جدیدترین و بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون

انتخاب بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون یک چالش عجیبی است. خیلی از افراد نمی‌دانند که رنگ دیوار پشت تلویزیون چه باید باشد. همچنین بهترین رنگ برای پشت تلویزیون کدام است؟ نقاشی روی دیوار پشت تلویزیون چگونه اجرا می‌شود؟ رنگ پشت تی وی، رنگ تی وی روم، رنگ کناف پشت تلویزیون چیست و دیوار پشت تلویزیون مدرن چه رنگی باید باشد. در ضمن رنگ جدید و مناسب برای دیوار پشت تلویزیون کدام است؟ برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

دیوار پشت تلویزیون را چگونه طراحی کنیم؟

اکثر مردم هنگام رنگ آمیزی خانه به تمام قسمت‌های خانه به جز پس زمینه دیوار تلویزیون توجه می‌کنند. اما رنگ پشت تلویزیون شما نقش اساسی در تعیین حال و هوای کلی و زیبایی‌شناسی اتاق پذیرایی دارد. رنگ دیوار تلویزیون می‌تواند کیفیت تصویر را افزایش دهد. همچنین تجربه تماشای شما را (چه در حال تماشای یک فیلم اکشن یا مستند) بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، رنگ مناسب می‌تواند بر شرایط نور اتاق تأثیر بگذارد؛ به طوری که نور را جذب یا منعکس کند تا محیط مورد نظر برای تماشای فیلم آماده شود.

بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون
نام رنگویژگی
بژ، خاکستری و سفید مایل به شیریایجاد پس زمینه آرام
مشکی، سرمه‌ای یا سبز جنگلیایجاد پس زمینه زنده
آبی تیره، خاکستری، زیتونی، سبز یا اسطوخودوسیخلق شخصیت برای دیوار و تلویزیون

نورپردازی نوآورانه: نور پس زمینه LED

نور پس زمینه LED امروزه بازی را برای دیدن تلویزیون تغییر داده است. مردم شروع به نصب منبع نور مستقیما پشت تلویزیون خود می‌کنند. این کار نه تنها از حواس‌پرتی ما حین دیدن فیلم جلوگیری می‌کند، بلکه باعث افزایش روشنایی کلی اتاق نیز می‌شود.  

رنگ سفید دیوار بهترین گزینه برای تابش نور از دیوار است؛ زیرا نور را به طور مساوی در سراسر اتاق پخش می‌کند. این استراتژی نه تنها خستگی چشم ناشی از تماشای تلویزیون در تاریکی را خنثی می‌کند، بلکه یک فضای مدرن به معماری شما می‌افزاید.

بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون

انتخاب رنگ ایده آل برای دیوار تلویزیون نیاز به در نظر گرفتن چندین فاکتور دارد. در ادامه به نحوه بررسی این ملاحظات برای یافتن رنگ مناسب اشاره می‌کنیم:

۱- نورپردازی

نور طبیعی و مصنوعی در اتاق شما می‌تواند به طور چشمگیری بر ظاهر یک رنگ تأثیر بگذارد. رنگ‌های روشن می‌توانند نور را منعکس و یک اتاق تاریک را روشن کنند؛ در حالی که رنگ‌های تیره توانایی جذب نور را دارند و باعث ایجاد آرامش در اتاق روشن می‌شوند.

۲- اندازه اتاق

اندازه اتاق شما می‌تواند بر انتخاب رنگ شما تأثیر بگذارد. اتاق‌های کوچک از رنگ‌های روشن‌تر بهره می‌برند که می‌تواند فضا را بزرگ‌تر و بازتر نشان دهد. برعکس، رنگ‌های تیره می‌توانند به یک اتاق بزرگ‌تر عمق و آرامش بدهند.

۳- سبک شخصی:

خانه شما نشان‌دهنده شخصیت شماست. رنگ‌ها را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. انتخاب رنگ بر اساس سلیقه فردی متفاوت است. اگر رنگ‌های روشن را دوست دارید، رنگ های پر جنب و جوش را انتخاب کنید؛ در حالی که اگر رنگ های ظریف را ترجیح می‌دهید، رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری و کرم بهترین انتخاب است.

۴- روانشناسی رنگ:

رنگ‌های مختلف احساسات متفاوتی را بیان می‌کنند. برای ایجاد اثر آرام بخش، رنگ‌های آبی و سبز را در نظر بگیرید. همچنین برای ظرافت بیشتر، رنگ‌های تیره مانند سرمه ای یا زغالی می‌توانند گزینه ایده‌آلی باشند.

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

جدیدترین رنگ برای پشت تلویزیون

جدیدترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون عبارتند از:

۱- رنگ‌‎های خنثی و ملایم

رنگ‌هایی مانند بژ، خاکستری و سفید مایل به شیری، انتخاب‌های کلاسیکی هستند که با هر دکوری ست می‌شوند. این رنگ‌ها پس‌زمینه‌ای آرام ارائه می‌کنند که حواس را از عملکرد روی صفحه تلویزیون منحرف نمی‌کند.

۲- رنگ های تیره

برای خلق تجربه‌ای شبیه به سینما در خانه، رنگ‌های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای یا سبز جنگلی می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند. این نوع رنگ‌ها صفحه نمایش تلویزیون را برجسته می‌کنند و می‌توانند آن‌ها را زنده‌تر نشان دهند.

۳- رنگ‌های بی‌صدا

رنگ‌های آبی تیره، خاکستری، زیتونی، سبز یا اسطوخودوسی را برای یک دیوار پشت تلویزیون در نظر بگیرید. این رنگ‌ها بدون اینکه فضا را تحت تأثیر قرار دهند، باعث خلق شخصیت می‌شوند و می‌توانند محیطی آرام ایجاد کنند.

مدل دیوار پشت تلویزیون جدید

همانطور که در بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون گفتیم، همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد. باید دید که فضای پذیرایی شما چند متر است. اگر پذیرایی شما بزرگ است، پس احتمالا دیوار پشت تلویزیون نیز حجم بزرگی از خانه را در اختیار دارد که در این صورت باید از مدل‌های مختلف برای پر کردن دیوار استفاده کنید. به طور مثال استفاده از پانل‌های دیواری، آینه‌های مختلف و قاب‌ها در پس زمینه توصیه می‌شود.

در صورتی که محیط اتاق شما کوچک است، پس طبیعتا دیوار پشت تلویزیون هم حجم کمی از اتاق را در اختیار دارد. در این موقعیت بهتر است به سراغ اکسسوری نروید و تنها از رنگ استفاده کنید. چون هر چقدر دیوار کوچک را پر از قاب و وسایل مختلف کنید، حواس شما از روی صفحه نمایش تلویزیون پرت می‌شود. در اینجا بهتر است رنگ‌های روشن و مینیمال مانند خاکستری استفاده کنید.

مدل رنگ دیوار پشت تلویزیون

راه‌های مختلفی برای مدل رنگ دیوار پشت تلویزیون یا همان بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون وجود دارد. از شابلون گرفته تا غلطک طرح دار. همه این‌ها باعث می‌شوند که دیوار پس زمینه تلویزیون بافت خاصی به خود بگیرد. به طور مثال، استفاده از طرح‌های آجری، می‌تواند محیط شما را برای بحث و تبادل نظر درباره یک فیلم آماده کند. مثلا اگر دوست دارید که پس از دیدن فیلم با اعضای خانواده، درباره آن صحبت کنید، طرح‌های آجری شکل محیط پذیرایی را شبیه به یک کافه می‌کند.

از طرفی می‌توانید رنگ‌های راه راه استفاده کنید. به طور مثال، رنگ سبز تیره در کنار سبز روشن، موتیف طبیعی و جذابی برای دیوار پشت تلویزیون به وجود می‌آورد. یا حتی استفاده از مدل‌های نقاشی طبیعت (مانند جنگل) حس دیدن فیلم در طبیعت زنده را بیشتر کند.

طرح رنگ پشت تلویزیون

وقتی از طرح رنگ صحبت می‌کنیم، لزوما درباره طرح‌های جدید نیست. گاهی ترکیب کردن دو یا چند رنگ در پس زمینه تلویزیون می‌تواند یک طرح رنگ جذاب و دیدنی به وجود آورد. باید بدانید که چه رنگ‌هایی به هم می‌آیند و از آن‌ها استفاده کنید. مثلا استفاده از رنگ مشکی در کنار قرمز، یک اشتباه نابخشودنی است.

به واقع چه کسی برای دیوار پشت تلویزیون از این طرح رنگ استفاده می‌کند؟ چرا؟ به دلیل اینکه باعث نابودی بینایی شما می‌شود. ولی اگر رنگ سفید در کنار تیتانیومی طبیعی قرار بگیرد، محیط شما فضای مطبوعی را ایجاد می‌کند که حتی پس از خاموش شدن لامپ‌ها، تمرکز از روی صفحه نمایش تلویزیون برداشته نمی‌شود.

نقاشی روی دیوار پشت تلویزیون

گاهی بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون، یک طرح نقاشی جذاب می‌تواند باشد. اگر خودتان نقاش هنری هستید یا دوست هنرمند دارید، بهتر است با او در این زمینه مشورت کنید. بیشتر مردم تمایل زیادی به استفاده از نقاشی برای دیوار پشت تلویزیون نشان نمی‌دهند. به دلیل اینکه تصور می‌کنند که نقاشی همان ایجاد پرتره یک آدم است.

در حالی که گاهی پتینه کاری هم جز نقاشی محسوب می‌شود. لزوما نیازی نیست از طرح‌های آشنا مانند جنگل، دریا، ساحل، یک منظره دیدنی، آسمان و آسمان خراش استفاده کنید؛ گاهی کشیدن رنگ‌ها به صورت مکعبی می‌تواند تجربه دیدن فیلم را از طریق تلویزیون بیشتر کند. بنابراین نقاشی روی دیوار پشت تلویزیون نیاز به یک طرح هوشمندانه بر اساس معماری خانه دارد.

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

رنگ سه بعدی پشت تلویزیون

همه ما می‌دانیم که ایجاد رنگ‌های سه بعدی، حس خوبی به وجود می‌آورند. بدون شک با دیدن طرح‌های سه بعدی روی دیوار، مغز برای لحظاتی می‌تواند از شر فکر کردن خلاص شود و به خلسه برود. این کار بیشتر برای اتاق خواب و حتی حمام توصیه می‌شود. چرا؟ چون در آنجا یک اشتراک نظر وجود دارد.

آدم‌ها در اتاق خواب به دنبال خلاص شدن از فکر کردن هستند؛ در حمام هم به دنبال تمیز کردن بدن به دور از اندیشه می‌روند. هر دو فضایی را می‌خواهند که انسان بتواند لحظه‌ای از زندگی روزمره رها شود. بنابراین طرح رنگ سه بعدی می‌تواند به عجیب بودن محیط و فریب مغز برای دوری از روزمرگی کمک کند.

این در حالی است که دیوار پشت تلویزیون نباید توجهی به خود جلب کند. قرار است که رنگ دیوار یا طرح آن کمک کند تا شما تجربه بهترین در زمینه دیدن یک فیلم از تلویزیون داشته باشید. بنابراین استفاده از رنگ سه بعدی برای دیوار پس زمینه تلویزیون هرگز توصیه نمی‌شود. بنابراین بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون، رنگ سه بعدی نیست.

رنگ پشت تی وی

اگر از یک مهندس عمران بپرسید که چه رنگی برای پشت تی وی مناسب است، احتمالا رنگ‌های روشن مایل به کرم را پیشنهاد می‌دهد. در حالی که معلم‌ها به دنبال رنگ‌های طبیعی مانند طرح چوب هستند. حال در نظر بگیرید که آرایشگرها تمایلی ندارند که نظر خود مطابق نظر معلم و مهندس پیش ببرند.

آن‌ها تمایل دارند که رنگ پشت دیوار تلویزیون صورتی-گلبهی باشد. دلیل آن آرامشی است که این ترکیب به آن‌ها می‌دهد. در حالی که یک مهندس رنگ دیوار را صرفا تزئینی برای تلویزیون می‌بیند؛ نه طرحی که توجه به خود جلب کند. این موضوع برای یک معلم نیز صادق است. بنابراین رنگ پشت تی وی به علائق هر فرد بستگی دارد.

رنگ تی وی روم

بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون کدام است؟ توصیه ما این است که دیوار را با طیف مشکی رنگ کنید تا جلوه‎‌ای شبیه به قاب ایجاد کند. البته اگر محیط خانه شما بزرگ است. در واقع رنگ‌های تیره به طور طبیعی چشم را به سمت صفحه نمایش می‌کشند. برای بقیه دیوارها و سقف، بهتر است از رنگ تیره خنثی استفاده کنید. مشکی فضای زیادی را برای خلاقیت در مبلمان ایجاد می‌کند و اجازه می‌دهد تا لهجه‌های سرگرم‌کننده بهتری در محیط داشته باشید.

رنگ طوسی پشت تلویزیون

یکی از مزایای استفاده از رنگ طوسی برای دیوارپشت تلویزیون صفحه تخت این است که می‌تواند به تعادل یک اتاق بیش از حد روشن کمک کند. اگر پذیرایی شما نور طبیعی زیادی دریافت می‌کند، رنگ دیوار طوسی باعث ایجاد هارمونی در فضای شما می‌شود.

جدیدترین طراحی دیوار پشت تلویزیون

طرح‌های جدید تماما منطق بر روانشناسی خانه هستند. شما نمی‌توانید طرح‌های جدید را بدون در نظر گرفتن روانشناسی محیط استفاده کنید. بنابراین منظور از طرح‌های جدید دیوار پشت تلویزیون، استفاده از رنگ‌های کاملا روانشناسی شده است.

از طرفی علم روانشناسی تاکید می‌کند که تلویزیون باید در گوشه جنوب شرقی اتاق پذیرایی قرار گیرد. از نصب تلویزیون در جهت شمال شرقی یا جنوب غربی اتاق پذیرایی خودداری کنید. تلویزیون باید همیشه طوری قرار گیرد که هنگام تماشا، صورت افراد به سمت شرق باشد. بنابراین بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون، همیشه باید در سمت جنوب شرقی اجرا شود.

دیوار پشت تلویزیون مدرن

جدیدترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون که فضا را مدرن کند، کدام است؟ زغالی و خاکستری تیره انتخاب‌های مناسب برای دیوار پشت تلویزیون هستند. در واقع، این رنگ‌ها حتی می‎توانند زیبایی شناسی خانه شما را در کوتاه‌ترین زمان تکمیل کنند. البته مطمئن شوید که دیوارهای مجاور اطراف آن رنگ روشن دارند. این کار به تعادل نور در اتاق کمک می‌کند.

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با کناف

گاهی بهتر است از کناف برای دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید. مثلا کناف دور تلویزیون یا زیر تلویزیون و پشت ال سی دی می‌توان طرح‌های مدرن را به خانه شما بیاورد. با این وجود، سلیقه خانواده‌های ایرانی، بیشتر به کناف پشت تلویزیون ساده و شیک نزدیک است. ساده و شیک به طرح‌‎های مینیمال اشاره می‌کند.

رنگ کناف پشت تلویزیون

اگر به دنبال طرح کناف برای دیوار پشت تلویزیون هستید، بهتر است به رنگ آن نیز فکر کنید. زیرا رنگ نقش مهمی در کناف دارد. در واقع شما باید از رنگی استفاده کنید که با سایر رنگ‌های خانه هماهنگ باشد. به طور کلی، رنگ‌های سفید، تیتانیومی طبیعی، خاکستری، نسکافه‌ای، کرم، شیری و استخوانی، بهترین رنگ برای کناف پشت تلویزیون هستند.

جمع‌بندی

بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون چیست؟ همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد. گاهی نیاز است که دیوار پشت تلویزیون با رنگ‌های روشن، رنگ‌آمیزی شود و گاهی با رنگ‌های تیره. اگر به دنبال این هستید که تلویزیون شما نقش پرده سینما را بازی کند، بهتر است از رنگ‌های تیره مانند مشکی و سرمه‌ای استفاده کنید. در صورتی که خانه شما کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های روشن برای انعکاس نور از طریق دیوار پشت تلویزیون استفاده نمایید.

سوالات متداول

آیا کاغذ دیواری می‌تواند انتخاب خوبی برای دیوارپشت  تلویزیون باشد؟

کاملا. کاغذ دیواری می‌تواند به فضای شما بافت و طرح اضافه کند. الگوهای ظریفی را انتخاب کنید که حواس شما را از صفحه تلویزیون پرت نمی‌کند.

آیا رنگ دیوار پشت تلویزیون باید با بقیه اتاق همخوانی داشته باشد؟

در حالی که لزومی ندارد دقیقا مطابقت داشته باشد، رنگ دیوار پشت تلویزیون باید مکمل طرح رنگ کلی اتاق باشد تا ظاهری هماهنگ ایجاد کند.

آیا استفاده از رنگ‌های تند برای دیوار پشت تلویزیون اشکالی ندارد؟

رنگ‌های تند یا گرم می‌توانند چشمگیر باشند و بیانگر یک شخصیت برای اتاق شما باشند. اگر تمایل به رنگ گرم دارید، در نظر بگیرید که چگونه با دکوراسیون اتاق شما و حال و هوایی که می‎خواهید ایجاد کنید، هماهنگ می‎شود.

بهترین رنگ‌ها برای دیوار پشت تلویزیون کدام است؟

بهترین رنگ پس زمینه برای دیوار تلویزیون به تمایلات شخصی بستگی دارد. تلویزیون‌ها به طور کلی در مقابل رنگ‎‌های سفید، سفید مایل به شیری و خاکستری زیبا به نظر می‌رسند. اگر ترجیح می‎دهید کمی صفحه نمایش خود را استتار کنید، رنگ تیره مانند مشکی یا آبی تیره را در نظر بگیرید. شما همچنین می‌توانید تلویزیون خود را با یک دیوار پر از قاب پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید