رنگ فندقی؛ انواع، کاربردها و بهترین ترکیب رنگ

هنگامی که بیشتر مردم به رنگ فندقی فکر می‌کنند، رنگ قهوه ای تیره به ذهنشان می‌رسد. با این حال، فندقی در واقع یک رنگ بسیار ملایم و گرم است که حاوی ته رنگ‌های ظریف نارنجی و زرد است. بسته به اینکه چه کسی رنگ را مخلوط می‌کند، فندقی می‌تواند شبیه به رنگ ارغوانی یا مرواریدی باشد. از آنجایی که فندقی یک رنگ خنثی و سبکی است، تقریبا در هر فضایی عالی به نظر می‌رسد. دیوارهای اتاق پذیرایی خود را با این رنگ آرامش بخش رنگ آمیزی کنید و آن را در سراسر خانه خود ایجاد و با رنگ‌های مختلف در اتاق‌ها بازی کنید. در این مقاله به رنگ فندقی، انواع آن، بهترین ترکیب رنگ فندقی و رنگ فندقی چوپ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۱۶ دقیقه

رنگ فندقی

تصویری از فندق های تیره

فندقی با کد هگز #C8B575، درگذشته معمولا برای نشان دادن طلا در نقاشی‌ها استفاده می شد و نمادی از ثروت و وقار بود. همچنین این رنگ با ایده‌آلیسم و ​​خرد مرتبط بود و اغلب به عنوان رنگی برای نقاشی موهای فرشتگان در پرتره‌های رنسانس قرن شانزدهم استفاده می‌شد. امروزه نیز فندقی یک رنگ مناسب برای دیوار و سطوح چوبی است که برای نشان دادن وقار کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات فندقی
نام رنگنحوه ساختبهترین ترکیبنمادانواعانواع کاربردهای ساختمانی
فندقیقهوه ای + طلایی یا سبزسفید، آبی، سبز و صورتیوقار و ثروتفندقی روشن و تیرهرنگ روغنی فندقی، رنگ اکریلیک فندقی و رنگ شاپان فندقی

انواع رنگ فندقی

فندقی از نظر پالت رنگ به دو نوع روشن و تیره تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه به توضیح نحوه ساخت هر کدام می‌پردازیم.

۱- رنگ فندقی روشن

این رنگ معمولا از ترکیب قهوه ای و طلایی ساخته می‌شود که برای ساخت دقیق آن، باید مقدار طلایی بیشتری در آن مورد استفاده قرار گیرد. فندقی روشن برای آشپزخانه، حمام، دستشویی، انبار و راهروها بهترین انتخاب است.

۲- رنگ فندقی تیره

فندقی تیره از ترکیب قهوه ای و طلایی یا سبز درست می‌شود که معمولا برای ساخت آن باید مقدار طلایی یا سبز آن کم باشد. این رنگ برای اتاق پذیرایی و اتاق خواب بهترین گزینه است.

انواع رنگ فندقی ساختمان

تصویری از رنگ فندقی اتاق خواب

برای سفارش فندقی رنگ جهت اجرا در دیوار ساختمان، نیاز است که انواع آن را بشناسید. انواع رنگ‌های فندقی معمولا ویژگی‌هایی دارند که می‌تواند در انتخاب نهایی شما اثرگذار باشد. بیایید به انواع فندقی ساختمان و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم.

۱- رنگ روغنی فندقی

این رنگ در برابر آب و رطوبت مقاوم است. همچنین نسبت به مواد شیمیایی، نور و اشعه خورشید نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. از طرفی رنگ روغنی فندقی قابل شستشو است. یعنی وقتی رنگ را بر روی دیوار اجرا کردید و خشک شد، می‌توانید آن را با آب و مواد شوینده بشویید.

اگر از طیف رنگ‌های روغنی براق خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از طیف رنگ روغنی نیم براق استفاده کنید. این رنگ هم مانند نوع براق، قابل شستشو است. البته رنگ روغنی مات نسبت به آب مقاوم نیست و قابلیت شستشو ندارد. بنابراین در حین خرید رنگ روغنی فندقی به موارد گفته شده دقت کنید. در ضمن مجموعه مینیاتور با در اختیار داشتن دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری، قادر به ساخت انواع طیف فندقی برای دیوار ساختمان شما است.

۲- رنگ اکریلیک فندقی

رنگ اکریلیک فندقی نیز تمام ویژگی‌های رنگ روغنی فندقی را دارد؛ با این تفاوت که بر خلاف رنگ‌های پایه روغن که با تینر رقیق می‌شود، با آب می‌توانید اکریلیک فندقی را رقیق کنید. در ضمن رنگ اکریلیک فندقی مات نیز قابل شستشو نیست. همچنین شما می‌توانید سفارش ترکیب رنگ کامپیوتری اکریلیک فندقی را با کلیک بر روی لینک زیر، به ثبت برسانید.

نحوه ساخت رنگ فندقی

فندقی را چه رنگ‌هایی تشکیل می‌دهند؟ برای ساخت فندقی می‌توانید از ترکیب زیر استفاده کنید:

  • قهوه ای + طلایی یا سبز

بهترین ترکیب رنگ فندقی

تصویری از ست فدقی، قهوه ای و سبز

فندقی با رنگ‌های دیگر موجود در طبیعت مناسب به نظر می‌رسد. از رنگ سبز پر جنب و جوش و گل‎های رنگارنگ ارغوانی به عنوان تکه‌های برجسته در اتاقی با ویژگی‌های فندقی استفاده کنید. همچنین رنگ آبی تیره، صورتی تیره و بنفش را برای ایجاد یک فضای داخلی دنج و روستایی با فندقی رنگ ترکیب کنید.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید چیزی مطبوع‌تر داشته باشید، دیوارهای خود را سفید رنگ کنید و از فندقی در کنار آن استفاده نمایید. فندقی با سایر رنگ‌های خنثی به خوبی ست می‌شود. اگر زندگی مدرن برای شما مهم است، دیوارهای خود را سفید نگه دارید و با لهجه‌های فلزی سیاه و قطعات چوب فندقی تزئین کنید.

فندقی، چه به عنوان رنگ دیوار یا قطعات چوبی استفاده شود، می‌تواند هر فضایی را فورا گرم و دلپذیر کند. از بازی با فندقی برای ایجاد ظاهری که می‌خواهید نترسید.

رنگ چوب فندقی

تصویری از چوب فندقی

برخلاف تصور خیلی از افراد که فکر می‌کنند برای رنگ آمیزی چوب نیاز به رنگ‌های پایه روغن وجود دارد، باید تاکید کنیم که رنگ‌های پایه آب مانند اکریلیک هم می‌تواند مقاومت چوب را در برابر عناصر طبیعی مانند آب، رطوبت، نور و اشعه خورشید به همراه مواد شیمیایی موجود در طبیعت تامین کند. با این حال، رنگ چوب فندقی بهترین گزینه برای مبلمان، درب چوبی اتاق، چهارچوب پنجره و بسیاری موارد دیگر است.

همچنین باید اشاره کنیم که رنگ چوب فندقی معمولا در دو نوع روشن و تیره تولید می‌شود که بسته به بافت و رنگ چوب شما، می‌توانید یکی از این دو را برای رنگ آمیزی انتخاب کنید. در ضمن فراموش نکنید که رنگ فندقی روشن، دست شما را برای رنگ آمیزی‌های بعدی و مقدار مصرف باز نگه می‌دارد. زیرا رنگ تیره، مقدار مصرف زیادی دارد اما رنگ روشن فندقی چوب، مقدار کمتری استفاده می‌شود.

رنگ چوب مبل فندقی

خیلی از خانواده‌ها در زمینه نوع رنگ چوب مبل دچار سردرگمی هستند. آن‌ها نمی‌دانند که چه نوع رنگی برای رنگ آمیزی مبلمان خود استفاده کنند. با این حال، رنگ چوب مبل فندقی یک رنگ ترند در سال آینده خواهد بود. اساسا طیف رنگ‌های نزدیک به قهوه ای جزو رنگ‌های ترند برای سال ۲۰۲۵ میلادی معادل ۱۴۰۴ شمسی است. برای سفارش این رنگ بر روی لینک زیر کلیک کنید.

رنگ درب چوبی فندقی

شما نمی‌دانید که وقتی فندقی بر روی درب چوبی می‌نشیند، بافت چوب درب اتاق را زنده می‎کند. این را ما نمی‌گوییم، کافی است که چرخی در شبکه‌های اجتماعی بزنید و ببینید که اغلب مردم تمایل دارند که رنگ درب چوبی را نزدیک به بافت و رنگ جنس چوب انتخاب کنند. البته فندقی می‌تواند درب چوب را به حالت کلاسیک در بیاورد که اگر شما هم تمایل به بافت کلاسیک درب اتاق دارید، بهتر است این رنگ را همین حالا از فروشگاه اینترنتی مینیاتور سفارش دهید.

رنگ کابینت فندقی

اگرچه این روزها و شاید طی سال‌های گذشته، وقتی وارد آشپزخانه اغلب خانه‌‌ها می‌‎شوید، متوجه بافت رنگی کابینت‌ها شده‌اید. خیلی از خانواده‌ها به واسطه چشم و هم چشمی، به سراغ رنگ‌هایی مانند سبز مغز پسته‌ای، سفید، مشکی و … می‌روند. این موضوع لزوما اتفاق بدی نیست اما رنگ کابینت‌ها خیلی شبیه به هم شده است. دیگر نمی‌تواند تمایزی بین رنگ کابینت خانه دایی یا خاله ایجاد کرد.

با این حال، رنگ کابینت فندقی یک ترند مطرح برای سال ۲۰۲۵ است که شما می‌توانید از همین حالا به استقبال آن بروید. این رنگ جزو رنگ‌های کلاسیک است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود. برای سفارش آن کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید.

رنگ شاپان فندقی

شاپان یک نوع رنگ چوب است که برای انواع سطوح چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ وقتی در نوع فندقی خریداری می‌شود، می‌تواند زیبایی منحصر به فردی به درب اتاق، کابینت چوبی یا فلزی و چهارچوب چوبی بدهد. پیشنهاد می‌‎کنیم برای یک بار هم که شده این رنگ را امتحان کنید.

کاتالوگ رنگ فندقی

تصویری از دکوراسیون به رنگ فندقی

برای اینکه بتوانید انتخاب درست و ایده‌آل در میان انواع رنگ‌های فندقی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به کاتالوگ فدقی رنگ در وب سایت فروشگاه اینترنتی مینیاتور بزنید. در کنار این رنگ، بیش از یک هزار طیف رنگی برای شما لیست شده است که بر روی تصاویر گرافیکی اتاق خواب، اتاق کار و اتاق پذیرایی، می‌توانید با حال و هوای آن‌ها آشنا شوید.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی رنگ فندقی، انواع، کاربردها و بهترین ترکیب رنگ پرداختیم. برای ساخت فندقی می‌توانید از ترکیب رنگ قهوه‌ ای و طلایی یا سبز استفاده کنید. اگر در انتخاب انواع رنگ‎‌های فندقی دچار تردید هستید یا سوالاتی در این زمینه دارید، همین حالا می‌توانید با کارشناسان متخصص فروشگاه رنگ، چسب و ابزارآلات مینیاتور مشورت کنید. شماره تماس: ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱٫

سوالات متداول

ساخت فندقی چگونه است؟

برای ساخت فندقی می‌توانید دو رنگ قهوه ای و طلایی را با یکدیگر ترکیب کنید.

بهترین ترکیب رنگ‌ فندقی کدام است؟

انواع رنگ‌های فندقی معمولا با رنگ‌های خنثی سازگاری بالایی دارند. به طور مثال فندقی را با نقره ای، سفید و صورتی ترکیب کنید.

بهترین نوع فندقی برای اتاق خواب و پذیرایی کدام است؟

فندقی تیره بهترین گزینه برای اتاق پذیرایی و خواب خانه شماست.

منبع تصاویر: www.nobroker.in

ممکن است شما دوست داشته باشید