بهترین چسب برای باک موتور + نحوه اجرا

وقتی باک موتور سوراخ می‌شود، اولین اتفاق ایجاد درز بنزین است. ریختن بنزین از باک سوراخ شده می‌تواند مشکلات خطرناکی را برای افراد به وجود آورد. بنابراین در اولین فرصت باید بنزین باک موتور را خالی و نسبت به ترمیم سوراخ اقدام کرد. با این حال، روش‌های مختلفی برای رفع سوراخ یا نشتی باک وجود دارد که می‌توان به چسب، لحیم کاری و … اشاره کرد. بهترین و ساده‌ترین روش برای رفع سوراخ باک موتور، استفاده از چسب است. بهترین چسب برای باک موتور چیست؟ در این مقاله به بهترین چسب برای باک موتور و روش اجرای آن می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

زمان خواندن: ۶ دقیقه

گرفتن سوراخ باک بنزین موتور

برای گرفتن سوراخ باک بنزین روش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله می‌توان به چسب، لحیم کاری و ترکیب خاک سنگ، تخم مرغ و خاک رس اشاره کرد. البته روش‌هایی به صورت تجربی وجود دارد که خیلی نمی‌توان نسبت به آن‌ها اطمینان داشت. با این حال، هدف ما در این مقاله بررسی گرفتن سوراخ باک بنزین موتور به روش چسب است. با ما همراه باشید.

چسب باک موتور

گاهی اوقات متوجه سوراخ شدن باک موتور و در نتیجه نشتی بنزین از آن می‌شویم. برای گرفتن نشتی باک موتور چه راهی وجود دارد؟ راه‌های مختلفی برای نشتی باک موتور وجود دارد که یکی از بهترین راه‌ها، استفاده از چسب است. البته در برخی مواقع که چسب در دسترس نیست، می‎‏توان از ترکیب تخم مرغ، مقداری سیمان سفید و پودر خاک سنگ استفاده کرد. با این حال، هدف ما آموزش استفاده از چسب باک موتور است که در مواقع ضروری می‌توانید از آن استفاده کنید.

معمولا برای گرفتن نشتی باک موتور از چسب فولاد استفاده می‌شود. چرا استفاده از چسب فولاد می‌تواند باعث رفع نشتی باک موتور گردد؟ دلیل اصلی این موضوع به بدنه فلزی باک موتور برمی‌گردد. شما باید چسبی را برای گرفتن درز نشتی استفاده کنید که برای فولاد یا فلزات موثر باشد. چسب فولاد بهترین گزینه برای سوراخ باک موتور است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

مشخصات بهترین چسب برای باک موتور 
نام چسببرندویژگیبهترین چسب باک موتور
فولادهلضد آب و رطوبت، دمای بالا، سنباده خوری خوب، تراشکاری عالی و قابلیت رنگ آمیزی✔️
دوقلوجلاسنجضد آب و رطوبت، دمای بالا، سنباده خوری خوب و قابلیت رنگ آمیزی 

بهترین چسب برای نشتی باک بنزین

تصویری از چسب باک موتور فشار قوی هل

علاوه بر چسب فولاد که بهترین چسب باک موتور است، گزینه‌ها یا چسب‌های دیگری نیز برای چسباندن یا درزگیری سوراخ بدنه باک موتور وجود دارد که عبارتند از:

۱- چسب دوقلو

چسب دوقلو جزو چسب‌های پرکاربرد در منازل و محل‌های صنعتی است که علاوه بر سطوح فلزی، برای سطوح سنگی، چوبی، پلاستیکی و … نیز کاربرد دارد. اینکه چسب دوقلو برای نشتی باک موتور می‌تواند موثر باشد، به دلیل قدرتی است که باعث شده به عنوان یک چسب نسبتا همه کاره شناخته شود. برای خرید چسب دوقلو کلیک کنید.

۲- چسب فولاد

همانطور که اشاره کردیم، چسب فولاد بهترین چسب باک موتور است که به راحتی محل مورد نظر که نشتی می‌دهد را ترمیم می‌کند. از طرفی، چسب فولاد به مانند چسب دوقلو، یک نوع چسب همه کاره است که علاوه بر رفع نشتی باک موتور، برای چسباندن سرامیک، پلاستیک، لوله، انواع فلزات و سیلندر نیز کاربرد دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌های چسب فولاد خاصیت ضد رطوبت و آب است که خیال شما را از نظر جاذب رطوبت پس از رفع نشتی موتور، راحت می‌کند. همچنین ضد زنگ و در برابر هر گونه اسید نیز مقاومت نسبتا خوبی از خود نشان می‎‎‎دهد. شاید نگران مواد روغنی موتور باشید که احتمال دارد به چسب فولاد آسیب برساند. باید به شما بگوییم که هیچ نوع روغنی نمی‌تواند اختلالی در ترکیب شیمیایی چسب فولاد ایجاد کند.

در کنار همه موارد گفته شده، باید به تحمل وزن بالا، نارسانا بودن در برابر جریان برق و قابلیت تحمل دما را به ویژگی‌های چسب فولاد اضافه کرد. در ضمن قابلیت سنباده خوری و تراشکاری خوبی نیز دارد. بی دلیل نیست که خیلی از کارشناسان چسب فولاد را به عنوان بهترین چسب باک موتور معرفی می‌کنند. برای خرید چسب فولاد کلیک کنید.

بهترین چسب برای باک موتور 

دو برند مطرح در زمینه تولید چسب فولاد و چسب دوقلو وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم برای درزگیری باک موتور از آن‌ها استفاده نمایید. نمونه اول و کاربردی برای بهترین چسب باک موتور می‌توان به چسب فولاد هل اشاره کرد. برند دوم شامل چسب دوقلو جلاسنج است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

۱- چسب فولاد هل

تصویری از چسب باک موتور هل
  • یکی از قوی‌ترین چسب‌های جهان است.
  • در انواع اپوکسی، پلی یورتان و فوری تولید می‎شود.
  • قابلیت سنباده خوردی و تراشکاری عالی
  • قابلیت رنگ پذیری بالا
  • چسبندگی مطلوب
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • ضد آب و رطوبت
  • ضد حرارت

۲- چسب دوقلو جلاسنج

تصویری از چسب باک موتور جلاسنج
  • چسبندگی بالایی دارد.
  • در برابر آب و رطوبت مقاوم است.
  • ضد اشعه و نور خورشید است.
  • نسبت به مواد شیمیایی مقاوم است.
  • سرعت خشک شدن بالایی دارد.
  • نیاز به وسایل محافظتی مانند دستکش و لباس کار مخصوص

نحوه استفاده از چسب باک موتور

برای استفاده از چسب دوقلو جهت درزگیری باک موتور، ابتدا سطحی که در آن سوراخ یا نشتی وجود دارد را به خوبی تمیز کنید. نباید بر روی سطح مورد نظر، چربی، بنزین، گرد و خاک و کثیفی وجود داشته باشد. پس از تمیز کردن محل، در صورت نیاز می‌توانید رنگ آنجا را سنباده بزنید تا چسب به خوبی عمل کند.

وقتی تمام مراحل بالا را انجام دادید، چسب دوقلو را به مقدار مساوی و به میزان ۴ تا ۷ بار (به مدت ۱۰ ثانیه) هم بزنید تا خوب با یکدیگر ترکیب شود. به محض اینکه دو جزء چسب با یکدیگر ترکیب شد، باید آن را در محل استفاده کنید. زیرا چسب دوقلو به محض ترکیب شدن، تنها ۲ دقیقه زمان نیاز دارد تا خشک شود. بنابراین باید سریع عمل کنید تا مشکلی در زمینه رفع نشتی باک موتور به وجود نیاید.

در ضمن فراموش نکنید که چسب دوقلو قابلیت سنباده خوری بر روی باک موتور را دارد. زیرا ممکن است بخواهید پس از رفع نشتی، محل مورد نظر را رنگ کنید.

همچنین برای استفاده از چسب فولاد جهت درزگیری باک موتور، باید توجه کنید که این نوع چسب از دو جزء چسب و هاردنر تشکیل شده است. وقتی این دو را با یکدیگر ترکیب کردید، می‌توانید به مقدار کافی و با کاردک بر روی نقطه سوراخ شده باک موتور اعمال کنید. برای خرید چسب فولاد می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید.

آیا چسب هل در برابر بنزین مقاوم است؟

تجربه کاربران نشان می‌دهد که چسب هل یکی از برندهای مطرح و موفق در زمینه تولید چسب باک بنزین است. چسب فولاد هل جزو قوی‌ترین چسب‌های تولید شده در داخل کشور است که نه تنها چسبندگی بالایی دارد بلکه در برابر بنزین نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا چسب هل در برابر بنزین مقاوم است؟ باید گفت که بله، مقاومت بالایی دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی نحوه گرفتن سوراخ یا نشتی باک موتور با استفاده از چسب پرداختیم. بهترین چسب برای باک موتور شامل چسب دوقلو و چسب فولاد است. با این حال توصیه ما به استفاده از چسب فولاد به جای چسب دوقلو است؛ زیرا مقاومت بسیار بالایی دارد و برای گرفتن سوراخ باک موتور گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

سوالات متداول

بهترین چسب باک موتور کدام است؟

چسب فولاد بهترین چسب باک موتور محسوب می‌شود.

بهترین برند چسب مخصوص باک موتور چیست؟

برند چسب فولاد هل و چسب دوقلو جلاسنج، بهترین برند چسب مخصوص باک موتور است.

ممکن است شما دوست داشته باشید