان برای استفاده از رزگلد در خانه کدام است؟

اتاق خواب، آشپزخانه و مبلمان، بهترین نقاط خانه برای رنگ‌آمیزی با رزگلد هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید