بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان

اگر به دنبال بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان هستید، پیشنهاد ما این است که به شماره کاغذ سنباده و برند آن توجه کنید. برای سنباده‌های دستی، بهترین شماره کاغذ سنباده بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ است. در حالی که برای سنباده برقی، شماره کاغذ بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ می‌رسد. هر چقدر عدد بیشتر شود، ضخامت سنباده کمتر و بر ظرافت آن اضافه می‌گردد. در این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین سنباده برای نقاشی ساختمانصحبت کنیم. برای خواندن ادامه این مقاله، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

سنباده برای دیوار

اکثر دیوارهای خشک بسته به روشی که استفاده می‌کنید، باید با کاغذ سنباده در محدوده نمره ۱۵۰ تا ۲۲۰ سنباده زده شوند. اعداد بالاتر به معنای کاغذ سنباده ریزتر و اعداد کمتر، درشت تر است.

جدول بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان
نوع سنبادهشماره کاغذ سنباده
دستی۱۲۰ تا ۱۵۰
برقی۱۵۰ تا ۱۸۰

روش صحیح سمباده زدن دیوار

از یک پد  اسفنجی  با سنباده ۱۰۰ استفاده کنید. برای سرعت بخشیدن به کار از سنباده قالبی استفاده کنید. پس از اتمام کار، دیوارها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و اجازه دهید قبل از ادامه مرحله بعدی خشک شوند.

نحوه سمباده زدن سقف

مرحله ۱: تجهیزات محافظ را بپوشید

قبل از شروع سنباده زدن، از ایمنی خود با استفاده از عینک ایمنی برای محافظت از چشمان خود در برابر ذرات گرد و غبار، ماسک گرد و غبار جهت جلوگیری از استنشاق هرگونه مواد بالقوه مضر مطمئن شوید.

مرحله ۲: سقف را بازرسی و تعمیر کنید

سقف را از نظر وجود ترک، سوراخ یا نقص بررسی کنید. از کاردک برای پر کردن این نواحی با بتونه استفاده کنید. قبل از شروع فرایند سنباده صبر کنید تا ترکیب کاملا خشک شود.

مرحله ۳: سطح را آزمایش کنید

قبل از پرداختن به کل سقف، بسیار مهم است که ابتدا یک منطقه کوچک را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که سطح برای سنباده کاری مناسب است یا خیر. با سنباده زدن ملایم یک قسمت کوچک شروع کنید و نتایج را ارزیابی کنید. اگر رنگ یا بافت به راحتی بدون گرد و غبار زیاد شل می‌شود، می توانید با اطمینان ادامه دهید.

مرحله ۴: سنباده کاری کنید

با استفاده از یک کاغذ سنباده متوسط شروع کنید و به تدریج سنباده دانه‌ ریزتر مانند ۱۸۰ را برای دستیابی به یک سطح صاف تر استفاده نمایید. با حرکات دایره ای و با استفاده از ضربه‌های بلند و یکنواخت سقف را سنباده بزنید تا به یک سطح یکنواخت برسید.

از یک گوشه سقف شروع کنید و مسیر خود را به صورت سیستماتیک پیش ببرید. از فشار دادن زیاد خودداری کنید؛ زیرا ممکن است به سقف آسیب برساند.

مرحله ۵: در حین حرکت پاکسازی کنید

برای به حداقل رساندن میزان گرد و غبار موجود در هوا و روی زمین، گرد و غبار سنباده را به صورت دوره‌ای با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید.

مرحله ۶: سقف را پاک کنید

پس از اتمام سنباده، یک پارچه یا اسفنج تمیز را با آب خیس کنید و سطح سقف را پاک کنید. این کار ذرات گرد و غبار باقیمانده را از بین می‌برد و سطحی تمیز و صاف را برای رنگ آمیزی بیشتر آماده می‌کند. فراموش نکنید که انتخاب بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان به شما کمک می‌کند تا روند اجرای سنباده کاری در اسرع وقت و با بهترین کیفیت صورت گیرد.

مرحله ۷: پاکسازی نهایی

اتاق را با جاروبرقی، جدا کردن ورقه های پلاستیکی از روی دیوارها و پاک کردن سطوحی که ممکن است در طول فرآیند سنباده زدن گرد و غبار جمع شده باشد، به طور کامل تمیز کنید.

سنباده دیوار گچی

دیوارهای تازه گچ کاری شده باید از قبل سطحی یکنواخت برای رنگ آمیزی داشته باشند اما دیوارهای قدیمی ممکن است دارای لکه‌های ناهموار باشند. بهترین راه برای شناسایی نواحی ناهموار این است که انگشتان خود را روی سطح بکشید و تغییر بافت را احساس کنید. سپس می‌توانید از سنباده ۱۸۰ برای صاف کردن این مقاطع استفاده نمایید.

شماره سنباده دیوار

یکی از راه‌های تشخیص بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان، آگاهی از شماره‌ سنباده مناسب هر محصول است. به طوری که برای رسیدن به نتایج دلخواه در دیوار از کاغذ سنباده ریز بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ استفاده کنید.

انواع سنباده دیوار

انواع سنباده عبارتند از:

سنباده دستی

سنباده‌های دستی ابزارهای غیر برقی هستند که برای نجاری و رنگ آمیزی استفاده می‌شوند. این ابزارها با نگه داشتن تکه‌ای از مواد ساینده (معمولا کاغذ سنباده) در برابر سطح ماده ای که روی آن کار می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سنباده نواری

سنباده تسمه ای یا سنباده نواری، سنباده ای است که در یکنواخت کردن سطوح گچی و چوبی پیش از رنگ آمیزی استفاده می‌شود. این ابزار یک موتور الکتریکی است که یک حلقه پیوسته از کاغذ سنباده روی آن نصب شده است. بنابراین در راستای پاسخ به این پرسش که بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان چیست، باید گفت که سنباده نواری گزینه مناسبی برای سطوح بزرگ به حساب می‌آید.

سنباده برقی دیوار

سنباده کاری دیوار لزوما کار سریعی نیست اما اگر قصد دارید دیوار را دوباره رنگ آمیزی یا گچ کاری کنید، شکی نیست که این کار ضروری است. برای بهترین نتیجه، سطح باید کاملا صاف باشد و سپس می‌توانید از سنباده برقی استفاده نمایید.

سمباده برقی دیوار گچی

شما می‌توانید از سنباده‌های برقی استفاده کنید که زمان انجام کار را کاهش می‌دهد. سنباده‌های مداری گرد روی دیوارهای گچی بسیار خوب هستند اما در کارهای چوبی باید مراقب باشید زیرا می‌توانند آثاری روی چوب شما باقی بگذارند.

سنباده دیسکی

در راستای پاسخ به این پرسش که بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان چیست، باید اشاره کنیم: سنباده‌های دیسکی ابزارهای برقی هستند که از دیسک‌های سنباده دوار برای صاف کردن طیف وسیعی از سطوح از جمله چوب، فلز، پلاستیک و کامپوزیت‌ها استفاده می‌شوند. این دستگاه دقیق که از یک پایه و یک میز در جلوی قسمت چرخان تشکیل شده است، یکی از پرکاربردترین سنباد‌ه‌ها در بازار است.

کدام سنباده برای دیوارها بهتر است؟ سنباده های دیسکی انتخاب خوبی برای دیوارها هستند زیرا با سرعت بالا می چرخند و صافی قدرتمندی را در مناطق بزرگ ارائه می‌دهند.

سنباده رولی

یکی از ابزارهای مقرون به صرفه برای اضافه کردن به سبد خرید، سنباده رولی است. این محصول برای سطوح چوبی، پلاستیکی، فلزی و سنگی کاربرد دارد.

بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان

سمباده کشیدن روی رنگ

سنباده زدن دیوارهای رنگ شده با ابزار برقی یا دستی؟ کدام یک مناسب است؟ هر دو مزایا و معایب خود را دارند اما اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که بودجه شما و اینکه آیا مجبور به خرید تجهیزات جدید هستید یا خیر.

ارزان ترین گزینه چند ورق سنباده دستی است. اگر دیوارهای شما در وضعیت معقولی هستند و منطقه کوچکی برای کار دارید، استفاده از سنباده دستی مناسب به نظر می‌رسد. با این حال اگر حجم سنباده کشیدن دیوار زیاد باشد، توصیه می‌کنیم از سنباده‌های برقی استفاده نمایید.

با این حال، اگر بودجه لازم برای خرید سنباده برقی را دارید، حتما از آن استفاده کنید. زیرا زمان شما را برای اتمام سنباده کشیدن کاهش می‌دهد.

سنباده زدن دیوار با دریل

می‌توانید اجسام گرد را با دست یا  با مته برقی خود سنباده بزنید. در حالی که مته‌ها معمولا برای ایجاد سوراخ یا پیچ کردن وسایل استفاده می‌شوند، می‌توانند به سنباده نیز تبدیل گردند. برای استفاده از مته به عنوان سنباده، باید وسایل سنباده را خریداری کنید. خرید این وسایل به صورت آنلاین از طریق فروشگاه رنگ، چسب و ابزار آلات مینیاتور، به صرفه و ارزان است.

سنباده زدن دیوار با فرز

با این حال، شما می‌توانید با استفاده از دستگاه فرز، در ادامه به برخی از انواع رایج سنگ فرز مورد استفاده در سنباده زدن دیوار اشاره می‌کنیم:

  • اکسید آلومینیوم: این سنگ متداول ترین سنگ ساینده مورد استفاده در دستگاه فرز است.
  • کاربید سیلیکون: این سنگ سخت تر از اکسید آلومینیوم است و برای سنگ زنی مواد سخت تر مانند ابزار کاربید و فولاد سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سطح دیوار گچی، آجری و غیره را سنباده بزنید. در هنگام کار با آن، استفاده از ماسک و ابزار ایمنی، ضروری است.

بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان

اغلب دیوارها با استفاده از کاغذ سنباده ۱۵۰ تا ۲۲۰ سنباده می‌شوند. با این حال، بهترین سنباده برای نقاشی دیوار عبارتند از:

  • بهترین سنگ سنباده برای دیوار خشک (سنباده دستی): ۱۲۰ تا ۱۵۰
  • بهترین کاغذ سنباده برای دیوار خشک (سنباده برقی): ۱۵۰ تا ۱۸۰
بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان

بهترین برند سنباده

در راستای پاسخ به این پرسش که بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان، به سراغ برندهای تولیدکننده می‌رویم. بهترین برند سنباده شامل برند ماتادور، کلینگ و اسمیردکس است.

۱- سنباده ماتادور

  • دارای شماره سنباده ۶۰ تا ۵ هزار
  • از جنس کاغذی، اسفنجی، پارچه‌ای و سیلیکون کاربید
  • مقاوم در برابر آب و رطوبت
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • مورد استفاده در سطوح گچی و فلزی
  • استفاده در پولیش کاری خودرو، صنعت چاپ و جواهرات، بتونه کاری دیوار و غیره

۲- سنباده اسمیردکس

  • دارای سنباده ۶۰ تا ۵ هزار
  • از جنس کاغذ، اسفنج، پارچه‌ (کتان)، سیلیکون کاربید، اکسید آلومینیوم و آلومینیوم اکساید
  • ضد آب و رطوبت
  • مورد استفاده در سطوح گچی، چوبی، پلاستیکی، فلزی و مبلمان

۳- سنباده کلینگ

  • دارای سنباده ۴۰ تا ۴۰۰
  • تولید شده از جنس کاغذ، سیلیکون کاربید و آلومینیوم اکسید
  • ضد و آب و رطوبت
  • قابل استفاده در سطوح گچی، فلزی، چوبی و استیل

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان، مقاله «معرفی بهترین برندهای تولید کننده سنباده» را در مجله مینیاتور مطالعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع بهترین سنباده برای نقاشی ساختمان پرداختیم. برای سنباده زدن دیوار، دو راه وجود دارد که شامل سنباده دستی و برقی است. برای سنباده دستی، از کاغذ ۱۲۰ تا ۱۵۰ استفاده کنید. برای سنباده برقی از سنباده ۱۵۰ تا ۱۸۰ استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

آیا باید قبل از رنگ آمیزی، دیوارها را باید سنباده زد؟

پاسخ بله است. این موضوع تضمین می‌کند که رنگ تازه و جدید شما به درستی به سطح بچسبد. با استفاده از کاغذ سنباده، به آرامی جاهایی را که پر کرده‌اید، سنباده بزنید.

سنباده ۲۲۰ برای چه مواردی استفاده می شود؟

کاغذ سنباده ۱۸۰ تا ۲۲۰ عمدتا برای سنباده کاری بین لایه‌های رنگ آمیزی استفاده می‌شود. برای ناراحتی هم عالیه! مواردی وجود دارد که می‌توانید از ۱۸۰ تا ۲۲۰ برای خشن کردن یک قطعه برای آماده‌سازی رنگ استفاده کنید، اما معمولاً از این سنگ‌ریزه‌ها تا بعد از اولین لایه استفاده نمی‌کنید.

آیا بعد از سنباده زدن دیوارها را می شویید؟

اگر به تازگی دیوار خود را سنباده کاری کرده‌اید، شاید بعد از استفاده لازم باشد که یک پرکننده مانند بتونه روی ترک اعمال گردد.، باید قبل از ادامه کار آن را تمیز کنید. این باعث می شود که گرد و غبار گچ سرگردان در فرش لانه نکند یا با رنگ شما مخلوط نشود.

بهترین برندهای تولیدکننده سنباده کدام است؟

برند اسمیردکس، برند ماتادور و برند کلینگ، جزو محبوب ترین  برندهای تولیدکننده سنباده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید